Annons:
Etikettoff-topic
Läst 6464 ggr
Fisherling
2017-08-17 10:28

Babbeltråd Del 3

Med över 250 svar så kändes det som att vi behöver en ny tråd. 

Kan börja med att undra vad för plånboksplågeri jag håller på med 😮

Och det är inte ens hälften av de lydnadstävlingar som jag stjärnmärkt. Jag kommer bli fattig(are)! 😭

Annons:
Majken!
2017-08-17 10:30
#1

#0 Billigt i jämförelse med brukset där vi betalar 350:-/start. Det gäller att njuta av varje sekund på planen för att få valuta för pengarna! Lycka till med tävlandet!

Fisherling
2017-08-17 10:35
#2

#1 Ugh, säg inte så, jag ska ju förhoppningsvis börja tävla bruks nästa år! 😂

Majken!
2017-08-17 10:36
#3

#2 Lyxen är ju dock att timpriset för oss blir mycket billigare eftersom vi håller på en hel dag 🙂

Fisherling
2017-08-17 10:44
#4

#3 Iförsig sant :P Men ändå! Min stackars plånbok!

CayKantos
2017-08-17 11:12
#5

Haha förstår fattighetskänslan… ca 25.000,- på nytt kamera med lite tillbehör samt ca 10.000,- på två objektiv, Tatuering ca 5.000,- personlig tränare 6.800,- sen tilkommer ju bensin, mat och bussresor $$$$ ska äcen betala en avgift på 3.400,- till min utbildning. Kan som tur vönta till lönen för har bara 2.000,- på kontot o ska åka på roadtrip 20-22 ;n;

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Nalle-]
2017-08-17 15:31
#6

Här kan vi fortsätta haka på fattigtemat… Besök hos fysion idag, inte särskilt bra besked där så nu väntar ännu ett veterinärbesök till nästa vecka. Vill bara att han ska bli bra, lilla hjärtat 🌺

Annons:
Sugar Mist
2017-08-17 16:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

LillSalt är hääääär ❤️

-

Jojaton
2017-08-17 16:45
#8

#7 asså hennes nos 😍❤️ Grattis, så kul att hon äntligen är hemma !

Johanna - Instagram

tiger tok
2017-08-17 17:11
#9

#7 åååå, äntligen! Så fin hon är!

peafie
2017-08-17 19:55
#10

Ikväll ligger vi bara i sängen. Hussen är iväg och lägger spår till imorgon men inte ens det orkar jag engagera mig i. Ibland har man sämre dagar och då är det tryggt och skönt att få ligga här med hundarna tätt intill. Som kontrast till alla inlägg jag gör när vi är ute och ränner i skogen eller är på träning eller startar prov…

Bloggen     ○    Instagram

peafie
2017-08-17 19:56
#11

#7 Noooosen! ❤

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2017-08-17 21:15
#12

Körkort taget, och Arrak har varit med hela dagen. Uppstigning 05, frukost, morgonbestyr, bil till bussen. En timme buss, dåsa lite. Bil hem till nästa hus. Härja runt där. Sova en stund. (Jag och Arrak). Bil till en annan stad där jag ska köra upp. Uppkörning - Arrak är arg på änder, sällskapet får sig kyss i knät av Arrak, jag får ett stort sår på fingertoppen. Woho. Arrak sällskapar del två av sällskapet på promenad och sitter i bil medan jag har körlektion+uppkörning. Körning hem till hus nr 2, kissa lite på en buske, in i bil nr 3, körning "in till stan" (à 2 mil), tanka, sitta själv i bilen medan jag betalar. Finmiddag för människor, "surströmmingsdebut" (stekta linser för mig, rökt sik för de vuxna). 

Kvällen avslutas med att min mormor får panik över att stackars Arrak bara ska få äta torrfoder som jag har med mig (trots att deras egna äter torrfoder?), så jag skickas på att hämta älgslams. Snabbtinat, och Arrak fick till middag fina, stora slamsbitar av egenjagad kalv. 

Inte för att vi är bortskämda här eller så…. 😊

(Som gratulation för körkortet så får jag dessutom låna deras inoff. jaktbil fram till jaktstarten, så nu jäklar ska här bruksas! 🤗🌺)

Jojaton
2017-08-17 21:20
#13

#12 grattis till körkortet! Den känslan är ju bland de bästa nånsin :)

Johanna - Instagram

Annons:
peafie
2017-08-17 21:24
#14

#12 grattis!

Bloggen     ○    Instagram

Joyous
2017-08-18 04:04
#15

Grattiiis!

Nu kan du köra hit och träna med mig och Bumli 😁

Jojaton
2017-08-18 06:13
#16

Jag har ju varit bortskämd med en morgontrött valp. Nu ska vi upp och gå en runda med nya dagmatten - och ingen av oss är speciellt road… vi brukar som högst stappla oss ut på en liten kissepaus vid den här tiden, annars sover vi MINST två timmar till nu på min semester.

Johanna - Instagram

Frida B
2017-08-18 08:26
#17

Wohoo! Har haft för lite lön i två år, äntligen får jag rätt lön! Jag kan börja leva på riktigt! :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Tismon]
2017-08-18 11:07
#18

Ett problem som jag alltid haft, hur bryter man en jakthund som är inne i "jakt mode"? Min jrt är helt omöjlig att ha lös men jag vill ju gärna att han ska kunna få springa.

CayKantos
2017-08-18 11:27
#19

#17 lönehöjning?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
2017-08-18 11:51
#20

Har inte riktigt förstått att jag har skaffat valp själv än.. Hon är ljuvlig, lättsam, skriker om hon vill något, leker, tuggar, sover, kissar.. 
Jack tycker att hon är superäcklig och låtsas för det mesta att hon inte existerar, men märker att han är inte lite bufflig och tar hänsyn till att det är en liten filur som springer runt på golvet.

-

Annons:
Turast
2017-08-18 13:31
#21

#20 haha så var jamie med! 😂 De ba "snälla matte, vad är det för parasit du släpat hem!?"

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JoannaLi
2017-08-18 14:26
#22

#13, #14 Tack!

#15 Ja, preciiis 😃 Ska bara fixa bil först 😂

Frida B
2017-08-18 21:27
#23

#19 jaaaaaapp

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
2017-08-18 21:36
#24

Kiss i säng och kiss i bädd. 
Tack Salt ❤️

-

Turast
2017-08-19 02:45
#25

mitt ex spottade mig precis i ansiktet.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
2017-08-19 08:17
#26

#25 Tur att han är ditt ex om det är den sortens person han är 😡

Förstår inte varför killar kan bli så fördjävliga när man gjort slut.

tiger tok
2017-08-19 08:30
#27

#25 Jävla skit till människa!!

Annons:
peafie
2017-08-19 09:40
#28

#25 då känner jag att det är jäkligt tur att du blev av med honom så pass tidigt ändå…

Bloggen     ○    Instagram

Frida B
2017-08-19 09:48
#29

#25 fyfan vad respektlöst, du förtjänar bättre.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Turast
2017-08-19 09:51
#30

❤️

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
2017-08-19 10:22
#31

#30 Jag hoppas verkligen att du stänger ute honom ur ditt liv nu när han visat att han inte ens klarar av att vara vän med dig. Massa kramar ❤️

-

ifoundnemo
2017-08-19 19:53
#32

Är sååå stolt över min lilla fjant Nemo som visar att även rena sällskapshundar tycker om aktivering! Köpt löpskor till matte och midjebälte, Nemo som annars mest springer sida till sida när jag testat att små springa lite på promenaderna gick idag in i ett riktigt "working mode" och sprang helt fantastiskt fint! Drog helt lagom mycket (han tokdrar annars när jag testat små springa med honom x)). Han var såååå lycklig så nu hoppas jag bara att min kropp håller, imorgon ska det köpas en riktig sele till Nemo (idag på testturen hade han bilselen - funkade tillräckligt bra för att testa så att han tyckte om det). Min lilla husky i cavalierkropp<3 Hoppas att han är lika duktig på måndag när vi ska ut igen!:)

CayKantos
2017-08-19 22:18
#33

Nu är jag på jobbet till imorgon. 24 timmars pass. Sen är det dags att åka till uppfödare imorgon 😁 först på måndag vi ska träffas iofs men gjort en liten tredagars roadtrip utav det 😊 så åka imorgon, 20, träffa uppfödsre måndag, 21, åka hem 22, tisdag 😄

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Tismon]
2017-08-19 22:31
#34

Kommit fram till att jag behöver inga vänner :/ Man blir bara kontaktad när folk behöver något, annars så skiter de fullständigt i en. Bra att man har vovvar istället :P

Annons:
JoannaLi
2017-08-19 23:38
#35

Så, dagen i ett snabbsvep: 

1. Försov mig i morse. Panik. Kasta ut Arrak för att kissa, frukost i bilen. 

2. 10-timmarspass under dagen. (Kom i tid.) 

3. Hem, trycka i sig middag, sträcka ut i soffan en stund. 

4. In i bilen igen. Hällregn. 

5. Lägga spår. Blir kort, bestämmer mig för en längre liggtid. 

6. Iväg till ett ställe längre bort, ska fördriva tid genom att plocka blåbär. 

Plockar blåbär. 

Extremt (!!) ödslig plats som slutar i en dead end - jag kommer dit vid ca 21. = -1 bil/timme. 

7. Plötsligt rullar det förbi en Volvo. 

Volvon stannar en bit ifrån min bil. Lite suspekt, ingen fara. (Promenadstråk i närheten.) 

Den vänder, krypkör fram till min bil. Mycket suspekt. Samlar ihop Arrak. 

Rullar ner rutan. Jag börjar halvjogga mot bilen. 

Vänder igen och stannar. 

En hund börjar skälla i Volvon. En fågelhund. Fortsätter skynda mig. 

Hunden släpps ut. Skallen ändras - schäfer. 

Schäfern sticker fram till oss, börjar skälla ut oss (på 5-6 meters avstånd). Ägaren har panik, ropar, skriker, plingar med en bjällra, tutar med bilen. 

Accepterar mitt öde. Vi kommer att dö. 

Inget. 

Måste tillslut flytta på Arrak, jag kommer bli av med handen. Schäfern följer med. 

Lastar in Arrak i bilen. Hunden står kvar vid vår bil. 

Går in, startar bilen. Hunden står kvar. 

Ägaren börjar ropa igen. Hunden springer rundor, men håller sig runt min bil. Vill ej köra då. 

Till slut verkar ägaren få tag i hunden, men det är mörkt. Lutar mig ut genom fönstret och hojtat "Är hunden fast?". Inget svar. Upprepas ytterligare tre gånger, samma resultat. 

Personen sätter sig i bilen, startar den. Jag står kvar, för att kunna släppa förbi den. Den står stilla.

Till slut måste vi göra något, så jag vänder och åker iväg. 

8. En stund efter mig kommer Volvon (5-7 min). 

9. Åkte tillbaka och plockade färdigt mina blåbär. 

10. Spåret gick ömsom skit, ömsom fantastiskt. 

11. Jag tappade Arraks nya specialsydda halsband i skogen.

KatarinaSt
2017-08-20 14:06
#36

Dumle har fått en egen Facebook sida. Titta gärna in om du har lust :-)

https://www.facebook.com/dumle.lovecoxsautumnleaves.1

fridarebecka
2017-08-21 09:00
#37

I lördags var jag och äldsta hunden med på Iron dog ("IRON DOG ett barmarksevenemang" på FB) och det var fasen det jobbigaste jag gjort i mitt liv, men typ det roligaste också! 7,5 km löpning, 200 m simning och 2,5 km cykling, med hund såklart! Min lilla byracka skötte sig SÅ BRA! Fokuserade hela tiden trots massa andra hundar runtomkring 😍 Nästa år ska vi slå årets tid!

Igår hade vår klubb rallylydnadstävling, jag var funktionär och tävlade. Var snäppet mindre lyrisk efter gårdagen än lördagen om man säger så 😉 Att anordna tävling var skitkul, men tussen var såååå trött och slö sen Iron dog. Såhär i efterhand borde jag ha diskat oss och belönat massa på banan, eller inte startat alls. Två kvalificerade resultat, men känslan var skit. Massa avdrag för sent utförande och bristande samarbete på båda rundorna 😭 För mig och min hund är det bland det värsta vi kan få avdrag för. Framöver kör vi på utvilad hund och taggad matte inför tävling 😉

Fisherling
2017-08-21 10:25
#38

Jag har dragit till ryggen och har väldigt ont :(

Turast
2017-08-21 14:40
#39

Min inneboende tror att det hjälper honom att få bo kvar till slutet av månaden om han blockar mig :))))

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Frida B
2017-08-21 17:56
#40

Känslan när man sitter och drömmer om kullen in the clouds, the dream kombo, kontaktat uppis och allt… och inser att det är typ minst 3 år kvar tills parning. Snacka om planering.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
2017-08-21 21:47
#41

#40 uhh vem?!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
JoannaLi
2017-08-21 21:50
#42

Nu när jag har "egen bil" (lånad), så har Arrak blivit så mycket tryggare i bilen. Idag har han legat själv i bilen en stund medan vi åt middag. Tyst, lugn och trött, trots restaurang mitt i stan med mycket fordons- och gångtrafik runt 😍

Frida B
2017-08-21 22:23
#43

#41 inte kelpie, helt annan ras- kan ta det på chatten ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Joyous
2017-08-21 22:34
#44

#43 Nu blir jag nyfiken! Berätta meer!

tiger tok
2017-08-21 22:57
#45

#43 Sheltie?

Turast
2017-08-22 06:53
#46

Spytt och mått illa två mornar i ras = sjukad från jobbet. 

ska köpa gravtest idag, men mest för min egna oro, för det känns rätt omöjligt när exet var sterilt och jag har spiral 😐

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Frida B
2017-08-22 07:44
#47

#44 #45 Aussie!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
2017-08-22 11:03
#48

Nu har jag precis kommit hem från min korta tre-dagars tur till upffödare i Västerås-området :D Passade på och träffade två då en annan jag har haft ögonen på bodde i närheten, är ändå 5 timmat härifrån dit så :P

Men gud! Så lärorikt en sån träff kan vara. Speciellt när man har samma tankesätt som uppfödaren! Hon har ju hållt på många år och är vääldigt ärlig ang sin uppfödning. Hon står lixom bakom vad hon gör ^^

Andra uppfödaren var supertrevlig, jättekul att prata med och det var lite kul att vi var samma unga ålder. Fick träffa både hanen o honan, vilket ju är toppen! Skönt att få ett litet annat syn på uppfödning än vad många av dom som har hållt på i flera år har :)

Båda ska paras omkring oktober-december så nu håller vi bara tummarna o väntar!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Jojaton
2017-08-22 11:27
#49

#48 Spännande :) vad blir det för ras? Idag är första jobbdagen efter semestern, lillemannen är lämnad hos dagmatten (tror verkligen han kommer stormtrivas) Känns så konstigt att åka till jobbet, men samtidigt lite skönt att få lite rutiner igen. Det är bara konstigt att Sam inte är med!

Johanna - Instagram

CayKantos
2017-08-22 14:20
#50

#49 Kelpie, har vart fast på det några år nu. Sen har det tagit tid att få allt o passa samt hitta kull och allt efter ska ju gå bra oxå :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
2017-08-22 15:08
#51

Trött på mig själv. Måste ta tag i att komma ut mer med Knut! Letar kurser🎧

LinDajSon
2017-08-22 15:43
#52

#50 Appropå kelpies! Jag figgade för en himla trevlig kelpietik på mh för någon vecka sedan, sedan träffade jag tjejen och hunden på tävling nu i helgen. Super, super, superfin kelpie, både mentalt och arbetsmässigt. Hon ägde även tikens pappa, tyvärr hann jag inte hälsa på den hunden men det är tydligen en kanonkelpie det med. Himla fräsigt, de flesta jag sett har liksom inte varit av den kvalitén.

[AnimeV4]
2017-08-22 16:22
#53

Tråden om längre promenader och denna motiverade mig verkligen. Vi var ute i drygt 40 minuter, lekte, letade och apporterade samt körde lite passivitet. Jätteduktig på att lämna apporten! På backen nära mig, that is..😃

flocken
2017-08-22 16:25
#54

Unghundar i 40 kg modell borde förbjudas. 1,5 år o tror han är störst, vackrast, bäst o kan allt. Tålamods prövande deluxe 🙃

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[AnimeV4]
2017-08-22 16:32
#55

#54 Jag är rädd för detsamma.. 6 månader och 20 kg nu.. Hjälp😮Hur yttrar sig det du nämnde?

Annons:
flocken
2017-08-22 16:43
#56

Lyssnar Inte, börjat dra i kopplet igen. Hoppar mot mig, slår med tassarna. Börjat kaxa mot mina dagishundar. ( driver hunddagis) vet inte hur många gånger idag jag fått ta honom i farten o hålla fast så han lugnar sig. Egentligen är han en väldigt osäker kille. Hoppas han är bättre imorgon. Osäkerheten tränar vi på och har blivit mkt bättre.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[AnimeV4]
2017-08-22 16:48
#57

#56 Hoppas att han lugnar ner sig!

Det låter som min.. och just nu har han en liten period där han backat på det där också. Klumpig och obrydd har han dock alltid varit. Tassar i ansiktet, knuffas, är överallt, trampar/hoppar över andra hundar.

Går klumpigheten över för yngre hundar? Han kommer ju att bli sisådär 40 kg tung..😐

flocken
2017-08-22 17:12
#58

#57 Det kommer gå över. Frågan är bara när 🙊 min tror han är en liten knähund. O börjat ta mat från bordet, från de andra hundarna osv. Ska vi göra godislet måste han vara kopplad medans godiset slängs ut. Annars hoppar han, morrar o slänger sig.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[AnimeV4]
2017-08-22 21:59
#59

#58 I hope! Jag tänkte "Åååh vad mysigt att sova med en hund i sängen!" men.. nja.. då blir jag väl ihjältrampad😛Knähund känner jag igen.. Han verkar tro att han är hur smidig som helst också!

Sugar Mist
2017-08-22 22:32
#60

Märkt att Salt blir heeelt over the clouds när Jack är med, svårt att tagga ner, samma vise versa. Just nu ligger Jack på rummet och Salt ute här med oss. Hoppas båda dämpar sig snart.

-

JoannaLi
2017-08-22 22:34
#61

Åhåhåhå… Vilken dag. 

Dragrunda, snabb lydnadsträning och så sökträning på kvällen. Plus en himla massa bilträning, bilåkande och besökande hos folk. 

Helt slutkörd, och Arrak vandrar runt som en osalig ande och lär troligtvis totaldäcka så fort stressen går ner lite. 

Betett sig himla fint idag, trots att han fick lite soppatorsk på söket (hade glömt min planerade belöning hemma på köksgolvet på morgonen, så fick bli lite snabbt ihoprafsade bits-and-bobs av vad jag hade i träningsvästen, träningsväskan och bilen. Räckte inte riktigt till.) 

Frågan är om man ska orka ta igenom klorna innan vi lägger oss för natten. Det behövs verkligen 🎧

peafie
2017-08-22 22:49
#62

C var så duktig på apporteringsträningen idag så nu anmäler vi till ett b-prov. Spännande! Lilla V fick vara passiv på ganska långt avstånd. Det har varit lite pip från hennes sida på sistone så jag ger henne bara störningar hon fixar med lätthet just nu, så ökar vi på dem successivt. Men det är inte så jäkla kul med passivitetsträning alltså - jag behöver träna minst lika mycket som valpen, tror jag…

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
[AnimeV4]
2017-08-22 22:55
#63

#62 Alltså, I feel you! Kör väl kanske 5-minutare ute då och då nu iallafall😐

peafie
2017-08-22 23:02
#64

#63 Jag satt två timmar idag medan den andra hunden tränade… då är man tacksam för 3G-täckning!

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
2017-08-22 23:03
#65

#52 vad roligt o Spännande! Synd du inte hsr träffat fler för gud vad dom ksn :D kommer du ihåg namnet?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
2017-08-22 23:24
#66

#64 Oj hjälp! Ja, det kan jag tänka mig😃

Letar kurser, men hittar inga planerade. Skulle vilja gå vardagslydnad 1 och 2 och apporteringskurs. Det är inte hjälpsamt att närmaste SBKs hemsida stängts ner heller..😕

flocken
2017-08-23 05:54
#67

#59 sängen är portad just nu. Annars brukar han få sova där när husse inte är hemma. Men är helt blåslagen. " ligg still o njut!" Men nej. Tassar viftar, hela han rullar sida till sida o tillslut står han upp o snurrar runt i världens ryck.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Hornslandet
2017-08-23 10:04
#68

Tunga unghundar ja. Min 10-månaders är nu 34,5kg (vägd för 1-2veckor sen iofs). Ska egentligen bara vara ca 40 som vuxenvikt men antingen kommer det väl gåbra mkt långsammare med växten framöver, eller så blir han en bjässe. Men han är ju inte alls i närheten av så grov som en vuxen, så tja…blir intressant att se.

Det roliga är väl att han faktiskt är lättare att hantera och ha i typ..alla situationer nu jämfört med när han var 4-5-6 månader. Kanske kommer det nån extrem släng av unghundsdumfasoner framöver, men tja, vi tar det som det kommer :)

Det mesta jag märker av just nu är att han verkligen FASTNAR på vissa kissfläckar utomhus, men äh det är inte hela världen. Han har aldrig varit "försiktig" i hela sitt liv, så det är inget jag känner blivit värre nu direkt..

Fisherling
2017-08-23 11:25
#69

Jag blev uppenbarligen besatt av en demon på morgonpromenaden, då jag mitt i allt börjar jogga! 😮

Bara typ 300m innan ansträngningsastman gjorde sig påmind, men ändå! Inga onda knän, inget värkande smalben, inga höfter som halvt låser sig. Bara astman! I'd call that a win 😃

Annons:
Frida B
2017-08-23 15:02
#70

Vad gör man med hunden när man är sjuk och hunden är rastlös? 😂

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Majken!
2017-08-23 15:15
#71

#70 uppletande!

CayKantos
2017-08-23 15:18
#72

#70 lämnar han hos mig 😇

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
2017-08-23 15:21
#73

#71 hmm smart kan jag faktiskt göra! #72 näää vill ju ha honom hos mig!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Turast
2017-08-23 18:08
#74

Hundarna fick köra uppletande i spöregn. Aussien sa "wohoooo!" och collien gav mig mördande blickar mellan varven 😂 Men duktiga var de båda två! 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JoannaLi
2017-08-23 18:38
#75

Tror att jag kanske har hittat en taktik för att få Arrak med mig på lydnad. Kanske. 

Och fy fanken vad fin han var igår. Lastade honom ur bilen på sökträningen och skulle rasta/värma. Shit vad fint han låg mig i handen. Jag behövde knappt ens titta på honom så var han med mig. 😍

Även idag på lydnadsträningen var han superfin bitvis! T.ex. transporterna till/från planen och till/från de första få minipassen var guld. Ska bara försöka få fram den känslan även i ff-et - för då är vi i mål 👍

tiger tok
2017-08-23 19:01
#76

#73, kör nose work eller trick träning!

Annons:
CayKantos
2017-08-23 19:05
#77

#73 hihi😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
2017-08-23 19:50
#78

Körde lydnad. Gick bra. Hundar gick förbi. Han gör utfall. Lösning: binder upp hunden i trädet och går. Det funkade… Fattar inte varför han börjat göra utfall, bröt ihop och grät i telefon i en halvtimma över denna j***a hunden. Tur att man har förstående vänner..

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Haztparken
2017-08-23 22:15
#79

Fick panik häromdagen. Var iväg en sväng så hundarna var på deras avgränsade yta som dom är när dom är ensamma. (Två hela rum, dont worry) så har vi kompostgaller i dörröpningarna. De äldre är livrädda för gallerna, valpen bryr sig inte så mycket men hon håller sig till de äldre. När jag kommer hem ser jag de äldre men inte valpen, tänker att hon är i en annan del. Går dit men ser inte henne där heller! Då börjar man bli fundersam. Hon är ingenstans och inga galler är välta heller. Tänker att hon smitit förbi gallret i den lilla öppning som blir när man lutar den. Springer runt och ropar i hela huset och känner paniken växa. Ingenting nånstans! Kollar under sängar och bord och överallt! Inte ett ljud någonstans! Släpper ut de äldre i huset för å se om hon kommer fram eller dom springer till henne men nej inget. Då kommer gråten och jag skriker i ren förtvivlan "var är hon?!" Springer ut och tittar medan jag ringer min pappa. Tänker att någon kanske tagit henne även om det inte ser ut att ha varit något inbrott. Pappa ska skynda sig hem. Fortsätter leta och skrika och gråta. Tittar upp i trappan mot ovanvåningen. Där står hon och tittar tyst ned. Åh vad ni kan tro att jag springer upp mot henne! Först var hon glad men sen när det kommer en människa burdust springande hulkandes och överlyckligt skrikandes så blir hon självfallet rädd och backar in i väggen och kissar på sig men det jag är bara så glad och lättad att hon är hos mig! Hon känner igen mig direkt sen igen och blir superglad! Hade inte en tanke på att hon kunnat vara där då hon aldrig haft en tendens på att gå upp där även fast jag å de äldre hundarna gått upp när hon tittat. Hon blir alltid lyft upp (vårt rum ligger där uppe). Men förmodligen har hon sprungit igenom glipan vid grinden och sen letat efter mig och gått upp där uppe när jag inte fanns där nere. Men oj vilken panik å förtvivlan! Aldrig känt dom känslorna innan på den nivån! Å alla tankar som snurrade "var är hon? Vad har hänt? Vem har henne? Hur ska jag hitta henne? Hon är så liten kan hon klara sig ute? Vad ska jag säga till uppfödare?" M.m Så nu har vi förbättrat gallerna och vid en prövning idag så var hon fint kvar bland de äldre när jag kom hem, inga som helst bekymmer. Denna hund, som jag älskar henne!

CayKantos
2017-08-24 09:05
#80

#79 vilken lättelse! Men när man tänker över det måste hundar väl känna lite samma? Alltsp på ett sätt kan man väl förstå varför vissa har seperationsproblem eller bara svårt atr va ensamma. Deras hela värld, alltså husse och/el matte, är borta. Vart fan tog dom vägen och hittar dom ingenstans :p Bara en fundering. Valpen kanske hsde exakt samma känslor när den gick runt o letade efter dig 🤔🙄 haha well som sagt. En fundering bara :p

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

peafie
2017-08-24 11:26
#81

Jag har världens motivationsdipp just nu. Egentligen går allt väldigt bra. Hundarna är superfina och C är för första gången i sitt liv faktiskt redo för att starta på prov. Valpen är helt okomplicerad, har varit superenkel hela livet, och kommer bli en kanonhund. Vi är ute på massa träningar och hundarna sköter sig toppenbra. 

Men allt är så tråkigt och jobbigt. Det är ju helt orimligt??

Bloggen     ○    Instagram

peafie
2017-08-24 11:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

… och för att lägga upp någonting lite mer positivt: här är en bild från gårdagens apporteringsträning, när en annan hund jobbar. Tänk att den här lilla hunden satt och pep konstant av stress på träningar för bara ett par år sedan. Hon har verkligen landat. ❤️

Bloggen     ○    Instagram

Wellcraft
2017-08-24 12:35
#83

Jag har länge hållt på att leta nytt hem till Harley.
Visserligen bara tillfälligt hem, men det är en lång tid han kommer behöva vara borta. Många månader.
Efter alla oseriösa och seriösa som hört av sig så har jag ångrat mig, känner inte att jag kan lita på någon av dem. 
Jag känner i hela kroppen att jag verkligen måste ha kvar Harley, det handlar om månader sen kommer allt bli perfekt igen, när jag flyttat.
Det är min bostadssituation och ett par andra grejor som ställt till det rejält, vilket gör det extremt svårt för mig att ha en aktiv BC för tillfället.
Letar ny lägenhet för fullt men det tar sin tid. 
Nu försöker jag bara hitta sett att pussla ihop vardagen så jag kan ha kvar hunden. Frågan är bara hur? Känns som jag redan vänt och vridit på varenda liten bit för att få ihop det.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
JoannaLi
2017-08-24 14:08
#84

#81 Äsch, det är sånt som händer. Och det måste det få göra! Man måste ju få ha det tråkigt för att ha det roligt, eller typ nåt sånt… :D 

När jag känner så brukar jag ta "semester" från tränandet, bara slöa runt. Då kommer vanligtvis suget tillbaka. 

#82 Och duktig liten C! 😍

Själv är jag så jäkla kär i min hund just idag. 

Han är så fin och underbar på alla sätt och vis. Trots att han inte är min handen-i-handsken-hund så är han det bästa jag har, och jag älskar att komma hem till honom varje gång. ❤️

LinDajSon
2017-08-24 14:12
#85

#81 Har precis samma känsla. Var så himla pepp hela våren och sedan dog det helt. Har börjat försöka komma igång igen men i princip allt känns bara meh. Ändå har jag haft nästan två månaders träningsuppehåll/vila…

flocken
2017-08-24 14:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Detta måste vara hund lycka

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

peafie
2017-08-24 15:30
#87

#84 Ja, det kommer väl tillbaka så småningom… tills vidare får jag läsa om hur roligt ni andra tycker det är just nu så kanske det smyger sig på så småningom. 🙂 Det är ju tur att min sambo har tid, lust och ork just nu.

#85 Usch, det är lång tid utan motivation… men det går ju inte att pressa fram det heller, tyvärr. Hundarna känner ju av direkt om man inte är i det till hundra procent. Vi ska gå klart kursen vi går (3 veckor kvar) och så gå på de veckliga träningarna med vår tränare tills det blir för mörkt och så starta på ett prov. Sen tror jag vi lägger ner träningen ett tag, faktiskt.

Bloggen     ○    Instagram

Haztparken
2017-08-24 17:29
#88

#80 Det kan jag nog också tro att det är så! Valpen har säkert letat efter mig och undrat. Som tur är har hon inte svår för å vara ensam men det är klart att hon går runt och undrar, därför det var extra konstigt att hon var så tyst när jag sprang rundor och letade och ropade!

Sugar Mist
2017-08-24 21:32
#89

Är duktig på att ge tips men att komma på lösningar på egna problem är värdelöst. Idag är en sådan dag då valpar inte är roligt. Alls.

-

[AnimeV4]
2017-08-25 15:29
#90

Det är skönt, för jag och Knut kommer ut iallafall en gång per dag. Då är vi ute i parken i en dryg timme och går, leker, letar mjukost. Wow, vad glad han blir när kopplet kommer av😍

Annons:
peafie
2017-08-26 12:55
#91

#89 Känner igen det där. Det är alltid lättare att se lösningar på andras problem. Hur går det nu?

#90 Dags för lite nya Knut-bilder nu, tycker jag! 🙂

Bloggen     ○    Instagram

[Tismon]
2017-08-26 16:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Nej det är en falsk blandras vad snackar de om

Sugar Mist
2017-08-26 19:04
#93

#91 Tja, första jobbdagen idag och lillebror tappade henne och hon har brutna tår men det ser jättekonstigt ut så ska på min vanliga klinik och kolla en extra gång. Ingen jävla aning om hur jag ska kunna hålla en jättedrivig, fartig galen valp stilla så att det får läka. Vill bara ge upp.

-

peafie
2017-08-26 19:16
#94

#93 Nej! Skit!! Vad är det som ser konstigt ut?

Bloggen     ○    Instagram

Sugar Mist
2017-08-26 19:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Hon skriker bara man petar och försöker rätta upp tassen. Den är sne oavsett, när hon går etc.

-

Jojaton
2017-08-26 21:18
#96

#95 stackars liten! Hoppas det läker fort och hon klarar av att vara stilla. Äntligen har Sam börjat äta ordentligt! Det tog lite tid för honom att vänja sig vid konsistensen av färskfodret, men nu är det nästan slut innan man satt ner skålen, haha. Och när man öppnar kylen när det är matdags sitter han så fint och tigger bredvid - sötnosen!

Johanna - Instagram

peafie
2017-08-26 21:56
#97

#95 men det lilla livet. :( hoppas det läker fort och rätt och att hon inte får men av det. Lider med dig!

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
Sugar Mist
2017-08-26 22:00
#98

#96 & #97 ❤️

Ska be far hämta röntgenbilderna och komma in med dom på jobbet imorgon, ska boka tid för hon tjuter så fort man rör ens uppe vid armbågen.
Är så arg, upprörd och ledsen över att man kan vara så oförsiktig med en valp.
Nu är det hon som får lida för det 😭

-

tiger tok
2017-08-26 22:58
#99

#98 ojdå, hoppas allt blir bra med lilla Salt! Hur gammal är din bror?

Sugar Mist
2017-08-26 23:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

#99 Han är 17, så inget litet småbarn men han är väldigt intensiv och är i en "jag är bäst och starkast"-fas och valp är nytt och spännande. Det skär i mattehjärtat och hur en legitimerad veterinär säger att dehär är tåbrott förstår jag inte alls. Man SER att det är något fel med handleden. Fick med Carprodyl vilket tydligen är alvedon/ipren-liknande för hundar, och det hjälper inte ett dugg. Är så arg på hela situationen och blir galen på att så okunniga människor ens får ha tillstånd att ha klinik.

-

CayKantos
2017-08-27 00:02
#101

#100 lilla hjärtat 💔💔 Hoppas allt blir bättre snart! För din och Salt's skull💙💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
2017-08-27 06:16
#102

#100 herregud, jag trodde han var typ 6 år eller liknande. Stödjer hon på den?

LinDajSon
2017-08-27 08:57
#103

Men gudars, åk in till en annan klinik!!!

Sugar Mist
2017-08-27 15:38
#104

Dom hittade en fraktur(!!!) den andra hade misst och den andra veten hade sagt att man inte gipsar sånna här frakturer. Salt ligger nu på operationsbord och ska gipsas efteråt. Är så jävla arg.

-

Annons:
peafie
2017-08-27 15:40
#105

#104 Men Gud…. bra att du litade på din magkänsla och kollade upp det! Håller tummarna för lilla Salt.

Bloggen     ○    Instagram

peafie
2017-08-27 17:25
#106

Båda hundarna har apporterat kråka, duva, mås och hare idag med beröm godkänt. För lillan var det första viltapporteringen (hon har hämtat typ 5 dummys innan i livet) och för C var det ett slutgiltigt prov för att se om hon är redo för b-prov. Det är hon. :)

Bloggen     ○    Instagram

Sugar Mist
2017-08-27 19:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

… :(<3 Återbesök på torsdag, dom sa att hon har goda chanser men eftersom en av frakturerna är i en tillväxtzon så kan den bli kortare än dom andra.. 🙄

-

peafie
2017-08-27 19:50
#108

#107 lilla snuttan. <3 håller alla tummar att hon får ett bra tillfrisknande.

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
2017-08-28 11:41
#109

Arrak är helt utmattad efter en lagomt uttröttande gårdag. 

Först vara ute på gården och äta frukost (3dl tog 2 timmar att äta), på eftermiddagen en timmes apporteringsträning i vatten (=fysiskt trött hund) och sen var han med mig på jobbet på kvällspasset (4h) - och skötte sig jättebra 😍

Uppdatering: Han skulle få gå ut en stund i solen (soldyrkare), och han var så trött så han bara la sig under gungställningen, i solen, och däckade. Like what 😂

Drömmis
2017-08-28 14:14
#110

Jag befinner mig i en riktig rollercoaster just nu. Valpis är helt underbar, älskar att träna med honom och han är så fin i träningen, exemplarisk! kom dessutom 2:a i sin första utställning nu i lördags, så med honom har jag ett lyckorus. 

Gammelherren (6 år) däremot har jag en riktig svacka med, han är så väldans ofokuserad och trött… mycket beror säkerligen på att han numera lever med en liten valpslyngel. Ska jag få till ett bra träningspass med honom där han är fokuserad och har lite power så krävs det att vi först leker gaaaalet aktivt, och då menar jag typ att matte slänger sig på gräset i full fart, kastar upp en boll, jagar bollen, springer in i skogen och gör glädjeskrik… vilket är ganska utmattande efter en tuff arbetsdag 😉 Men gör jag den ceremonin kan jag få ett fint 10 min pass typ, med förutsättningen att jag kastar belöningarna på marken, tävlar om vem som hinner först och är allmänt övertaggad. 

Kan man ha en mer svårmotiverad hund 😐 

JoannaLi
2017-08-28 16:32
#111

Arrak fortsätter att briljera idag. Hade övervägt om han skulle gå lös på senaste rastningen, men kom fram till att jag är för trött och öm för att vara tillräckligt aktiv, så flexit på. 

Arrak traskar 5 meter framför mig och snusar på, när det helt plötsligt hoppar ut en katt precis framför nosen på honom. Katten hade troligtvis inte sett honom alls, för den såg helt skärrad ut och gick från stroll-in-the-park till fly-för-livet på lite för lång tid. Matte-reflexerna var bra så jag låste flexit, och jag och Arrak tittade tillsammans efter den vippande kattsvansen som försvann bortåt vägen. 

Det gick nästan problemfritt att kalla in Arrak, och han provade att ta en stress-lov runt mig för att vittra efter fler katter men när jag bad honom att sluta så släppte han allt sådant och fortsatte att strosa lugnt längs vägen. 🤦‍♂️

#110 Åh, I know the feeling. Har precis nu, efter 2 år av kämpande och att prova oss fram kommit fram till en träningsmetod som funkar friktionsfritt för oss. 

Innan var det också mycket springa, kampa, brottas, "åhnejdenärminnukommerjagochtarden", men där Arrak var typ å en bra dag halvintresserad och jag orkade typ max en kvart. Inklusive pauser. (På den positiva sidan: behövde då fanken inte gymma under de perioderna :'D)

Annons:
Turast
2017-08-28 18:09
#112

Är så trött, har jobbat som fan men om en dag är jag ledig och då ska jag på dejt 😳 nervös? Eh ja

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
2017-08-28 19:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#113

3 av 4 frakturer har stift för att räta upp dom. Önskar nu att jag hade saftat på försäkringen mer än 60k, för hon är redan upp i 42k och då har vi inte gått in på eftervården än.. Lätt att vara efterklok..

-

[AnimeV4]
2017-08-29 01:05
#114

Alltså herregud. Jag inser att min vistelse bland folk har blivit SÄMRE! Tar tag i detta och frågar en person om att följa med mig och Knut in till centrum någon dag för att träna både mig och honom🤓

Hur tusan ska Knut stötta mig i sådana situationer när han själv inte tränat på dem, liksom?🤦‍♂️Dock så har han skött sig mycket bra de gångerna vi gått i stan, så jag är hoppfull.

Han är väldigt duktig överlag också. Jag är fortsatt dålig på att komma ut, men försöker iallafall göra något varje dag.

Har utöver det en liten fråga! Han har bajsat konstigt i ett par dagar nu. Det är ljusare än vanligt och det faller sönder eftersom det är pulvrigt/snustorrt i mitten! Allmäntillståndet är som vanligt och inget har ändrats i kosten. Han får ordentligt med vatten i maten och de senaste dagarna fårtalg för att han kliat sig lite väl mycket. Vad kan detta vara?

JoannaLi
2017-08-29 08:37
#115

#114 Vad äter han för något? 

Generellt skulle jag säga hög kalciumhalt i maten (VOM är "notoriskt" Ca-hög, bland annat, tror jag minns att han ätit det om han inte äter det nu?). Att bajset ser ut så - om det är Ca - är inte farligt, utan det får man kika  på hunden om. Har han svårt att bajsa? Verkar han besvärad? Om nej så hade jag inte oroat mig :) 

Om han däremot verkar påverkad/något annat påverkas så hade jag gett en liten mängd extra lever, alternativt bytt variant :)

[AnimeV4]
2017-08-29 13:04
#116

#115 Ja, han äter Vom og Hundemat Puppy. Bajset har varit mörkt och fast fram tills för ett tag sen, så jag vet inte om det är det trots allt. Ibland kan han sitta och krysta lite längre, men annars ingen fara. Dock så droppar det lite genomskinlig vätska/slem också, så magen kanske är lite sur?

Hur ofta och hur mycket lever kan jag ge och hur ska det hjälpa? Rikt på A-vitamin, vet jag🙂

Haztparken
2017-08-29 13:49
#117

#116 den genomskinliga vätskan är nog vätska från analsäckarna vilket naturligt töms när hunden bajsar så det är bara bra att han kan tömma dom själv. Men är det mer slem? Så är det nog något annat.

[AnimeV4]
2017-08-29 14:08
#118

#117 Där sa du något! Nej, det är bara det och han hade ju mycket slem när han åt Eukanuba så jag vet hur det såg ut när magen var väldigt missnöjd. Detta är mer som ganska vattnigt slem som droppar ut och i liten mängd. Men att det är gulaktigt och torrt främst i mitten eller i mindre bitar (det ramlar isär) förstår jag inte..🤔

Annons:
Fisherling
2017-08-29 16:16
#119

Nu har jag och Tinja en youtube-kanal 😃

[AnimeV4]
2017-08-29 17:30
#120

Stadspromenaden gick jättebra för både mig och Knut! Han är så jäkla cool!😍

Haztparken
2017-08-29 17:49
#121

#118 Ja men då låter det verkligen som vätska från analsäckarna å då är det ingen fara utan exakt som det ska vara! Ja hur det är med avföringen så är det som #115 sa. Vet många hundar (bland annat mina egna) som blivit lite väl hårda i magen utav Vom og Hundemat så hade jag varit du så hade jag nog byta foder faktiskt. Vet inte hur man annars kan få ner kalcium halten i ett foder men någon annan kanske vet eller om du googlar? Går säkert men du kan som sagt byta foder också :)

JoannaLi
2017-08-29 18:51
#122

Kalciumhalt(=kvot) kan man sänka genom att tillsätta mer fosfor, dvs kött (hade rekommenderat rött eftersom att VOM är hög i vitt) alternativt lever, men framförallt kött :)

JoannaLi
2017-08-29 23:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Kvitto på att Arrak är trött och rätt aktiverad 😍

Hunden som inte tyckte om fysisk kontakt under det första dryga året han var hos mig, som nu njuter till fullo (vid rätt tillfällen!) av kontakt och mys. ❤️ 

År han precis lagom trött och inte för stressad så är det bästa han vet att få ligga i famnen och få pussar. Är han för trött får jag inte andas för häftigt för att jag stör honom, och är han för pigg så blir han småstressad av långdragen kontakt, och tja - är han stressad så blir han mer stressad, ganska logiskt. 

Lyckats 2 av 2 aktivitetsdagar i det senaste, typ den bästa känslan i världen 🌺

Joyous
2017-08-29 23:44
#124

#123 Vilken gosig bild! Vill du berätta lite om hur era aktiveringsrutiner ser ut? Tycker sånt är väldigt intressant, särskilt då när det gäller lite "speciella" hundar. ……………………… Idag fick Humla följa med till jobbet, första gången! Hon skötte sig utmärkt som jobbhund. Åt lite ben och hade rätt trist, men var lugn och okej med tillvaron. Köpte en leksak till henne innan vi slutade, jätteglad hund! Efter jobbet blev det träning och bad innan vi gick hem. Såna här dagar inser jag hur enkel Humla är att ha med. Lugn och lätt för att koppla av när jag måste göra annat, obrydd om vad som händer runt om, hetsade inte upp sig över den nya situation som hon utsattes för osv. Hade det inte varit för hennes sociala brister hade hon gärna fått hänga med till jobbet varje gång :)

peafie
2017-08-30 08:11
#125

Vi hade en bra träning igår kväll. C tog både fina linjer och fina markeringar på ett avstånd av ungefär 100 meter. På vatten. Lilla V var tystare än tidigare veckor. Allt går så bra just nu att jag är lite rädd för det stora bakslaget som förmodligen ligger och lurar någonstans här…… Ikväll är det apporteringskurs igen så det kanske kommer då. :)

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
Frida B
2017-08-30 08:48
#126

Tog tag i vattentraskträningen igår! Fick även stå på balansbollen. Så glad att jag lärde mig trasken, perks med att jobba på djursjukhus ;) dobbh tyckte inte det var jättehemskt faktiskt!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

peafie
2017-08-31 12:15
#127

På kursen igår fick C testa på att ta trut också, och det var inga problem, så nu vet vi att hon tar allt vilt som kan komma på prov. Då är det bara att börja hålla tummarna att vi kommer med. 🙂

Bloggen     ○    Instagram

[Tismon]
2017-08-31 15:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Så mysigt man har det :)

Turast
2017-08-31 22:39
#129

Normalt när en första dejt håller i 21 timmar? 😎

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
2017-08-31 22:47
#130

Magsår, inventering på jobbet som gör att min rygg bara värker.. När vänder det till medgång istället för motgång? :( Asså förlåt för all negativitet jag bara öser ut men jag är så opepp på allt just nu

-

[Tismon]
2017-08-31 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Min fem månaders valp väger 20kg, han är ju dubbelt så stor som min jrt!! De växer för fort :( (Min jrt är super biff för att vara jrt, det är inte fett. Han är bara väldigt robust och väger 10-11kg. Han är också ganska stor för sin ras, han är väl ett mellanting mellan jrt och prt)

[Tismon]
2017-09-01 00:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Lille BEBISmo

Annons:
Jojaton
2017-09-01 08:42
#133

Idag är det Sams namnsdag (Grattis!!) och jag vaknar till ett meddelande från mamma med en grattisönskan och en bild på hur fint de gjort till honom till ikväll när de ska passa honom (tagit fram rävsvansarna han älskar att leka med och bjuder på favoriten vattenmelon) Supergulligt - men min egna namnsdag kommer hon inte ens ihåg 🤔 Hon som var minst förtjust i tanken att jag skulle skaffa hund!

Johanna - Instagram

Lavine
2017-09-01 09:55
#134

#130 Jag kom in "baklänges" i den här tråden, jag vill bara säga att jag lider med dig Sugar Mist, hoppas verkligen att allt blir bra. Så väldigt tråkig start för er.

CayKantos
2017-09-02 11:25
#135

Letar efter en tråd som handöade om lösa hundsr som visade hot eller aggressivt beteende. Typ en tråd som handlade om vad man kunde göra i den situationen och många pratade om att man ville göra allt för att skydda sin egen hund även sparka den kommande hunden. Hittar inte.. någon som kan hjälpa mig?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
2017-09-02 19:43
#137

Gnäll: 

Skulle ut och träna apportering med min 6-åriga lillebror och Arrak. Lillebror är inte helt hundvan, och kan därför lätt bli lite försiktig eftersom att Arrak är så stor och snabb. 

Hoppar ur bilen, lastar ur alla grejer och lillebror, går 50 meter. Mamma ringer, jag svarar och vi pratar kort. 

Kommer två personer som tillsammans har 6 hundar. De har varsin hund i koppel, en hund är lös med kopplet hängande efter, resterande 3 är helt lösa. Arrak går och pinkar, är ca 3-4 meter ifrån mig (flexi). 

Direkt de andra hundarna ser oss börjar de gapskälla allihop och 5 av 6 sticker fram till oss. Jag kastar mobilen åt helskotta och låser flexit direkt, och han rundar ett träd så han blir väldigt låst. 5 hundar står omkring honom och gapskäller och gör utfall. En hund går fram och "hälsar" och Arrak "hälsar" tillbaka. Raggen rest längs hela ryggraden, svansen spikrak och rätt upp, och visar tänderna. 

Människorna ler slött och går långsamt förbi oss. 

Jag ropar "ta gärna era hundar, min är inte snäll!" 

En av personerna nickar och går långsamt mot oss. 

Tar de två hundarna med koppel när hen kommer fram, och börjar långsamt gå därifrån. Tre står kvar. 

Den andra personen har stannat kvar där hundarna stack. 

Halar in Arrak för att få hålla i honom fysiskt. Hundarna följer efter. 

När personen är 40 meter bort går de tre sista hundarna motvilligt iväg med ett par sista morr. 

Nu kommer person 2 fram, långsamt, med en hund som gör utfall och skäller. Jag står fortfarande och panikhåller Arrak. 

Kommer närmre och närmre, och jag backar och släpar Arrak med mig. 

"Jaså, så han är inte snäll?" - slött. 

"Ja. Håll gärna din hund ifrån oss!" 

"Okej…." Stannar. 

"Men han ser ju så snäll ut." 

"Men det är han inte!" 

"Men det där såg ju ut att gå bra!" (🤮🤦‍♂️😡)

"Var snäll och gå!" 

Går motvilligt och får släpa sin hund bakom sig. 

Hela tiden står min 6-åriga lillebror 2 meter bort.

Sugar Mist
2017-09-04 17:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

#137 Men fy fan. Har fått sånt dåligt tålamod med sådanna människor så hade bara bett dom fara åt helvete och ta sin hundar innan jag binder upp min och sparkar iväg dom. Blä. ----- Gipsbyte på den lilla imorgon, ska köpa calmex och se om det hjälper på den lilla för hon är så understimulerad och vild som ett djur. Jack är tålamodig, är glad att jag har honom, underskattat honom mycket innan Salt kom in i bilden :p Han är väääldigt lätt att ha å göra med, så hoppas hon läker fort så vi kan börja ta lite längre promenader.

-

peafie
2017-09-06 15:00
#139

Jag har mycket i livet nu och orkar inte skriva så mycket men vi kör på här hemma och idag fick vi besked att vi kom med på jaktprovet. Så nu ska C debutera officiellt. :)

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-06 15:43
#140

Det känns ganska bra gällande promenader nu. Går alltid ca 45 min på natten (2-3) nu och så är vi ute i parken och leker och letar mjukost. Har kört ett tag med att sätta fast honom vid en bänk och gå en bit och dutta mjukost på stubbar, träd och backen. Det pips en del, men idag var det stora framsteg!

Vi ska nog ut och plocka blåbär idag igen innan de är för dåliga. Det blev en halvliter igår (blev mörkt), så vi ska ut tidigare🙂

Uppfödaren planerar en valpträff i slutet av denna månaden. Då blir det apportering, spår, nosework och lite sådant. Ser mycket fram emot det! Det ska bli kul att se om NÅGON i kullen är mindre än Knut…😃

Frida B
2017-09-06 19:08
#141

Yey. Ska tävla startklass på gmbk i grand prix på fredag, blir jag uppflyttad får han titel. Men. Det. Ska. Regna. Han stänger av totalt i regn, leker knappt… whyyyyyyyy :(

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Tismon]
2017-09-08 23:31
#142

Jag är så irriterad så irriterad så irriterad aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Familjen vägrar att hjälpa till, men så klagar de på att valpen är ouppfostrad. De ORKAR inte att vänta på mig när jag koppeltränar på promenaderna så de går hem istället. Sen förväntar de att jag ska träna honom att gå i grupp SJÄLV. (han går ju i övrigt fint i kopplet när vi går ensam)

DE GER HONOM MAT VID BORDET men sen när han tiggar och är jobbig är det MITT FEL. Jag försöker prata vett med dem men "han var ju så gullig jag kunde inte låta bli att ge honom dendär köttbiten".

'
DE LYSSNAR ALDRIG

[Tismon]
2017-09-08 23:32
#143

DU SKULLE ALDRIG TAGIT HEM DEN DÄR HUNDEN DEN ÄR FÖR STOR FÖR DIG

men det är inte jag som lär honom ohyffs herregud

[Tismon]
2017-09-08 23:36
#144

Jag önskar det fanns någon tränare som kunde dressera min familj istället för hunden, hunden är mycket enklare än att prata vett med äldre

[Tismon]
2017-09-08 23:36
#145

TYDLKIIGEN skulle jag köpt en MINDRE hund tycker de.

För mindre hundar behöver ju inte uppfostras…………………………………………………………………………………..

[Tismon]
2017-09-09 00:24
#146

Jag bara önskar att de hade kunnat vara konsekventa, hade underlättat så mycket :(

Annons:
Frida B
2017-09-09 10:08
#147

Bestämt mig för att bara satsa på brukset och agilityn ett tag framöver. Vi har en lydnadstävling kvar, men sen lägger vi nog ner det ett tag.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
2017-09-09 11:28
#148

Framsteg med Salt är att jag kunde lämna henne 5 minuter igår och hon pep inget, de sista sekunderna slogs hon med grinden men hon var tyst i alla fall!

-

tiger tok
2017-09-09 11:50
#149

Är jag den ända som har en 5-6 månaders valp som inte klarar att vara själv mer än 1,5 min?

Sugar Mist
2017-09-09 11:58
#150

#149 Har inte kunnat stå i köket med Salt på andra sidan grinden utan att världen gått under för henne. 
Det kommer! Smyg ut när valpen sover, och ge henne någon godis när du kommer tillbaka, om hon är vaken så att säga.

-

tiger tok
2017-09-09 12:03
#151

❤️ Gick helt ok igår i alla fall! Var i stallet och skulle fixa till kaninerna, och då kunde han vara själv med den andra hunden läänge ute på gården! Och han har kunnat vara själv med de andra hundarna 5-10 min instängd i hagen:)

DogeLove
2017-09-09 13:11
#152

Fjalar! ❤

DogeLove
2017-09-09 13:12
#153
Annons:
DogeLove
2017-09-09 13:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Kom inte bilden med? :( Testar igen

DogeLove
2017-09-09 13:15
#155

Nu så

CayKantos
2017-09-09 16:55
#156

Helt OT. Men jag unnar mig en kväll min min närmsta ich lite andra vänner innan det blir tillbaka till jobb och börja plugga nästa vecka!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
2017-09-09 17:12
#157

Det har regnat heeela dagen och jag är så trött på det :( :(

Johanna - Instagram

JoannaLi
2017-09-09 18:26
#158

Alltså det här med att ha stresshund 😢

Vill tro på att det blir bättre när vi får åka ner till skolan/hem till oss och får tillbaka våra rutiner och får vara för oss själva igen - men det är ju så svårt att inte tänka tanken.

[AnimeV4]
2017-09-09 19:29
#159

Även om jag blir sur på Knut ibland så inser jag vissa dagar hur duktig han faktiskt är. Hur vet jag inte då jag inte har tränat nämnvärt, men wow! Så stolt😍

Ska försöka ta en liten runda i centrum med honom nu strax efter 20. Isch vad otäckt.

Känner även oron över att vi inte har ett bra samarbete då det behövs om han ska bli servicehund. Hur vet man att man har ett bra samarbete och hur förbättrar man det?

tiger tok
2017-09-09 19:48
#160

#159 eller hur?! Känner att han på många plan är helt fantastisk, även utan speciell träning!

Annons:
Drömmis
2017-09-11 15:53
#161

Igår plockade vi hem ytterligare 3 rosetter, trots en lite stissig ior. Men vad synd det är att man inte kan tävla i annat än utställning förrän valpen blivit dryga året :/. Har iaf planerat att komma ut med min bc-blandis Cairo, väntar bara in den nedrans tävlingslicensen som aldrig vill komma :p 

JoannaLi
2017-09-11 16:04
#162

Ugh, liiiite less på barn just nu. 

Don't get me wrong, jag som person älskar barn. Jag som hundägare…. Not so much. 

Det här med att stå och kommendera min hund på eget bevåg? Not gonna fly. Inte för att han lyssnar för fem öre på någon annan än matte egentligen, men det är inte det som är poängen. 

Och dessutom står hen och håller i Arrak för att han verkligen ska stanna när hen sa "stanna"? När jag står 2 meter bort och har bett honom följa med? Liksom, nej. Nope. Nix. Nepp. No. Njet. Nä. 

Det finns en anledning till varför jag ber om att Arrak blir bortstängd när lillebror har kompis över. "Men Arrak är ju snäll!". …Ja….

Jojaton
2017-09-11 16:16
#163

#162 åhhh vad jag känner igen mig! Jag är ingen barnmänniska överlag - bara vissa ungar som funkar. Korta stunder, haha. Förra helgen passade mamma och pappa Sam, och när jag kom för att hämta honom var grannflickorna (kanske 2 och 5 år?) över och lekte med honom. Har egentligen inget problem med det så länge de beter sig, han tycker det är roligt, men när de börjar fråga tuuusen frågor (typ, varför har han tänder? Varför ska han sova? Varför får han inte mer godis?) så har jag noooolll tålamod. De fattar ju inte riktigt att han bara är valp heller, så kommandon funkar liksom inte riktigt än, vilket resulterar i att min träning tar längre tid..

Johanna - Instagram

Sugar Mist
2017-09-11 16:47
#164

Folk som går fram och kladdar på ens hundar.. 
Har haft valp innan, och visst har folk vart fram till dom men oh my god vad folk ska kladda på Salt.
Haft in henne på jobbet ett par gånger när jag ska köpa lite saker och varenda människa "åååh vad söt *tafs tafs*
Inga frågor om en får klappa eller liknande, de antar väl att hon är allmän egendom eftersom vi är i en butik.

-------------

Imorgon ska hon få åka cykelkorg och åka kollektivt igen, hoppas hoppas hoppas att vi slipper gipset och att hon läkt.. Vi vill gå promenader igen 😭

-

Drömmis
2017-09-11 17:50
#165

#164. Man kan nästan tro att de tänker så 😂. Speciellt om man går i sthlm med hund, bättre miljö/störningsträning kan man inte få! Hade med våra till sthlm just för att miljöträna valpen förra helgen. Som tur är bryr sig ingen av dem om människor, så vi brukar bara gå förbi alla som sätter sig på huk och lockar utan att fråga, får dem stå där och känna sig dumma 😉. 

Förstår inte varför folk ska hålla på så? fråga istället så får ni mer än gärna hälsa på dem..

tiger tok
2017-09-11 19:12
#166

Asså herregud, jobbar på en gård med verksamhet för barn, det är verkligen påfrestande. Liksom bara går och plockar upp kopplet, och femte gången jag säger släpp, så släpper dem lite motvilligt. Idag var det besökande (!) barn som kommenderade honom att sitta, fan tur att han nästan enbart lyssnar på mig! Och om man bär honom, 25 barn anklagar en för att det är orättvist att dem inte får bära, hallåå det är ert fel att jag måste plocka upp honom..

JoannaLi
2017-09-11 22:13
#167

Arrak stack ifrån mig ikväll. 

…10 meter. Vände på en femöring och kom tillbaka när jag klappade i händerna en gång. Hann inte ens kalla in eller vråla "neeejjj!!" som jag alltid råkar göra när något går katastrofalt fel. 

🥳

Annons:
Fisherling
2017-09-11 22:36
#168

Jag blir så fruktansvärt arg, ledsen och frustrerad över urvattningen och showaveln på våra arbetande raser.

Är så jäkla tacksam över att det finns några guldkorn inom min ras, som faktiskt aktivt förbättrar den.

Sugar Mist
2017-09-11 22:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

#168 +1 på den, de som annonserar ut valpar och försöker få det att låta som något bra.
"Mamman har arbetsmeriter, uppflyttad till lägre spår. Pappan har dock inga arbetsmeriter, däremot massor av andra meriter"
..Jaha, men det är arbetande hundar ni föder upp? eller hur var det..

-----

Ensamtid med Jack idag, skönt att komma ut på en promenad bara vi två och andas ut lite ❤️

-

peafie
2017-09-11 23:04
#170

Vi har behandlat frågan i någon tråd här för länge sedan men alltså, jag har fortfarande himla svårt att se hur man kan berättiga utställningar när det för så mycket skit med sig, och när det faktiskt finns bättre alternativ (typ exteriörbedömning utan den jäkla konkurrensbedömningen). Är det någon som kan förklara vitsen med dem för mig?

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
2017-09-11 23:05
#171

Jag och Knut var ute i skogen i 3 timmar idag. Det skulle ha blivit ca 1, men wups!🤐Och det märks hur bomullen i öronen har börjat dyka upp.. Jag blir GA-ALEN!

Fisherling
2017-09-11 23:16
#172

#169 Och alla dessa jäkla showmänniskor som bara "Men varför arbetsmeriter för utställningschampionat?? Vissa är ju faktiskt inte intresserade av bruks eller att tävla!"

Men för i helvete, föd upp någon annan ras då! Rasen ska väl för fasen inte anpassas efter showmänniskors tycke??

Sugar Mist
2017-09-12 00:05
#173

#172 En bekant med showaussie, vi diskuterade lite i dehär med lydnaden och brukset.
Hen vill bara tävla bruks till hen får utställningschampionatet, för det är så jobbigt och tidskrävande att träna det. 
När hen skaffade aussie var jag nyfiken på vilka föräldrarna var, när jag fick reda på frågade jag varför hen ville ha därifrån.
"De är ju jättemeriterade!" … i show och rally.

Inga bruks, lydnads(något diplom här o var) eller vallning.
Så fruktansvärt trist.

Framförallt att Sask tillåter att man presenterar kombinationer i fbgruppen som inte ens möter upp kraven för att läggas ut på Sask's hemsida, varför ens? 
Trodde klubben arbetade för en mer arbetande ras 🤓

-

Fisherling
2017-09-12 00:28
#174

Jag tycker ändå vi har en bra rasklubb. Kryss i alla rutor på MH drev de ju faktiskt igenom, och jag hoppas att kraven höjs i framtiden! En bruksras ska vara en brukshund. Inte vänstervarvare.

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-12 03:02
#175

Jahopp. Då var det dags för bilbrand precis nedanför mig på balkongsidan..😐Brandkåren skötte det snyggt och snabbt som tur var, men det var rätt otäckt. Tyvärr har man väl fler bilbränder att förvänta sig då de sker flera gånger i månaden här. Nu vet jag iallafall vad allt smällande och mycket brandkår/polis/Securitas härikring beror på..

peafie
2017-09-13 21:52
#176

Idag blev lilla V påhoppad av en arg hanhund som kom emot henne lös. Inga sår vad jag kan se, och hon avreagerade fint trots att hon blev ordentligt skärrad. Tur i oturen ändå.

Bloggen     ○    Instagram

Fisherling
2017-09-13 23:12
#177

Ångest. Så mycket ångest.

Det känns som att jag inte borde skriva något online längre. Det känns som att alla vet allt jag skriver, tar det på värsta tänkbara sätt, hatar mig och berättar för alla de känner om vilken hemsk person jag är och så kommer ingen någonsin vilja sälja hund till mig och så dör jag ensam.

Livet var enklare när jag inte brydde mig om livet.

peafie
2017-09-14 06:44
#178

#177 om du syftar på det du skrev i tråden om avel så tycker jag inte alls att det var tydligt vem det var och reagerade inte alls på det. Tyckte tvärtom det var en bra fråga. Frågar man inget får man inget veta, och jag gillar den inställningen hos dig, att hela tiden vilja lära. Hoppas det känns bättre idag.

Bloggen     ○    Instagram

Fisherling
2017-09-14 09:40
#179

#178 Jag försökte vara så vag som möjligt just för att folk INTE skulle kunna veta vem det var.. Jag tror inte ens de skulle hitta den om de så försökte! Men det tyckte tydligen inte de.. Suck. Alltid gör jag fel.

Fisherling
2017-09-14 09:40
#180

#178 Jag försökte vara så vag som möjligt just för att folk INTE skulle kunna veta vem det var.. Jag tror inte ens de skulle hitta den om de så försökte! Men det tyckte tydligen inte de.. Suck. Alltid gör jag fel.

Fisherling
2017-09-14 09:40
#181
Annons:
peafie
2017-09-14 12:27
#182

#180 Nä, och även om man lyckades luska rätt på det (fast jag inte ser hur) så var det ju knappast någon smutskastning utan en ärlig fråga. Jag tycker det är fullt rimligt att föra sådana diskussioner. Jag tyckte det blev en höna av en fjäder…

Bloggen     ○    Instagram

Joyous
2017-09-14 12:52
#183

#177 Jag såg det där och tycker inte alls att du gjorde något fel. Frågeställningen är intressant och du ställde den i en allmän tråd om avel. Reagerade inte alls på det när jag läste men tyvärr är det ju så att inom hund finns det ALLTID någon som vet vem en pratar om, oavsett hur vag en är i sin beskrivning.

ViktoriaL
2017-09-14 14:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

Lilltjejen växer så det knakar och idag blir hon hela 18 veckor! Hon är helt fantastisk på alla sätt och vis, matte är så stolt!😍

tiger tok
2017-09-14 20:46
#185

Asså min valp på snart 6 månader (!) går frivilligt i fotposition när han går lös! Mattes hjärta svämmar över!

DogeLove
2017-09-14 20:46
#186

#184 Så söt! ❤

[AnimeV4]
2017-09-14 21:52
#187

Näe! Nu har inte Vetzoo Vom og Hundemat Puppy i 5-kilos längre.. Jag som var så himla nöjd!😕Inte så sugen på att beställa ifrån zoo.se då jag inte gillar personalen, men det är det enda valet om jag ska fortsätta med VoH och slippa köpa små korvar för 50 kr/kg.. Dock så hade jag redan ett byte i tankarna då hans avföring delvis är så torr och gulaktig!☝️

Någon som har koll på ett motsvarande foder som ligger på ca 30 kr/kg? Har en separat frysbox så förvaring är inget problem.

Jag gillar innehållsförteckningen på Nordic Special+, då det bara är korn som spannmål. Jag är väl inte överförtjust i spannmål eller ris, men det verkar vara ett av de bättre färskfodren på det viset. 

Oxkött, Vom, Ångkokt Korn, Potatisfiber, Kalk, Oxblod, Vatten, Mineraler och Vitaminer.

Är inne på de sista 5 kilona ikväll, så jag hoppas på snabba svar! BARF är inget jag vill köra i nuläget.

Edit: Endast svenska foder och inget ris!

[AnimeV4]
2017-09-14 22:28
#188

Nu när vi var ute för en snabbkiss så kom det en gullig granne som är hundvan och har träffat Knut förut. Han boffade och skällde på henne, vilket han aldrig gjort på någon innan. Svansen viftade lite lågt, han såg ut att tuffa till sig lite trots osäkerhet och han gjorde lite lekinviter i överslag. Han höll sig nära mig som alltid med främmande människor. Det är mörkt ute, så det kanske bidrar till att det var lite läskigt?

Jag hade ett par kulor torrfoder i fickan och sa ungefär "Jaja, nu räcker det" med neutral ton medan han fick en kula då och då. Vad skulle ni ha gjort? Jag var ju varken beredd på att möta någon eller att han skulle skälla.

Jag tänker själv att det nog var vettigt att jag stod still och inte gjorde någon grej av det.

Annons:
JoannaLi
2017-09-14 22:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

#188 PONDUS 😍

Jag och Arrak skulle idag jobba 10-16:10. När 14 rolled around så utökades det till 21:10. Ingen extra rast. (I samråd med kollegerna tog vi såklart rast ändå, men.) 

Så himla duktig kille idag. 

Och jag har också varit himla nöjd! Kroppen har hållit ihop som ett under, och trots att jag varit lite arg i omgångar så har jag haft sån feeling, och inte alls gått och kikat på klockan!

[AnimeV4]
2017-09-15 00:05
#190

#189 Jag tror jag hänger med i begreppet, men du får gärna utveckla! Ska söka runt lite på Hundar iFokus också!🙂

Sugar Mist
2017-09-15 00:23
#191

Sjuk som ett as. Jobbade idag ändå, ska jobba imorgon också. Orkar verkligen inte egentligen, huvudet är tungt, snorar och är hes, inget trevligt kundmöte för någon av parterna men jag är lite sen att sjukanmäla mig nu. Ska försöka hålla ut i vilket fall som helst, har druckit massor av bra saker idag som ska hjälpa(typ matcha, ingefära, olika b-vitaminer, morötter, apelsin, linfrö etc etc etc) så vi får se hur jag mår imorgon. Ska även cykla till bussen med Jack, vi får se hur det hela går imorgon.

-

JoannaLi
2017-09-15 08:11
#192

#190 Pondus är ett färskfodermärke, om det var det du menade :D Det är det bästa jag och Arrak vet, deras 3XP-foder :) 

#191 Stackare! Jag är också dyngsjuk, men jag kunde i alla fall ringa in sjuk idag :/

[AnimeV4]
2017-09-15 18:40
#193

#192 Jag tycker att det ser bra ut! Liknar VoH. Funkar det för valp dock? Knut är 6 månader.

Men nu hänger jag inte med här. Jag vill köpa iallafall 30 kg till att börja med. Priset är 335 kr/kartong om man köper under 90 kg. Hur många 1 kilos-korvar är det i en kartong? Det verkar vara 10 stycken om det är 500 g så jag antar att det blir 5.

Sugar Mist
2017-09-15 18:52
#194

#192 Vaknade ännu sjukare med 39,5 i feber så sjukanmälde mig ändå. Skickade iväg valpen under morgonen så jag kunde andas ut lite i alla fall och har nässpray, halstabletter och ipren att knapra i mig, vill bli frisk typ nuuuu.

-

JoannaLi
2017-09-15 21:29
#195

#195 Tycker själv att det är långt mycket bättre än VoH - har varit så här iaf! 🤐😇

Om det funkar för unghund vågar jag inte svara bestämt på. Jag hade inte varit överdrivet orolig, men hade helst passat vidare den frågan som är duktigare på det. 

Om man jämför 3XP med Mush och VOM's valpfoder kan man utläsa: 

  1. 3XP - 218 kcal, kalcium-fosforkvot: 1,41
  2. Mush isblå - 199 kcal, kvot: 1,71
  3. Mush ljuslila - 209 kcal, kvot: 1,625
  4. VOM Puppy - 205 kcal, kvot: 1,5

Alltså ligger 3XPn högre i energi än valpfodrena, om än inte jättemycket. Kvoten är också något lägre. Om jag skulle ha en åsikt hade jag kunnat säga att man skulle tillsätta mer kalcium (finns t.ex. från Standardt i burk, alternativt kan man ge ben eller äggskal). Funderar halvt om halvt om man hade kunnat "späda ut" fodret/energin med lite ångkokta grönsaker - om man är orolig över energin men här är jag bara ute och spånar. 

Jag personligen hade nog vågat prova, men vågar inte rekommendera någon annan att göra det🤫 T.ex. kan man nog fråga på Mush eller Standardt. De brukar ha bra koll på vad som behövs i foder, även om de ju helst såklart rekommenderar sitt egna foder 😊 (Mush är inte alls heller ett dåligt foder, någonstans! Jag och Arrak föredrar dock Pondus :) )

I varje kartong är det 10 kg, så med 1-kgs korvar blir det 10 st, med halvkiloskorvar blir det 20 st :)

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-15 23:14
#196

#195 Får hoppas att någon med erfarenhet svarar! Bravo lät bra annars, men allt är ju näst intill omöjligt att få tag på eller för dyrt..😕

Ah, tack för upplysningen! Visst blir det väl 33,5 kr/kg? Har extremproblem med siffror.

Jojaton
2017-09-15 23:37
#197

#196 om kartongerna väger 10kg och kostar 335kr så blir det 33,50kr/kg ja :)

Johanna - Instagram

[AnimeV4]
2017-09-16 00:13
#198

#197 Okej, tack! Skönt att det var nästan samma pris!👍

JoannaLi
2017-09-16 10:39
#199

Jag är helt klart döende från den här rackarns förkylningen. Tycker väldigt synd om mig själv. 

Att ha Arrak hos mig gör det hela så mycket bättre, det blir nästan tolerable. Jag älskar att han är med mig, ska ligga nära ihoprullad under täcket eller usträckt tvärs över min mage. ❤️

peafie
2017-09-16 10:50
#200

#199 Åh, tänk de som inte har gosiga hundar i de lägena. Tar mina två gosiglar för givet eftersom de aldrig är mer än 20 cm ifrån mig men alltså, fy vad mysigt det är ändå. 😍 

Krya på dig! Min pappa är läkare och ordinerade alltid chips och läsk när jag var sjuk när jag var liten. Jag lever fortfarande efter den devisen. 😃

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
2017-09-16 12:02
#201

#189 nyfiken fråga, vad jobbar du med?🤔

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2017-09-16 12:07
#202

Första uppgiften inlämnad.. typ, lagt in den till respons för att se om jag fattat den rätt. Inte alltid så lätt med distansstudier. Men gud vad intressant när man väl dök ner i arbetet. Nu har jag gjort uppgift ang. resurs och zonförsvar. Tänkte ta och förenkla lite och lägga ut som en artikel. För gud vad intressant det va. Väldigt lärorikt 😃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
JoannaLi
2017-09-16 12:55
#203

#200 Åh, vilken bra ordination! Kanske ska ta efter den… :D 

Och ja, iom att vi inte haft hundar i familjen tidigare och jag bara haft Arrak i två år så minns jag fortfarande vividly the dark ages utan hund i sängen när man var sjuk 😭

#201 Jag timvikar på ett demensboende 🙂

Sugar Mist
2017-09-16 13:12
#204

#199 Då är vi två. Förutom med gosiga hundar, Jack och Salt hade rejs i typ en timma och nu sover båda två intill mig, men dedär rejsen hade jag klarat mig utan.
Ska beställa läsk och skräpmat och isglass utav mina föräldrar som får åka ner hit med det.

Börjat kolla på bil också, det är en djungel.
Vill ha en liten bil, men som ska få plats med antingen en artfex eller Mim dubbelbur i M, den får helst dra så lite som möjligt, inte mer än 7, och gärna svart och automat.
Helst inte kört mer än 16-17k mil
Får rucka väldigt mycket med färgen och automatkörningen, men man kan ju drömma..

-

Frida B
2017-09-16 17:38
#205

#204 köp INTE en renault megane vad du än gör bara…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
2017-09-16 17:40
#206

#205 Nej det vet jag, så mycket problem du haft med din 😕

-

Jojaton
2017-09-16 17:47
#207

#200 det där var nog världens bästa förkylningsordination! Undrar om den funkar förebyggande..? Haha

Johanna - Instagram

Jojaton
2017-09-16 17:52
#208

#200 det där var nog världens bästa förkylningsordination! Undrar om den funkar förebyggande..? Haha

Johanna - Instagram

Jojaton
2017-09-16 20:37
#209

Valpis var hemma hos mamma och pappa idag eftersom jag jobbade. De kom in med honom till jobbet (jobbar i butik i en galleria) för att lämna över honom - och han skötte sig så bra :) Det var många som ville hälsa, och inte ens en av ordningsvakterna (som är hundrädd) kunde låta bli att hälsa lite. Tjuvar och knarkare är inga problem, men en 3kg fluffig sheltievalp är himla läskig ;) Tågresan hem gick också som på räls (ba dum tsss….) han somnade nästan direkt och fick väcka honom när vi kom fram, så stolt :D

Johanna - Instagram

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-16 20:46
#210

Knut, den lilla skiten, är DÖV. Så j*vla tråkig att gå ut med. Jag blir galen..

peafie
2017-09-16 20:48
#211

#207 Alltså, jag är nästan aldrig förkyld och jag äter nog mer chips än genomsnittet, så enligt empiriska studier: ja! #210 Min tonåring stack för mig idag och slafsade i sig bajs. Människobajs. Det är kul med unghund!

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
2017-09-16 21:47
#212

#211 Jag är hittills relativt skonad då han bara tycker att harbajs är något att ha. Och jord, gräs och sådant småtjafs. Hur gammal är din?

peafie
2017-09-16 21:49
#213

#212 Lyxigt! Det här var bajspremiär för henne, faktiskt. Det var nog för gott för att motstå… hon är åtta månader.

Bloggen     ○    Instagram

[AnimeV4]
2017-09-16 23:40
#214

#213 Min är ca 6,5 månader. Börjat använda tänderna har han gjort iallafall. Aldrig varit några problem såsom nu. Nu får man sig en del nafs då och då. Verkar ske när det blir overload i huvudet.

Att han inte kan gå ordentligt i kopplet, inte lyssnar och glömmer bort är värst dock..😕

Sugar Mist
2017-09-17 13:33
#215

Idag är en sådan dag då jag vill sälja min valp.

-

Jojaton
2017-09-17 13:51
#216

#215 det är så skönt att höra att det inte bara är jag som tappar tålamodet och lusten med min valp. Alla säger åt mig att njuta av valptiden och jag vill så ofta bara att den ska vara över NU!

Johanna - Instagram

Annons:
Sugar Mist
2017-09-17 15:08
#217

#216 Bara det att hon hade varit enkel om hon hade fått springa av sig all energi och man bara hade kunnat lyfta ut henne när hon behöver gå ut.
Just nu är sängen och gardiner favoritkiss-stället och och hon skäller och skäller och skäller, och har fått sova runt 2 timmar varje natt nu i 3-4 veckor.

-

Jojaton
2017-09-17 16:04
#218

#217 usch, riktigt så illa är inte min valp - mer än korta stunder. Är hon fortfarande inte bra i tassen?

Johanna - Instagram

Sugar Mist
2017-09-17 16:15
#219

#218 Det vet vi imorgon- om jag lyckas ta mig till veterinären. 
Sjuk och har ingen kontakt med familjen längre..

-

Jojaton
2017-09-17 17:19
#220

#219 Hoppas det löser sig för dig, håller tummarna och skickar styrkekramar!

Johanna - Instagram

peafie
2017-09-17 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

C var så nära en etta idag på jaktprovet. Hon fick idel lovord från domaren som till och med hann gratulera till ett "utmärkt pris", men sedan gnällde hon i passiviteten och vips, var vi nere på ett andrapris. Supernöjda med henne ändå, hon fick femmor på allt utom passiviteten. Bästa lilla svart.

Bloggen     ○    Instagram

Drömmis
2017-09-17 19:09
#222

#221. Stort grattis till er!! 

Jag har lyckats spontananmäla mig och Cai till en rallytävling om 2 veckor… till saken hör väl att vi aldrig tränat rally ordentligt 🤐Bara gjort momenten hemma/på jobbet, men måste få tummen ur och komma ut på planen känner jag, så här blir de intensivträna i 2 veckor nu 😃 

Men kändes iaf bra när vi körde bana idag för första gången, trots valpisen bredvid som ville vara med.

Har ni något tips ang. rallylydnad? länk till bra banor, tips på vad man bör öva etc. Tar emot allt 😉

JoannaLi
2017-09-17 20:26
#223

Så dåligt samvete över Arrak. 

Var jättelänge sen han fick komma ut på ordentlig träning, eller ens en riktigt promenad (1+ mil). Han har fått haka med på jobbet, och var igår med i stallet hela dagen, och han blir ju trött - men inte nöjd på det sättet som han blir efter träning. 

I morgon. I morgon ska jag verkligen göra mitt allra bästa för att komma ut och lägga lite tuffa spår.

Annons:
Joyous
2017-09-17 20:41
#224

Jag blir så himla trött, ledsen och arg. Fick veta för en stund sedan att blixten slagit ner i mammas hus, mamma är fysiskt okej men väldigt ledsen.. Kablar och kontakter har slagits ut helt, svart runt vissa eluttag, brädor som lossnat. I 26 år har mamma ägt huset, utan att något liknande har hänt. Hon äger det bara i två veckor till sen övergår det till den nya ägaren. Vi som trodde att vi bara skulle ägna de kommande två veckorna till att flyttstäda får nu istället jaga runt efter elektriker, försäkringsbolag och bara hålla tummarna för att allt löser sig så smidigt som möjligt. Jag tycker fruktansvärt synd om mamma nu. Den här försäljningen har varit jobbig för henne och det här känns bara för mycket. Jag älskar det där huset, vänligare och varmare hus får en leta efter, men det har varit för mycket som strulat under det här året och nu vill jag bara att mamma ska komma därifrån innan nästa grej händer. Var tvungen att gnälla lite.

CayKantos
2017-09-17 21:41
#225

#224 usch.. hoppas det löser sig.. skickar styrkekramar ♡

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2017-09-17 21:50
#226

Så detta e kanske inte ngt jag vör skriva här… men behöver skriva av mig till främlingar… syrran sniffar kokain (och håller på med andra grejer men det e en annan grej) inte sådär extremt mycket. Men när hun umgås med vänner eller festar… jag har vetat detta några år nu. Men det gick idag över gränsen för mig då hon la ut det på hennes my story på snapchat. Berättade för mamma, som i förrgår skickade pengar för att syrran inte har ngt jobb då "hon har gått ner med stress"/hennes idiotkille ger henne extrem stress och lägger all vikten på henne, så hon kunde "betala hyran". Visste mamma skulle bli jätteledsen, men det behövdes lixom sägas.. och gud. Förstpr inte hur hon kan göra detta mot vår mamma som verkligen bart där för henne ALLTID. Kommer troligen aldrig glömma den sårade blicken hon hade. Syrran är 23, jag 19.. några som vet om det går att göra något? 85% av problemet hade vsrt löst om idiotkillen kunde försvinna ur hennes liv.. men hon inser inte problemet själv, vill inte ha hjälp och sätter upp en kall och arg front när vi beror ämnet.. han har dessutom sänkt hennes självförtroende, som i förvägen var lågt, så enormt att hon tror ingen annan än honom någonsin kommer älska henne.. trots detta låtsas hon ha extremt mycket självförtroende och vara stark..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
2017-09-18 01:05
#227

#226 Psyk kanske är en början åtminstone för er anhöriga? Det kanske finns lämpligare ställen att vända sig till och 1177 kan nog hänvisa dit.

Sugar Mist
2017-09-18 08:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#228

Vet inte riktigt vad en ska säga om dehär öronen…. 🙄

-

tiger tok
2017-09-18 11:09
#229

#228 så sjukt charmigt! Är dem alltid uppe?

Sugar Mist
2017-09-18 12:01
#230

#229 Ja.. 😂 ----- Gipset togs av idag, vi vann en tävling för Prima Dog så får en massa ben och godis, och 3 av fyra tår läker perfekt. I'd say its a good day.

-

Annons:
Jojaton
2017-09-18 13:49
#231

#230 vad skönt att det mesta läker som det ska! Vad gör dom åt den fjärde tån?

Johanna - Instagram

peafie
2017-09-18 14:11
#232

#228 Jag orkar inte så söt hon är.

Bloggen     ○    Instagram

Sugar Mist
2017-09-18 14:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#233

#231 Är hon störd av den när hon växt klart ska vi amputera. Det som stör just nu är att hela benet inte hängt med i växt pga gipset och är kortare = hon snedbelastar och nästan "haltar", men hoppas benet hänger ikapp snart. #232 😘

-

[AnimeV4]
2017-09-18 14:32
#234

Knut börjar bli tjockis. Hur lite färskfoder kan man egentligen ge till en liten curlyhane när en normalstor hane blir ca 40 kg tung som vuxen? Är 2 timmars promenad/lek/letande per dag för lite för en 6,5 månaders?

Han äter 720 gram/dag nu eller 620 gram om han får torrfoder att leta efter. Han måste även äta fårtalg pga klåda, vilket hjälper mot klådan men inte vikten. Jag är rädd att han inte ska få i sig så mycket som han behöver..😕

Jag undrar även om man kan börja ge honom 2 mål istället för 3 nu? Det skulle hjälpa promenader och planering då uppfödaren rekommenderar att ingen motion sker 1 timme innan och 1 timme efter måltid.

Planerar stadsträning nu när vi ska ut. Det blir nog mer träning för mig än för honom😮

Jojaton
2017-09-18 14:41
#235

#322 det växer säkert ikapp snart! Och kan bara hålla med peafie, hon är lätt en av de sötaste valpar jag någonsin sett!

Johanna - Instagram

JoannaLi
2017-09-18 14:45
#236

#234 Ner till 1,5% av (förväntad) kroppsvikt brukar man säga utan att det påverkar näringsbehovet :) 1,5% på honom blir då 600g :)

[AnimeV4]
2017-09-18 15:37
#237

#236 Åh, det låter ju jättebra då! Ska pröva att minska till 650 så får vi se om det behöver minskas eller ökas! Och tack för att du räknade ut för honom också. Siffror är verkligen inte min grej👍

Jag skulle inte ha skrivit om min lyx, för nu hade Knut både människobajs- och hundbajspremiär. De planerade +3 timmarna i skogen blev en snabb vända hem istället.. *letar munkorg*😕

Annons:
JoannaLi
2017-09-18 22:51
#238

Nackdel med att äntligen blåst ur Arrak ordentligt mha sammanlagt 1 km spår, i hårda näringsspår och bruksspår: han har sparkat ut mig från sängen. Jag ryms inte, för där ska han spri' ut sig över sängen, kuddarna och 120% av täcket. Fick världens suck och onda ögat när jag puttade honom lite åt sidan så att jag rymdes med ett halvt ben 😂

[AnimeV4]
2017-09-19 01:09
#239

Mer gnäll om färskfoder coming up! Jag är fortfarande osäker på vad jag ska ha istället för VoH!😕

Jag vill ha ett färskfoder med dessa kriterierna:

-Helfoder eller lätt att tillsätta vad som saknas

-Så lite spannmål som möjligt, grönsaker OK 

-Inget ris

-Max 35 kr/kg, kan kompromissa lite

-För valp, +6 månader

-Ska gå att få till Kristinehamn, Värmland

[AnimeV4]
2017-09-19 05:08
#240

Jahopp, då var det dags igen.. Vid 00:25 brann två bilar och en som var nära skadades. Det är 5 (!) bilbränder på en vecka, varav en var precis utanför mig! Förjävligt. De sökte med hund nu utan resultat.

Haztparken
2017-09-19 09:29
#241

#239 Jag ger Priima Special NK till alla mina tre och är väldigt nöjd :)

[AnimeV4]
2017-09-19 13:15
#242

#241 Kikade på den igår och tyckte att den lät bra! Men att få tag på det känns omöjligt.. Går det att ge till valp då?

Haztparken
2017-09-19 14:11
#243

#242 Jaså det finns ingen i närheten? Ja absolut! Deras ST går bra till valpar. Jag gav den i början men ger nu Special NK till min valp och tillskottet Standardt Startmix :)

[AnimeV4]
2017-09-19 14:45
#244

#243 Det låter ju jättebra det! Jag gillade innehållet. Näää, det är mitt största problem med att leta färskfoder :/ Hittade en sida som heter Pitehundsim, men de har bara hemleverans om man bor i Piteå, så det skulle hamna på posten?!

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-19 17:35
#245

Det bästa alternativet tror jag blir att åka till Karlstad och köpa på mig 60 kg åt gången, men det kostar 140 kr att resa och jag har bara en säckkärra att frakta med. Lagom kul..😕

[AnimeV4]
2017-09-19 17:39
#246

Jag och Knut stadstränade idag. Han var väldigt duktig och tyckte att allt var spännande, såklart. Jag överlevde också då det inte var så mycket folk som förväntat👍

Angående foder så säljer de Nordic Special + i grannstaden, men då är det 140 kr resa med buss/tåg och frakta ca 60 kg på säckkärra samtidigt som jag ska hålla koll på Knut.. Det får jag ta och lösa.. Är inne på de sista 2,5 kilona VoH och jag lär få köpa dyra Mush tills vidare. Mindre kul😕

CayKantos
2017-09-19 19:38
#247

#246 Kul! Själv äe jag så himlaaaaa valpsugen. Samt extremt sugen på att flytta hemifrån.. verkligen extremt… Två kullar som ska paras till november. Står på kölista på båda.. ena har jag ingen aning om vart jag står. Andra hat jag ett hum. Så nu håöler jag bara tummar, tår, hår, näsa, ja allt faktisk 🙈🙈😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Joyous
2017-09-19 19:45
#248

#225 Tack! If var väldigt smidiga, skickade ut besiktningsman, elektriker och hantverkare på måndag morgon och redan på kvällen var elen fixad överallt förutom i uthuset. Hantverkarna jobbade på både igår och idag och ska fortsätta imorgon. Skönt när det går så smidigt och snabbt! Men vilken jobbig situation ni har att handskas med. Har inga råd att ge men skickar en kram och hoppas att det ordnar sig.

Jojaton
2017-09-19 19:51
#249

#226 Har du hört med dom på Anhöriga iFokus? Jag har för dålig egen erfarenhet för att ge några tips på hur ni kan hantera situationen men det jag vet är att det är otroligt jobbigt att bära på sånt själv. Håller också tummarna att det blir en valp till dig :)

Johanna - Instagram

Sugar Mist
2017-09-19 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

Sådan frihet att bara kunna lyfta ut henne utan att krångla på sko och påse och hela köret.

-

CayKantos
2017-09-19 22:11
#251

#250 vart tar hennes bildtråd vägen?😉😉

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
tiger tok
2017-09-19 22:15
#252

Min valp är fan helt jävla amazing!

Sugar Mist
2017-09-19 22:59
#253

#251 Den flyttade in i den här tråden 😇

-

JoannaLi
2017-09-20 09:53
#254

8,5 timmar kvar innan vi ska åka till tåget. Paniiiiik. 

Ska flyttstäda husvagnen (i ösregnet), tvätta en eller två maskiner, den ena måste vara klar innan lunch så att jag kan köra in den till stan för att stoppa in i torktumlaren så att den är kruttorr om 8 timmar. Jag tror att jag packat allt, och packat allt rätt - men hur vet man???? 

Ska också hinna handla mat till tågresan, och åka in till Björkis och betala och sätta upp frakten för min nordiska sele som jag beställt. Och luncha med pappa inne i stan. 

Helst skulle jag vilja spåra med Arrak också, så att han är trött. 

P.A.N.I.K. 

…Och jag sitter på iFokus. 🤐

Jojaton
2017-09-20 19:29
#255

#250 Limmar du öronen eller hur gör du? :) Min fantastiska lilla valp ligger just nu och sover bredvid mig på Espresso House! Ska erkänna att jag varit väldigt dålig på att passitivetetsträna honom, det här är egentligen första gången jag gör det ordentligt - men tog inte ens tjugo minuter så hade han somnat :) Då är det dessutom en annan hund här inne och några som sitter precis bredvid oss.

Johanna - Instagram

apportbocken
2017-09-20 19:50
#256

I-landsproblem deluxe, men jag var och klippte mig idag och tycker att det blev alldeles för kort. För kort för att sätta upp i en rimlig tofs och jag känner mig inte som jag riktigt, även om jag bara klippte ca 15 cm. Är jättemissnöjd men vet inte vad jag ska göra, det går ju inte att ångra riktigt?

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Sugar Mist
2017-09-20 22:07
#257

#255 Dom sitter sådär av sig själv.. 😂 Dom får bli som dom blir helt enkelt :)

-

JoannaLi
2017-09-21 12:33
#258

Äntligen framme!! 🥳

Annons:
Jojaton
2017-09-21 14:13
#259

#257 Där ser man! Hon är ju söt oavsett så :)

Johanna - Instagram

peafie
2017-09-22 08:56
#260

Min tur att vara sjuk och ynklig. Men jag har en artikeldeadline på måndag dessutom så jag kommer behöver jobba hela helgen med feber och halsont. Buuuhuuu. Hundarna får inget roligt då heller utan de får gott vänta till nästa vecka…

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
2017-09-22 18:10
#261

Kul.. "plankade" idag.. (or NOT) visste inte man kunde köpa biljetter på spårvagnar. Skulle 4 stopp och hade tänkt köoa biljett på bussen sen eftersom jag glömde busskortet hemma. Självklart kommer det kontrollanter, vilket jag i övrigt ALDRIG stött på… ger mig böte 20 sek innan mitt stopp… jag som ska typ sptinga till nästa buss hann inte få böten med mig, då hon egentligen skulle skriva mer, och blev tvungen köpa biljett på bussen OCKSÅ vilket är 51,- … Jag brukar alltså ALDRIG åka utan att betala… tar buss ttp 2-5 ggr i veckan… Inte nog med det sparar jag just nu pengar till en del grejwe och jobbar inte heltis längre samt har ett jobb vart jag tjänar minstelönen… usch usch… Sorry.. behövde skriva av mig😬😬

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
2017-09-22 18:14
#262

#261 Tipsar om västtrafiks to go app, köp en göteborgsbiljett för typ 24kr så kan du åka med på buss och spårvagn utan att bry dig, kommer det kontrollant inom regionen så är det bara att visa upp, även om du åker ut ur göteborg(hehe)

-

[AnimeV4]
2017-09-22 19:59
#263

Idag var det en spännande dag för Knut! Han har fått sitta i pappas bil på IKEA-parkeringen (strimlade sönder papper han hittade, hahaha), varit hemma själv en stund, gått runt inne på Granngården och Arken Zoo.

Munkorg är köpt så nu jäklar kan han få härja loss på gräsmattorna i mörkret utan att jag behöver oroa mig för vad han sätter i sig. Så himla skönt att slippa den stressen och onödiga fighter😍Köpte även Fyra Ess-schampo, en ny klotång då den andra knasar och en mjuk boll ifrån IKEA.

Sugar Mist
2017-09-22 20:02
#264

Blir inte riktigt klok på den lilla.
I bilen är hon tyst som en mus och kan vara själv i 40 min men hemma går världen under hon bara efter några sekunder 🤔

-

Haztparken
2017-09-22 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#265

Mitt fantastiska lilla hjärta Hera är så otroligt duktig och fin! Även om hennes mamma Nyx var en enkel valp så vinner nog Hera med några längder ändå! Inga problem med ensamhetsträningen, går fint i koppel, jättehärlig glad och mysig liten tjej. Ja detta är nog min bästa hund om man får säga så och då är hon inte ens 5 månader än. Snart helt rumsren också. Gick super på hennes första utställning också med väldigt fina lovord så ska bli otroligt spännande att se hur hon utvecklas. Idag har jag varit rätt dålig med min sjukdom så har varit liggandes hela dagen men hon har tagit det hela med ro och bara sover bredvid mig. ❤

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-22 20:44
#266

#265 Vilken goding!😍

Upp till toppen
Annons: