Annons:
Etiketthälsa
Läst 1525 ggr
The_pearl
2017-09-14 21:23

Löper trots kastrering?

Min hund har senaste dagarna betett sig så urkonstigt så jag vet snart inte hur jag ska göra. Hon är kastrerad, kastrerades i november förra året. Men hon beter sig lika konstigt som när hon löpte. Den enda anledningen till att vi kastrerade henne var att hon mådde så dåligt psykiskt vid ett löp. Hon mådde dåligt, hon fungerade inte i huvudet osv. Hon är annars en så smart och glad hund. Väldigt karismatisk och lär sig så fruktansvärt snabbt. Det är som att stänga av henne på en knapp. Hon är känslig annars men vid löp var hon extremt känslig. Hon beter sig exakt lika dant nu. Det är jättejobbigt att se henne sån. Och hon tycker det e jobbigt också. Har ni några liknande upplevelser?

Annons:
[Forest]
2017-09-15 10:20
#1

Nu googla jag lite och fick fram detta dok gäller det katthona🙂 http://veterinaren.nu/fragelada/besvarad/katt/loper-trots-sterilisering

Jag skulle ringa veterinären för närmare info kanske bra att kolla upp detta lite mer så allt är bra annars med henne.

The_pearl
2017-09-16 01:17
#2

Tack för svar! :) Jag googlade också på det innan jag la upp tråden här. Tänkte bara höra andras erfarenheter. Ibland väger de tyngst tycker jag. Jag får kontakta veterinären och höra vad han säger, om jag begriper mig på veterinärstermer på norska ;)

Fridaaaa
2017-09-16 08:27
#3

#1 Fast är katten steriliserad - kan den ha löpbeteende eftersom livmodern är kvar, Vid korrekt kastrering ska de inte ha det. skillnad på sterilisering och kastrering :) 
Men verkar som de menar kastrering trots fel benämning i länken :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maplegrounds
2017-09-17 17:53
#4

Hej, har en tik som kastrerade för snart två år sedan, hon har löpt var fjärde sedan dess. Troligtvis finns det någon mini nog av vägledare äggstock kvar i min tik därför löper hon. Hon kan inte bli dräktig, men jag ville ju ha bort löpet helt därför hon kastrerade. Men kliniken jag gjorde det på vill att jag ska bekosta blodprov och ultraljud för att bevisa att dom glömt något fast dom tror det själva 😣. Och det kostar ungefär lika mycket som kastreringen, och det har jag ingen lust att lägg massa pengar på. Så det blir att dela hundarna de värsta dagarna. Hon blöder lite och svullnar upp som vid vanligt löp😢😢😢

Upp till toppen
Annons: