Annons:
Etikettövrigt
Läst 1165 ggr
camilla85
9/22/17, 2:18 PM

I teorin starta pensionat/dagis

Hej jag studerar på folkhögskola och planerar folkhögskolearbete för fullt och jag har valt att i teorin starta ett hundpensionat/dagis. Jag vill starta ett riktigt någon gång men just nu passar det inte men det här arbetet ger mig mycket på vägen dit.

Jag undrar om det finns några här som har lite tips och råd om vad som ska vara med? Jag tänker lagar/regler, skiss på hur det kan se ut, utbildning som behövs, lite ekonomi, göra ett frågeformulär som några förhoppningsvis vill svara på och lite så. Men mer då? Jag har precis börjat med de här så planeringen är inte klar. 

Skulle det finnas några här som själva varit med och startat upp en verksamhet hade det ju varit toppen att få lite tips från er =).  Jag vet ju att det är svårt (typ omöjligt) att få en sån här verksam lönsam så man kanske behöver göra något mer på sidan av. Tar gärna mot lite tips där också =).

Annons:
flocken
9/22/17, 2:43 PM
#1

Du får gärna pm:a. Alt gå in på min hemsida o maila mig. Driver hunddagis o pensionat i hemmiljö. www.djurflocken.se

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Haztparken
9/22/17, 8:43 PM
#2

Kan tyvärr inte svara på den stora frågan du har då jag inte har någon erfarenhet där men jobbat på ett hunddagis som var lönsamt då hon också håller lite kurser (inte så många) vid sidan av men hon är också återförsäljare åt ett färskfodermärke :)

camilla85
9/23/17, 6:46 PM
#3

#1 skickade pm till dig =).

Upp till toppen
Annons: