Annons:
Etikettövrigt
Läst 1252 ggr
[Tismon]
8/16/17, 7:59 PM

Hund doft

Bara en grej jag märkt på sistone, vet inte om det är ett sammanträffande eller inte. Men de hundar jag fått ett band med tycker jag doftar riktigt gott, min familj däremot håller inte med (de är inte jättehundmänniskor). Och så har en bekant till mig en vovve jag inte är så förtjust i (då han är super bjäbbig) och jag tycker han rent av stinker. Den bekanta till mig tycker däremot att han luktar gott. Upplever ni något liknande eller är det bara jag? Känner ni någon hund som ni inte tål lukten på och som ni upplever störig?

Annons:
Changrila
8/16/17, 8:38 PM
#1

Jag tycker att många hundar luktar illa. Det verkar mer hänga ihop med pälstyp samt vad hunden äter än vad jag tycker om själva hunden.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Snuffles
8/16/17, 8:54 PM
#2

Småhundar luktar oftast bättre än storhundar tycker jag

Vinternos
8/16/17, 11:25 PM
#3

Min Chihuahua har typisk kastratpäls och han kan lukta lite knepigt emellanåt. Huskyn och Ryssen luktar som hallon, eller nära till i alla fall. Älskar dem alla lika mycket, men din teori kan säkerligen stämma om man inte råkar ut för äckelpäckelrullare.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Fisherling
8/16/17, 11:30 PM
#4

Tinja luktar varma popcorn om tassarna. I pälsen luktar hon varmt och gott. 

Benji luktar surt. Han stinker verkligen 🤔

tiger tok
8/17/17, 6:08 AM
#5

Min luktar, ris? Fast det luktar gott så det är okej, Ibland luktar han schampo, även fast jag inte duschat honom.

[Tismon]
8/17/17, 11:40 AM
#6

Asså jag tycker typ att den typiska hundlukten är så mysig, min äldre strävhårige jack russell terrier har en ganska skarp sådan. Det är en lite mustig doft och det luktar ganska "tryggt". De flesta människor (i princip alla utom jag) tycker inte han luktar så gott. Han har däremot fått en mindre stark doft sen jag bytte foder så det kanske är som #1 säger! Min labbvalp luktar en konstig blandning av hö och sött. Mamma tycker att han förlorat sin valpdoft och att han nu luktar unken hund, det tycker varken jag eller min bror. Det här med foder kanske spelar in lite då min bekantas hund går på frolic (jag har försökt få dem att tänka på att byta foder men de blir bara sjukt defensive av sig.) Den vovvens lukt är lika skarp och illa som kiss, blandat med en "unken" doft och något äckligt sött. Han är en shitzu, så jag tycker inte nödvändigtvis att mindre hundar luktar godare än stora.

Annons:
KaydeN
8/17/17, 1:43 PM
#7

Jag upplever att jag endast gillar lukten av min egen hund, alla andra hundar stinker. En hund jag hade för några år sedan luktade faktiskt gott trots att det var mycket päls och min nuvarande luktar helt okej (om man bortser från när vi precis kommer in från skogen och han har dragit med sig ett halvt lerbad in). Andra hundar jag träffar via vänner/bekanta tycker jag luktar riktigt illa! xD

[Nalle-]
8/17/17, 3:41 PM
#8

För mig har det inte med band att göra i alla fall, jag tycker att mina hundar kan stinka och även andras hundar som jag tycker om. Jag tycker "hundlukt" är mysigt, mina egna hundar luktar dock inte hund utan mest bara schampo 😃

Upp till toppen
Annons: