Annons:
Etiketthälsa
Läst 841 ggr
fackdack
9/9/17, 9:40 AM

Parvo

hej var tvungen att skriva av mig och säga SNÄLLA VACCINERA ERA HUNDAR ! för någon vecka sedan vart vi med En till hund en promiranian hon tog med sig parvo viruset hem till oss. Elsa som hon heter märkte jag att hon fått parvo då det var lite dearr vi gick så fort till veterinären 3 dagar behandling och hon var sig själv igen ! Alva våran bulldog. hon var lång gått med viruset. ca 3 eller 4 dagar. hon gick ner fort och mycket i vikt. Men nu har hon överstand det ! bästa veterinären är i debrecen Ungern ❤

Annons:
fackdack
9/9/17, 9:45 AM
#1

Alva är 1 år och var vaccinerat mot parvo. men fick det iaf ! så var försiktiga låt inte hundar lukta på bajs osv ! Alva och Elsa har nu den bästa vacenationen mot parvo sa veterinären! men vaccinationen hjälper våra andra 3 fick inte parvo !

Frida B
9/9/17, 4:12 PM
#2

Hur vet ni det är parvo? TogsEller det prover som bevisade parvo? Just parvo är extremt sällsynt här i sverige.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Honestyisdead
9/9/17, 4:21 PM
#3

Ni har tagit hit hund från utlandet och fått diagnos parvo först i Sverige? Eller missförstod Jag?

Haztparken
9/9/17, 4:21 PM
#4

#3 Verkar vara i Ungern och man ska utgå från vad TS skrivit i sin sista mening.

fackdack
9/9/17, 6:18 PM
#5

exakt der är i ungern. och ja tester är gjorda. Men vill bara säga att det är så otroligt viktigt att vaccinera sina djur. sällsynt men finns parvo i sverige. !

Frida B
9/9/17, 8:08 PM
#6

Nja skulle faktiskt inte säga att det finns parvo i sverige. Pga att folk vaccinerar sina hundar! Så du har väldigt rätt i att det är mycket viktigt att vaccinera sina hundar, parvo kan döda.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Lona
9/9/17, 9:39 PM
#7

Alingsås veterinärklinik gick ut för något pr sedan med en varning att de fått in en (svensk) hund med parvo, har för mig att den inte klarade sig. Det var även ett utbrott med flera insjuknade hundar i Östersund för ett par år sedan så HELT fria från parvo är vi tyvärr inte. Dessutom är det färre och färre som vaccinerar sina hundar vilket ökar risken för att smittan ska få ordentligt fäste i vår hundpopulation igen. :-( Jag visste faktiskt inte tidigare att smittan kan ligga kvar i flera ÅR i markerna, det smittar alltså inte bara genom direktkontakt. (Källa; SVA)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Frida B
9/9/17, 9:51 PM
#8

#7 just det, när du säger det kommer jag ihåg det. Tycker dock tvärt om att fler vaccinerar sina hundar.. :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Honestyisdead
9/9/17, 10:16 PM
#9

#7 Har du källa på att färre vaccinerar? (Förre än när då?)

Upp till toppen
Annons: