Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 920 ggr
Jaguar_
8/25/17, 1:29 PM

Utfodring av utehundar

Hej!

Vi har två stycken CsV som sitter mycket ute i hundstallet under dagarna när vi är på jobbet och detta ska de göra året om. Kallt som varmt. Till det hela ämnet så är vi nya på detta utomhusområde, men vet att man ska utfodra mer när det är kallt. Frågan är då hur mycket och vad är bäst att lägga till i deras kost för att de ska klara av att sitta ute och få sin fina vinterpäls? Jag har kollat runt lite men inte hittat allt för mycket. En sida sa något om 10% extra och en annan 2-5% extra barf foder.

Idag äter dom Wolf of wilderness torrfoder mest, men vi blandar även med blötfoder av samma fabrikat. De får klart kokt kött och fisk när det finns tillgängligt.

Vi har kollat på om vi ska lägga till barf. Men som sagt hur mycket ska man lägga till! Snäll ni som har hundar ute året om eller som vi hjälp oss komma fram till detta dilemma. Vill gärna börja i tid att utfodra så de får en bra start innan den riktiga kylan biter till. Så andra frågan är när börjar ni lägga till mer? Tittar man på temp vid nattetid eller dagtid? Våra är ju som sagt bara ute på dagen.

Vi är tacksamma för svar! Ska ner till staden och kolla läget med barfmat. Barf och vårat våtfoder borde ju vara samma mängd när man ska räkna till hur mycket man ska lägga till, eller?

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
Wellcraft
8/25/17, 1:33 PM
#1

Jag har inte mycket att inflika då mina kunskaper inom ämnet är begränsande, men måste bara nämna att lax är fantastisk mat för hundar som behöver lägga på sig ett skyddande fettlager och en bra vinterpäls. 
Sen så håller sig många djur varma när de är äter, så stora köttben eller liknande som tar lång tid att äta upp kanske skulle vara något.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Jaguar_
8/25/17, 1:46 PM
#2

Wolf of wilderness har lax i torrfoder så den borde bli utmärkt (vilket jag beställde nu denna gången). Vet att lax är väldigt bra, men dyrt om man utfodra med lax från vanlig affär 🤪 kanske ska man köpa hem lax och ge dom 2 gånger i veckan.. beroende på vad vi hittar mer för alternativ då.

Hade varit bra att ha ben och så, men med denna rasen eller ja alla hundar så ska man inte lämna oövervakade med sådana köttben då det kan gå illa så tyvärr på detta annars hade det varit jättebra alternativ för både sysselsättning och utfodringsmetod.

Tack för svaret! Uppskattas!😃

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Wellcraft
8/25/17, 1:52 PM
#3

Ett tips är att kolla upp VoM, de har färskfoder med mycket lax i man kan ge som tillskott, blir inte sådär farligt dyrt heller :)
Jag tänkte inte alls på att det svårt att hålla uppsikt hela tiden när hundarna bor ute, skulle inte våga ge mina ben när de är själva heller.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sugar Mist
8/25/17, 9:12 PM
#4

#2 Pure Natural(Finns på Arken Zoo) har 500g korvar med ren  malen Lax för 25kr :)

-

Jaguar_
8/26/17, 9:11 AM
#5

#4 Ååååååååå det där låter intressant ju! Ska ner till staden idag och kolla! Hoppas de har kvar då.

Får försöka hitta något om hur mycket man ska ge extra alltså…. Det är ju den större frågan. Om 10% mer är det som gäller eller ej.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Upp till toppen
Annons: