Annons:
Etiketthälsa
Läst 463 ggr
Solrosen23
9/18/17, 5:34 PM

Hunden haltade, borde jag åka in och kolla?

Idag när min hund sprang emot mig sprang han förbi ett kompostgaller. När han precis sprang förbi det måsta han ha fastnat eller något sådant för då pep han jättehögt och kunde inte gå på sitt ena framben. Han sprang med tre ben några steg innan jag gick fram till honom för att se vad som hänt. Det verkar ha gjort väldigt ont i hans ben i början men nu 10 min efter går han som vanligt och verkar inte ha ont. Borde jag åka in och kolla för att se så att hon inte gjort något i benet eller tror ni att det är lugnt eftersom han inte verkar ha ont nu och kan gå normalt?

Annons:
JoannaLi
9/18/17, 5:39 PM
#1

Hade inte stressat nu på en gång :) Om det visar sig att det dyker upp problem lite senare så är det dags att söka. 

Det gör ont när vi slår i tån, men det går över och för det mesta får vi inga skador av det.

Maleficum
9/18/17, 5:51 PM
#2

Beror väl lite på hund tycker jag. Tex så de få gånger vår labbe pipigt till när hon gjort något så har det varit allvarligt även om hon inte direkt haltar efteråt (hon har extremt hög smärttröskel), medan puff/pudeln jag hade förut pep till för minsta lilla utan att det betydde något.

Men får du ingen reaktion när du klämmer och känner och hon inte haltar när hon går kan ni säkerligen avvakta.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: