Annons:
Etikettaktivering
Läst 808 ggr
shelbyeleanore
8/29/17, 2:09 PM

För oss som behöver motivering och inspiration

Hej! Kanske har andra samma brist på idéer som jag? Jag har 2 blandrashundar, en amstaffmix och en bordercolliemix. Jag vill så gärna träna, bland annat kontaktövningar och dyl. Jag gör självklart saker med mina hundar, men jag känner att jag behöver en utmaning! Vad sägs om att gå ihop och sätta olika dags/veckoutmaningar? Till exempel att träna in/förbättra en placering eller ett trick? Är det något som ni skulle vilja delta i så kommentera gärna! Jag behöver lite motivation

Annons:
Majken!
8/29/17, 2:22 PM
#1

Bra idé!

idamadelenemoren
8/29/17, 11:11 PM
#2

Intresserad

Joyous
8/29/17, 11:47 PM
#3

Tycker det låter som en rolig idé!

shelbyeleanore
8/30/17, 12:03 AM
#4

Men vad roligt! Är det någon som har något tips på vad man kan börja med?

Majken!
8/30/17, 10:39 AM
#5

#4 Välj det du själv behöver träna på mest just nu, eller det du tycker är roligast för att få igång lite inspiration.

Odd
8/30/17, 11:59 AM
#6

Jag hakar gärna på!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
shelbyeleanore
8/30/17, 1:11 PM
#7

Jag personligen skulle behöva förbättra kontakten med mina hundar, iallafall en av dom. Om man kanske kör en kontaktövning? Att hunden ska titta på dig, kanske 5 sekunder första dagen, 10 nästa osv i en vecka tills man är uppe i 35 sekunder? Skulle det vara nåt? Fast det kanske era hundar redan kan.

Joyous
8/30/17, 1:34 PM
#8

Game on puppy kör en sådan utmaning just nu! Tror vi är inne på dag sju nu, 35 sekunder. Tycker det är en kul övning men alla behöver inte starta på samma nivå? I början på veckan kan ju de som vill vara med säga vad målet för just dem är och så peppar vi alla till att klara sina mål?

shelbyeleanore
8/30/17, 2:29 PM
#9

Ja men det låter som en bra idé! Ja jag såg det när jag hade postat.. Men jag vill som sagt få bättre samspel och kontakt. Vad vill ni andra öva på? :)

Odd
8/30/17, 3:52 PM
#10

Vi skulle också behöva öva på samspel och kontakt, så det låter bra =) Vad är Game on puppy?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: