Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1228 ggr
socius
8/31/17, 8:43 PM

Byta namn på hund

Vi funderar på att ta över en liten dvärgpudelkille på 19 månader som heter Sam men då jag har dåliga associationer till det namnet då mitt ex heter det så skulle jag vela byta till något snarlikt så det blir enklare för honom. Har ni förslag på något sådant namn? Eller går det att byta namn helt?

Annons:
Herveaux
8/31/17, 8:44 PM
#1

Det går absolut bra att byta namnet helt!

Är det någon speciell typ av namn du gillar? Svenska, engelska, ovanliga?
Vad är lillgrabben för färg förresten, kanske kan ge lite uppslag på namn?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

socius
8/31/17, 8:46 PM
#2

Åh okej vad skönt! Jag har en massa namn då som jag gillar 🙂. Tycker gubbnamn på hundar är charmigt sedan har jag enda sedan jag var liten velat ha en hund som heter Prassel.

[Tuulikki]
8/31/17, 8:47 PM
#3

Jag bytte namn på min vovve. Han var 4,5 år gammal när jag tog över honom. Gick hur bra som helst🙂

flocken
9/1/17, 5:25 AM
#4

Vi bytte namn på den vi har nu och vår förra. Den förra hette angel. Vår en stor hane på 50 kg. Blev Axel. Nu har vi Dexter. Hette Chester.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lord Vulcan
9/1/17, 5:39 AM
#5

Är han en prassel, så döp han till det:) jättegulligt:))

Jojaton
9/1/17, 8:25 AM
#6

Nu älskar jag namnet Sam (min egen valpis heter också Sam) men gillar du Prassel och det passar honom så döp om honom, Prassel är ju också supersött!

Johanna - Instagram

Annons:
Changrila
9/1/17, 2:10 PM
#7

Det är inte svårare att lära hunden ett nytt namn än att lära den ett nytt trick. Använd det nya namnet i alla positiva sammanhang och undvik en miljard smeknamn till en början så blir det nog bra. Min senaste omplacering hette Minah när hon kom. Jag bytte raskt till Aysu. Min yngsta råkade jag döpa till "valpen" eftersom det var vad jag sa hela tiden till en början… När jag insåg det fick jag döpa om henne till hennes riktiga namn, Ebrah (men än idag lyssnar hon på "valpen". Å andra sidan tror jag att jag fortfarande säger det ganska ofta…)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Kalli
9/1/17, 2:43 PM
#8

Brukar inte vara särskilt svårt alls. Jag bytte på min hanhund och tog ett snarlikt men jag tror att det hade fungerat lika bra att ta vilket som helst,

Upp till toppen
Annons: