Annons:
Etikettövrigt
Läst 1165 ggr
Snuffles
9/3/17, 4:43 PM

Så irriterad

Är sjukt irriterad på hur oansvariga mina grannar är. Snubben har en rottweiler som flög på min hund för tre veckor sedan för att han hade bundit den i cykelstället och den slet sig, jag övervägde avlivning för att min hund var så pass dålig, men som tur var så har han återhämtat sig nästan helt. Han låter den gå och släpa på kopplet trots att den är aggressiv både mot andra hundar och människor, var ute nyss och den var på väg att flyga på mig men han hann ta upp kopplet. Hans flickväns ena hund som är någon mellanstor blandras var lös och sprang efter mig och skällde, flickvännens treåriga barn var med och killen skrek åt henne att hon skulle ta sin hund. Hur kan man lägga det ansvaret på en treåring? Så trött på de här människorna.

Annons:
Honestyisdead
9/3/17, 4:46 PM
#1

Har du pratat med hyresvärden?

En man på mitt område hade alltid sin hund lös. Den kunde springa 100 meter från honom och sprang fram till folk.

Efter att flera personer klagade till hyresvärden måste han ha den kopplad på området som tillhör hyresvärden.

Elsis matte
9/3/17, 7:17 PM
#2

Som #1 säger plus prata med andra grannar. Det måste ju finnas fler som varit med om obehagliga upplevelser med denna hund och om fler klagar är det lättare att få gehör. Lider med dig!

VampireGirlElvira
9/3/17, 8:12 PM
#3

Holy sh*t!!! Ursäkta mig, men det är absolut inte bra att han låter hunden göra som den vill som t.ex att låta kopplet släpa på marken när hunden går när han vet att hunden har hoppat på din hund tidigare! Så oansvarig hundägare som han är, så har du all rätt att polisanmäla honom!

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Lillica
9/4/17, 1:15 AM
#4

Du låter väl han betala dina vetkostnader? Blir så j…a trött på sådant folk. Även om dem tycker att deras djur är snällaste i världen. Puckon

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Snuffles
9/4/17, 5:59 PM
#7

#1 Nej det har jag inte, men låter logiskt så ska nog göra det. #4 Ja vi har lämnat kopior på räkningarna till polisen så han kommer bli tvungen att göra det. Nu har han även börjat klaga på min hund utan att se över sig själv och sin egen hund först, hans hund var ute på balkongen och skällde på oss och min hund skällde tillbaka, när han tog in den så fortsatte min hund skälla av rädsla vilket är förståeligt och jag fick inte kontakt med honom så jag bar honom till porten och då står idioten och säger att jag ska få tyst på min hund eftersom att "det hörs över hela fastigheten".

Upp till toppen
Annons: