Annons:
Etikettövrigt
Läst 732 ggr
Alva0422
2017-08-21 17:16

Vad för mat?! SVAR FORT

Jag och min lillebror och hans kompis har hittat en lös hund, han har varit här i drygt en timme och vi har gjort ett koppel av ett hopprep och har sätt till att han fått vatten, men nu ylar han och det är som om han tigger, (vacker tass osv) men vi vet inte vad vi ska ge, vi har inget kött hemma eller så…nån som vet?!?!

Annons:
Elsis matte
2017-08-21 17:20
#1

Inget. Du vet inte om hunden har några allergier och den lär inte svälta ihjäl här och nu.

Sindri
2017-08-21 17:20
#2

Ge hunden vatten, det är det viktigaste. Har ni ringt polisen? Gått omkring där ni hittat hunden för att se om någon letar efter den? Någon är säkert ute och letar förtvivlat.

Jetaime
2017-08-21 17:36
#3

Jag hade INTE gett hunden någon mat! Som #1 skriver så vet ni inte ifall hunden har några allergier osv. Hundar får ju oftast mat 1-2 gånger om dagen och lär inte svälta på ett par timmar…

Alva0422
2017-08-21 17:50
#4

Det finns en Facebook rapport uppe, och jag bor i en by där närmaste ort är 4 mil bort. Det finns många jämthundar här och det är säkert någon i byn. Så vi väntar här…vi har inget koppel utan har gjort ett av ett hopprep. Ksk går ut sen. Alla känner alla här och byn är liten. Lätt att gå runt i.

Magrat
2017-08-21 17:54
#5

Tänk på att det finns en orolig ägare som letar efter sin hund. Anmäl den som upphittad hos polisen, ni kan be era föräldrar om hjälp med det. Egentligen är det dem som borde ta ansvaret att försöka hitta ägaren igen.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Alva0422
2017-08-21 18:05
#6

#5 dem är på jobbet fortfarande. Vi ska antagligen anmäla när dem kommer hem, om han inte är hittad innan

Annons:
hemul
2017-08-21 18:26
#7

Finns det nån butik eller annan samlingspunkt där ni kan sätta upp en lapp eller låta folk veta att ni har hunden?

Lona
2017-08-21 22:02
#8

Vad är det för typ av hund (ras)? Jaktsäsongen börjar idag, tänkte att eftersom du nämner jämthundar så låter det inte som att ni bor i en storstad utan mer lantligt? Det kan alltså vara en vilsekommen jakthund. Kanske så dags nu, men försök få kollat om den är chipmärkt (kan göras av veterinär, vissa poliser, djurambulansen och hos de flesta hundklubbar) och har en reggad ägare. Har ni tillgång till Facebook så kika runt efter lokala grupper alternativt, om det ser ut att vara en jakthund, grupper för jaktintresserade. En anmälan till polisen också, givetvis (även om jag aldrig varit med om att det funkat när det gäller bortsprungna eller upphittade hundar…). Telefonnr 114 14


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Forest]
2017-08-22 10:21
#9

Fint att ni tog hunden. 👍

 Jag hade kontaktat polisen 114 114 och bett dom komma med en chipavläsare om inte ni har tillgång till bil själva för då kan man åka till polishuset och annars läsa av där.  Ge inte hunden någon mat säger även jag. 

 Tips 2-Hör med grannar vet du om någon granne är själv hundägare så fråga om denna känner igen hunden. Som hundägare själv om många hundar och ungefär vart dom bor. 

Håll oss gärna uppdaterade hoppas att ni hittar ägaren.

Hornslandet
2017-08-22 10:24
#10

Som alla har sagt så behöver hunden vatten, men den klarar sig fint utan mat till imorron :) 

Ring polisen!

Upp till toppen
Annons: