Annons:
Etikettövrigt
Läst 1090 ggr
Hanna Rillo
2017-08-17 17:24

Hur mkt pengar på Hundsaker?

Hejsan. Undrar en ganska Random sak. Lägger ni mycket pengar på hundsaker, Som tex Hundhalsband, Leksaker, Koppel och sånt? Själv lägger jag ganska mycket på hundarma. Hehe

Annons:
Changrila
2017-08-17 18:16
#1

Nej. Jag köper om något går sönder eller om vi börjar med tex ny tävlingsgren som kräver ny utrustning. Jag försöker alltid att konsumera så lite prylar som möjligt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Isalel
2017-08-17 18:20
#2

Jag spenderar mycket pengar på hunden i form av mat, försäkring, kurser, rehabkostnader och liknande men inte så mycket pengar på småprylar. Har bra koppel, halsband och sele som vi inte behövt byta och leksakerna hon gillat har hon inte lyckats tugga sönder än iaf :) (18 mån ung).

Jojaton
2017-08-17 20:13
#3

Jag har ju en valp, och det är min första hund så det blir ju en del inköp, men jag köper inte en massa grejer i onödan. Men det som jag lägger mest pengar på är mat, tuggisar, försäkring och kurser. Tuggisar går det åt en hel del, och jag gillar att ha det lite överallt i lägenheten, bilen och hos föräldrarna. Men leksaker behöver han inte så många av tänker jag.

Johanna - Instagram

Vinternos
2017-08-17 20:16
#4

Eftersom att jag har tre hundar lägger jag en hel del pengar på dem, men mestadels mat, kurser på BHK, vet.besök osv. Mindre på prylar.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

tiger tok
2017-08-17 20:51
#5

Köper inget jag inte använder, har inte drivor med saker som bara ligger. Lägger hellre pengar på kurser osv

panini
2017-08-17 20:54
#6

Jag gjorde förr men då det blev ohållbart i längden så gör jag inte det längre. Nu läggs det mest pengar på kurser och tävlingar.

Annons:
JoannaLi
2017-08-17 21:25
#7

Alldeles för mycket… 🤫

Men, köper mest grejer som faktiskt har en funktion. Som t.ex. köpte jag nyligen en bötchersele. Hade klarat mig utan, men den har hjälpt oss. 

Köpte ett nytt halsband eftersom att det förra var lite för trångt och krångligt att ta av. 

Köpte ett nytt koppel för att jag har problem med händerna och är skönt att variera med ett smalare. 

Osv. Det mesta klarar jag mig utan, utan problem - men. Jag shoppar inte bara för att shoppa. 

Däremot träningsgrejer… Alltså där är jag hemsk. Har typ 546353636 dummies, ny apportbock, träningstecken, jaktsignaler (…någon gång ska han väl med på jakt, annars lär blivande jakthunden ha typ samma storlek…), träningsväska, belöningsleksaker (!) osv.

Sugar Mist
2017-08-17 23:56
#8

Jobbar i djurbutik och lägger på tok för mycket pengar på saker.. "Åh den här hade ju varit jättebra! Lika bra att köpa medan jag ändå är här" Ja, ni fattar ju poängen 🙄

-

Frida B
2017-08-18 08:27
#9

Alldeles för mycket. Gärna hundgodis, leksaker och halsband… Det värsta är ju dock att jag faktiskt ser till att använda allt… 😂

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Majken!
2017-08-18 08:47
#10

Halsband tycker jag är roligt att köpa, men i övrigt är jag ganska så restriktiv med inköp just till hunden. Däremot beror det ju på vart man drar gränsen, jag har köpt en svindyr bil för att jag rent praktiskt och bekvämt ska ta mig till skogen med hunden. Jag har också köpt en husvagn som vi använder vid alla träningshelger, kurser och tävlingar. Så som sagt, mellan 150:- och 300 000:- kan jag väl sammanfatta det hela som..

Hornslandet
2017-08-18 09:58
#11

Kurser, mat och försäkring drar nog mest pengar. Lägger inte så mycket på koppel/sånt, utan har väl köpt i princip de halsband och selar jag tänker ha. Behöver jag nån enkel lina eller slarvkoppel brukar jag göra ett bara av lite paracord, jag bryr mig inte så mycket hur grejerna ser ut heller. 

Bensin till bilen kostar ju mer nu förstås, då vi kör runt hela tiden.. Och grindar/galler kostade ju en summa också.

[Tismon]
2017-08-18 10:58
#12

Det mesta går väl åt veterinäravgifter, kurser och mat. Försöker att inte handla för mycket och använda det jag har istället :) ben som går åt en del köper jag billigare på dollar store

KatarinaSt
2017-08-18 17:47
#13

Kurser är klart den största utgiftsposten tätt följt av "pälsvårds-uttrustning" fast det sista är iofs en engångsutgift

Annons:
Nettis!
2017-08-18 18:55
#14

Rätt mycket, men allt används.

LinDajSon
2017-08-18 22:43
#15

Alldeles för mycket. Djuren, fyra hundar två katter, är min absolut största utgift. :P

flocken
2017-08-19 06:39
#16

Alldeles för mycket. Jag driver hunddagis o pensionat så köper mkt till företaget. Bokför o får tillbaka momsen. Kan nog lägga mellan 500- 1000 / månad. Då är det bara tillbehör. Inte försäkringar, medlemskap i hundklubb, bensin för bilen osv.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fisherling
2017-08-19 08:19
#17

Mer än vad jag har råd med egentligen, om jag hade spenderat en normal summa på mig själv. 

Det gör jag dock inte. Jag lever extremt billigt. Köper typ aldrig kläder, aldrig skor, aldrig väskor, aldrig smink, parfym eller hårprodukter utom det mest basic (typ ett puder, en deo och så schampo+balsam).

Så jag kan splasha ut lite på hunden :P

Odietamo
2017-08-19 12:05
#18

Rätt mycket på mat, råa ben, godis m.m. Mest på ätbara saker till honom. Och ibland när jag tycker han förtjänar en ny leksak såklart :P

Fisherling
2017-08-19 12:32
#19

Jag har nog lätt spenderat över 2000 den här månaden bara på tävlingar… 😮

Upp till toppen
Annons: