Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4518 ggr
Doodlemom
8/18/17, 9:28 PM

Bästa spårlinan?

Vilken spårlina föredrar du? Ska köpa och hittills tycker jag mest om den här: https://sadelmakarna.com/hund/biothane/sparlina-biothane/ .  Har någon testat den? 

Är det någon du inte rekomenderar?

Annons:
Frida B
8/19/17, 9:53 AM
#1

Känns som att bredare linor tenderar till att fastna i skogen? Jag har en vanlig flätad nylonlina, bränner dock när man släpper ut linan vid påsläpp. Fått x antal blåsor… Så kikar också efter en ny som inte bränner, inte fastnar och inte blir hal.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

peafie
8/19/17, 9:56 AM
#2

På en eftersökskurs jag gick så testade vi massvis med olika linor. De snurrades runt grenar och träd och så fick vi dra i dem. De som enklast snurrades upp var de flätade nylonlinorna. Så jag kör numera uteslutande på sådana.

Bloggen     ○    Instagram

peafie
8/19/17, 9:57 AM
#3

… och som komplement till det #1 skrev: jag spårar aldrig utan handskar. :)

Bloggen     ○    Instagram

Majken!
8/19/17, 10:41 AM
#4

Jag har en lina helt i antiglid, har inga möjligheter att hålla emot min hund i spåret annars. Trasslar inte särskilt mycket alls, är väldigt nöjd.

Frida B
8/19/17, 12:40 PM
#5

#3 tycker hanskarna går sönder direkt.. tyvärr, annars är jag helnöjd :(

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

peafie
8/19/17, 1:37 PM
#6

#5 Ja, vi har rätt hög årsförbrukning av arbetshandskar… :) men i alla fall ett tiotal spår med vettvillig labrador brukar våra klara av innan det är dags att byta.

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
[AnimeV4]
8/19/17, 10:44 PM
#7

Inte de i gummiaktigt material ifrån Granngården iallafall. Halkig, bränner + att linan lossnade ifrån själva metallklämman längst ner. Det gick att knyta men jag använder den aldrig pga att min valp drar..

Doodlemom
8/20/17, 10:42 AM
#8

Tack för svar! Börjar nog med en flätad nylonlina. Verkar billigast och behöver nog inte handskar då min valp ännu inte har så mycket fart i spåret  🙂

Upp till toppen
Annons: