Annons:
Etikettaktivering
Läst 1550 ggr
Snuffles
9/6/17, 8:28 PM

Kong

Vad fyller ni er Kong med? Har precis köpt en och min hund är lite skeptisk till den, köpte sån här flaska med någon levergrej som man sprutar in i kongen men det gillade han inte

Annons:
reverse
9/6/17, 8:45 PM
#1

Fyll den med hundens mat och andra gotter. Får hunden torrfoder kan du blötlägga det, så det blir en gegga du kan packa kongen med, men gärna med lite hela bitar också. Ger man färskfoder är det bara att packa på. Sedan kan man dessutom stoppa in lite annat hunden gillar, exempelvis lite ost eller vad hunden nu gillar.

 //Lina

Jojaton
9/6/17, 8:58 PM
#2

Min är ju bara valp, så ibland får han den tom men fryst för att ha något att tugga på som svalkar tänderna lite. Just nu har han fått den med lite av sin kvällsmat i - väldigt poppis! Han äter färskfoder, men ger du torrfoder är det ju bara att blöta upp det som #1 sa.

Johanna - Instagram

[Outlawly]
9/6/17, 9:22 PM
#3

Jag ger min valp kong med blötlagt torrfoder. Han tröttnade på den snabbt i början och ville inte äta upp allt i. Men nu tömmer han den :D
Ett tips är att frysa den efter du har fyllt i den blötlagda torrfodret, det ska jag testa i veckan. Då har han att göra ett tag.

Smörj gärna lite mjukost på insidan och låt torka lite eller frys. Så kan han slicka.

Eller använd mjukosten som lim till några godisbitar.

Finns massor med tips på youtube också :)

Sugar Mist
9/6/17, 10:41 PM
#4

Stoppar i ett par godisar sen ett ben :) Blötmat, färskfoder, torrt foder, större godisar som inte kommer ut så lätt etc

-

[AnimeV4]
9/7/17, 1:22 AM
#5

Jag har kört både blötlagt torrfoder, färskfoder och mjukost. Det var kalas! La i frysen när det var mjukost i för att han skulle komma till ro och sova de första veckorna.

Upp till toppen
Annons: