Annons:
Etikettbeteende
Läst 519 ggr
Nymphadora
8/28/17, 5:42 PM

Lägger sig ner på gatan

Min ett och ett halvt år gamla dvärgpudelkille har ett beteende som dykt upp ett par gånger (nu senast för fem minuter sedan) som jag tänkte höra om någon annan också upplevt och vet vad det rör sig om. Han lägger sig ner på gatan när vi är ute på promenad. Han går ett par meter (och drar mer än vanligt de metrarna), tvärstannar och lägger sig. Verkar irriterad eller orolig. Gnäller inte, haltar inte och är inte trött eller så. Denna gång skedde det under en kort promenad, och det pågår under hela rundan. Slutar med att jag får bära honom hem. Han går på toa normalt under promenaden, men just det här att han drar rejält och sen stannar upp och lägger sig. Som att han är stressad eller orolig. Jag har känt igenom honom för att kolla att han inte har ont. Han är väldigt verbal, så skulle det göra ont skulle han skrika till. Men han är knäpptyst. Någon som upplevt liknande? Löptik som gör att han blir knas??

Annons:
Wellcraft
8/28/17, 6:35 PM
#1

Jag tror en veterinärkoll behövs, symtomen får varningsklockor att ringa.
Hur ser det ut i öronen? Min hund blev rädd för ljud när han hade öronproblem, något han aldrig är rädd för annars.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Nymphadora
8/28/17, 6:52 PM
#2

#1 Jag hade precis plockat öronhår och rengjort öronen på honom, någon timme innan promenaden. En eftereffekt av det?? Nu är han helt som vanligt, äter, dricker, busar och gosar.

Wellcraft
8/28/17, 6:54 PM
#3

#2 Det kan det absolut vara. Jag har också en "öronhund" som kan bli väldigt påverkad efter fix med öronen eller om han har problem med dem som sagt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Nymphadora
8/28/17, 7:12 PM
#4

#3 Det kan absolut vara det. Han är inte särskilt förtjust i att få öronen fixade, så det är förståeligt om han är lite knas en stund efteråt. Tack!

Upp till toppen
Annons: