Annons:
Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1116 ggr
Belzebubble
8/16/17, 1:31 PM

Börja på Brukshundklubben

Jag skulle så gärna vilja träffa mer hundintresserade människor och ha bättre mål/syfte med min hundträning. Tittar lite på Brukshundklubbarna i närheten men tycker det är så svårt… 

Ska man bara gå dit och säga hej eller hur kommer man in i "gemenskapen" egentligen? :)

Annons:
Elsis matte
8/16/17, 2:11 PM
#1

Enklast är nog att gå en kurs, då lär du känna ett gäng och blir hemtam på klubben. Alternativt brukar många klubbar ha öppna träningar i olika sporter, där du kan komma spontant och träna med andra. Vara med på städdag eller ställa upp som funktionär på tävling är också bra sätt att komma med i gänget.

Wellcraft
8/16/17, 2:14 PM
#2

Bli medlem. 
Gå en kurs eller två, här i min stad har vi hundungdom på samma ställe som har billiga kurser och är ett enkelt sett att lära känna fler inom hundträning om man själv är ungdom.
Var med på olika event, ställ upp som funktionär var men på klubbmästerskap etc.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Hornslandet
8/16/17, 2:40 PM
#3

Nu vet jag inte hur alla klubbar är.. men min lokala klubb har öppen träning en gång i veckan under säsongerna, då är det bara att dra dit och delta, snacka med instruktörerna och det övriga folket. Och ha skoj!

Belzebubble
8/16/17, 2:46 PM
#4

Jag förstod "öppen träning" som att alla är upptagna med sitt eget? Men städdag och funktionär lät kul, såg att det finns lite annonser för det på hemsidan så ska kolla mer på det. 

Vi kan egentligen ingenting, jag och min vovve. Jag går kursen hos en toppen privatinstruktör och då blir det svårt att träffa nya människor också…

Sugar Mist
8/16/17, 2:53 PM
#5

Haft jättesvårt för det med att träfda folk men att vara funktionär så lär man känna folk :)

-

Majken!
8/16/17, 3:39 PM
#6

Har din brukshundklubb en facebooksida så kan du fråga efter träningskompisar där! Annars är kurser inom det du är intresserad utav ett bra tips, samt att hjälpa till på tävlingar och andra evenemang.

Annons:
fridarebecka
8/16/17, 3:53 PM
#7

Jag kom i kontakt med träningskompisar på en öppethus-dag vår klubb hade🙂

Hornslandet
8/16/17, 4:52 PM
#8

#4 njaa, alla brukar inte träna nonstop gör den skull. Och man har ju tid att småprata lite före/efter träningen å. Jag har även brukat åka dit och bara fikat och passivitetstränat, och det gör andra också, eller pausar av o till.. brukar alltid vara lite folk som snackar vid tillfällen iaf😊

Upp till toppen
Annons: