Annons:
Etikettlydnad
Läst 1856 ggr
Hiro
2017-08-27 20:33

Lära in fot - youtubevideo tips?

Kan ni mata på med youtube videos om hur man lär in fot på endast verbal kommando? Det är själva ingången hur jag ska få honom att förstå att fot = in på vänster sida och sätta sig som är problemet så videos som tipsar hur man får in det på ett smart sätt önskas! :D

Annons:
Lojs
2017-08-27 20:46
#1

Har tyvärr inget tips på video, men när jag lärde in så lärde jag först in att så fort jag sträckte upp mig och var "lydnadsmässig" i kropsspråket så skulle hunden alltid in och sätta sig i position. Sedan när hon kunde på mitt fysiska kommando (fysiska kommandon brukar vara lättare för hunden att förstå) så lade jag på det muntliga i efterhand, vilket gick väldigt lätt då jag jobbat in att det var typ det roligaste som finns att komma in till sidan, så hon blev glad att få kommandot och få gå in till position. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

JoannaLi
2017-08-27 21:47
#2

Klossträning!!!!! :D 

Klossträning är min religion :D (Changrila har en video på yt om klossträning som hjälpte mig när det begav sig med första hunden.)

Hiro
2017-08-27 22:07
#3

#1 Om jag använder kroppen så funkar det, han kommer ju inte in perfekt direkt men han har förstått att han ska gå in på min sida. Med de andra två hundarna som jag lärt in fot på har jag belönat in ordet "duktig fot/bra fot" (när det suttit rätt) och på så sätt fått in det men verkar inte klicka hos honom tyvärr :/
#2 Skulle du kunna länka? Jag har använt jättemycket pall till min förra hund för att få in snabba svängar (lärde henne bara röra baken runt pallen och hålla sig nära mitt vänsterben) :)

Changrila
2017-08-28 00:28
#5

Åh jösses… nu började jag sakna mina älskade damer sådär fruktansvärt mycket igen… Men jättekul att filmen fortfarande kommer till användning för folk! Det glädjer mig verkligen att ha lyckats göra något användbart :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Upp till toppen
Annons: