Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1783 ggr
Malina_H
8/15/17, 3:20 PM

Hundbur till liten bil?

Någon som vet om det finns krocktestad hundbur till Nissan Micra? (årsmodell 2015)

Eller hur gör ni som har små bilar?

Det är till en liten kooiker, 37 cm hög och ca 8 kg. För tillfället åker han i baksätet med MiM-selen men han trivs mycket bättre i bur så hade hellre haft det!

Annons:
peafie
8/15/17, 3:26 PM
#1

Jag har fällt baksätet på min micra -08 och stoppat in en Mim-bur. :) om du kan fälla ett säte bara så kan du få in en mindre bur också. Har vår gamla bur från när vi bara hade en hund som du skulle kunna få prova om du bor i närheten (östergötland).

Bloggen     ○    Instagram

Malina_H
8/15/17, 3:29 PM
#2

#1 Tack, ska kolla på det i min också då! Bor i Göteborg så tyvärr lite långt :(  Står buren helt i baksätet då? Blir ju en höjdskillnad mellan bagage och fällt säte.

peafie
8/15/17, 3:32 PM
#3

#2 Synd! Det blir en liten höjdskillnad men vi har stabiliserat upp det. Jag kan ta en bild och PMa dig ikväll när jag åker på träning med hundarna. Vår gamla bur var från Robust. Jag har nog måtten nedskrivna någonstans… Kan inflika att jag såg en nyare micra med ena sätet fällt och en Mim-bur i bara för några veckor sedan, så vi är fler som tänker i samma banor. :)

Bloggen     ○    Instagram

Malina_H
8/15/17, 3:35 PM
#4

#3 Jättegärna :)

Jag har försökt kolla om man kan måttbeställa också men hade ju vart bra att kunna ha en standardbur så att man slipper köpa ny om jag byter bil!

Elsis matte
8/15/17, 6:13 PM
#5

Robust gör måttbeställda baksätesburar, de kan dock inte göras mer än cirka 50 cm breda men det bör nog räcka för din hund.

peafie
8/15/17, 9:48 PM
#6

Har PMat nu. Min mobil verkar lite kajko, så hojta om du inte får bilderna.

Bloggen     ○    Instagram

Annons:
Sugar Mist
8/15/17, 10:53 PM
#7

http://www.mimsafe.se/sv/modellsokvariocage/

https://www.artfex.se/wp-content/uploads/Artfex-hundburar-och-hundgrindar.pdf

Överlag två bra ställen att kika på om buren passar eller inte, skulle det inte finnas får man mäta med nerfällda säten etc :)

-

Upp till toppen
Annons: