Annons:
Etikettraser
Läst 880 ggr
Wellcraft
2017-07-27 23:13

Vill veta mer om dessa raser

Har personlig erfarenhet av alla raser men man blir aldrig fullärd, jag vill nu höra från er som själva äger rasen/raserna eller känner rasen mycket bra.
Vill veta allt i princip.
T.ex
Hur uppfattar ni er hund i vardagen?
Hur aktiverar ni er hund? 
Har er hund potential för tävling i någon sport?
Hur är er hund mot människor, andra djur och hundar?
Är er hund frisk?
Allmänt om mentaliteten?
Egenskaper (jaktinstinkt, vaktinstinkt, will to please, osv)?
M.m  fyll gärna på allt ni kommer på.

Förtydligande, BARA intresserad av att höra från er som själva har rasen eller känner den mycket bra!

Raser:
Norsk buhund
Papilllon/Phalene
Cavalier king charles spaniel ( ej king charles spaniel)
Norsk lundehund
Isländsk fårhund
Västgötaspets
Welsh corgi pembroke

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
tiger tok
2017-07-28 00:04
#1

Har västgöte! Dock är han bara valp så kan inte svara på alla frågor! 1. Enkel! Om han blivit aktiverad eller om jag lugnar ner honom när han är övertrött så vilar han/tuggar ben etc. Följer med utan problem till alla ställen och blir fort trygg sålänge jag är nära. 2. Iom att han är valp blir det genom lek, korta rundor och stallet. Lite trickträning ibland. Han är mycket lättlärd när han FÖRSTÅTT vad man vill! 3. Vet ej, men troligtvis i rallylydnad, spår och nose work! Det tycker han är roligt! Men dock är dessa sporter det enda vi testat på, bäbis nivå;) säkert även i lydnad och agility också! 4. Glad och vänlig, men artig. Lite undergiven mot andra hundar, mot andra djur beror på, han är försiktig egentligen, men glömmer av sig ibland (inte tränat så mycket på det än) nyfiken helt enkelt. 5. Hittills ja, hoppas det håller sig! De har ju inga rasbundna sjukdomar! 6. Stabil, nyfiken, snäll, lugn! 7. Lättlärd, kontaktsökande osv!

Wellcraft
2017-07-28 15:54
#2

#1 Tack, hur mycket aktivering mentalt & fysiskt tror du att han kommer kräva som vuxen? :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

tiger tok
2017-07-28 18:38
#3

Lagom, han klarar redan nu väldigt mycket, men kan också vila flera dagar i sträck!

Wellcraft
2017-08-20 14:27
#4

Puttar upp och hoppas på fler svar

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Emouse
2017-08-20 16:15
#5

#2 Varit i mycket kontakt med flera vgs samt ägare och jag skulle säga att de klarar vila väldigt bra utan att börja klättra på väggarna. Fysiskt kräver de måttligt men de flesta älskar att arbeta med både kropp och knopp så det är bara att tuta och köra🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Upp till toppen
Annons: