Annons:
Etiketthälsa
Läst 680 ggr
Jenniffer
2017-07-26 16:36

Hunden kräks och är hängig

Hej! Är hundvakt åt min systers 6 åriga labrador denna vecka och allt har hittills gått super. Ända tills imorse. Det började med att han inte ville äta så jag gick ut med honom på en liten promenad. Han bajsade då väldigt löst men var fortfarande pigg och glad. Senare idag har han dock spytt flera gånger, är hängig, slö och småhaltar på högra bakbenet. Han har nu druckit och när jag var ute med hohom åt han en hel del gräs och har inte spytt sedan det. Vad kan han ha för fel?

Annons:
Elsis matte
2017-07-26 16:58
#1

Förmodligen har han ätit något olämpligt eller åkt på en magsjuka. Du kan testa ge skonkost i små portioner och på apoteket finns diverse magtillskott, ex Canicur, Pro-Kolin. Men verkar han få ont eller blir väldigt allmänpåverkad bör du vända dig till veterinär, likaså om det fortsätter. Annars kan du vänta och se någon dag, magsjukor brukar gå över snabbt.

[Daniela1983]
2017-07-27 00:46
#2

Kan det inte vara en fästingsjukdom med tanke på haltandet och allmäntillståndet? Vet inte om kräkningarna dock.

Frida B
2017-07-27 10:38
#3

När en hund får påverkat allmäntillstånd skall den in till veterinären. Risk för uttorkning är mycket stor.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: