Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1030 ggr
[Janssonlisa]
2017-07-29 21:39

hållbar och motiverande dragkampsleksak??

https://dogmania.se/sv/artiklar/tug-e-nuff-farskinn-med-elastiskt-handtag-lila.html

Hej! Som rubriken lyder, någon som kan ge recension på dessa? Jag har en väldigt stark labrador som jag vill hitta en bra och motiverande dragkampsleksak åt som inte går sönder efter några kamper… Någon som har en som i länken med en stor och stark hund? eller kan tipsa om någon annan? :) 

Tack!

Annons:
JoannaLi
2017-07-29 22:39
#1

Jag har inte exakt den här, utan haft fårkampisen som är en cirkel med en boll och expander + kaninkampisen på det långa handtaget. 

Ingen av dem har gått sönder, trots enormt stark labrador och enormt intensiv whippet som tränat med dem ofta och länge :) Kaninkampisen blev lite kal och tufsig efter ett år, men fortfarande fullt (!) användbar.

[Janssonlisa]
2017-07-29 22:48
#2

okej, tack! Ja då lär de ju hålla! 😃Ja jag vill nog också ha en med boll för att kunna kasta den lättare :)

 Har även kollat på den här https://dogmania.se/sv/artiklar/dogs-craft-firework-crackle-bla.html men har fått för mig att får/kanin ändå är mer hållbart?

JoannaLi
2017-07-29 23:02
#3

#2 Jag tänker faktiskt säga emot här! 

Mina fejkpälsleksaker går fasen inte att ta sönder eller slita "päls" ur, medan kaninen blev luggsliten ganska "snabbt", och fåret visserligen är oskadd, men känns lite mer "fragile" :D

Sugar Mist
2017-07-30 00:05
#4

Den här har jag använt när jag jobbade på gård med ett ex antal bc's(10+) och den höll när jag lekte med dom, hållt för diverse schäfrar, aussies, kelpies någon malle också tror jag.
Det är ju såklart ingen leksak man har liggandes framme men efter 3 år så är det enda "slitningen" på den lite päls som nuvarande hunden dragit sönder och lite smuts och vädersliten.

Vet inte om jag köpte ett riktigt praktexempel eller om de omrking mig fått något måndagsexempel men det är delade erfarenheter om hur den håller.
Min håller kanonbra i alla fall!
https://www.arkenzoo.se/pro-dog-sheepskin-bungee-ring-031009

-

[Janssonlisa]
2017-07-30 06:19
#5

#3 Jahaja! men då kanske man vågar sig på att även köpa en i fuskpäls då! 

#4 Tack för tipset! Det ska bli en belöningsleksak så inget som ska ligga och få bli tuggat på i tid o otid :)

tiger tok
2017-07-30 08:21
#6

Var bor du?

Annons:
ipopuma
2017-07-30 10:07
#7

Har något sånt och är riktigt nöjd med den. Men min erfarenhet är att allt har sin punkt då det slits ut och man får köpa nytt när man har lite heta hundar 🤔 men den har hållt länge. Tror det är ett eller ett och ett halvt år nu och skaftet är lite slitet och någon pälstuss är borta men skaftet är ju mer för de har tuggat där och någon pälstuss här eller där spelar inte någon roll. Och den är vääääldigt älskad. Så jag rekommenderar den

jenmjao
2017-07-30 14:23
#8

Tror jag har en sån. Min tik tog den och slakta den, Bandet höll jätte bra men hon plockar gärna isär pälsen. Alltså drar bort tussar så det bara flyger om det, jävla snabb är hon också. 
Har kvar den om jag minns rätt men den ser lite misshandlad ut :D

[Janssonlisa]
2017-07-30 16:14
#9

#6  Örebro 

#7Okej ja att den går sönder efter ett år eller två är ju rimligt! Är ju ändå päls :) 

#8 Ja om Charlie skulle få en sån på heltid hade det  tagit 10 min i bästa fall… 👍

jenmjao
2017-07-30 16:48
#10

#9 Detta är inte på heltid ;) detta är när vi kampar och jag låter henne vinna den i 10sekunder under träning. Skulle aldrig ge en sån leksak på heltid.

[Janssonlisa]
2017-07-30 16:52
#11

#10 Jag tolkade det som att hon tagit den när du inte såg och plockade tussar.

jenmjao
2017-07-30 17:07
#12

#11 Nope, hon tar den direkt när jag släpper och rycker tussar, som sagt det går jäääävla snabbt, så halva den är slaktad trots att hon egentligen inte får ha den för sig själv. 😂

Upp till toppen
Annons: