Annons:
Etikettbeteende
Läst 4973 ggr
Lighthorse
7/25/17, 11:44 PM

Vätska, utlösning?

Min vallhunds-hane har hunnit bli precis över året, han är inte kastrerad och jag tycker att det funkar jättebra överlag. Nyligen har jag börjat upptäcka blöta, fuktiga fläckar, främst i min säng. Han har även börjat slicka sig mycket mer och jag har sett att könet varit rött och "svullet" (stånd)? Vätskan som gör fläckarna är och torkar genomskinligt och luktar absolut ingenting. Som förstagångs hundägare känner jag mig lite förvirrad och vet inte om detta är naturligt eller inte. I samband med fläckarna juckar han inget, vilket han inte är tillåten att göra varken på sina leksaker, sin sovplats eller andra hundar. Snälla dela med er av era erfarenheter och teorier!

Annons:
Iahlin
7/26/17, 1:04 AM
#1

Har också min första hund nu, också precis vid 1 år. Min började vara från penisen och jag frågade min uppfödare. Det är tydligen vanligt hos hanhundar, vet ej vrf, men eftersom vätskan som kom från min hund var gulaktig har jag köpt förhudsrens som jag behandlar hnm med. Det har blivit bra sedan. Men han har även lämnat färglösa fläckar och jag tror helt enkelt att det är som hos oss människor, ingen är helt torr vid könsorganet och även män kan ge ifrån sig sekret oberoende av sexuella känslor osv.

Iahlin
7/26/17, 1:08 AM
#2

Glömde nämna att jag gissar på att det har med den fysiska könsmognaden att göra. Inträffar vid 7-10 månader och det var väl ungefär vid 10 mån min började få "flytningar"

hemul
7/26/17, 1:42 AM
#3

#Tror inte det är så. Jag hade en hund som i den åldern fick s.k. nattliga pollutioner, som det heter när mänskliga pojkar får det. D.v.s. hunden låg och sov och vaknade tvärt av att det var på gång.

När en hund har stånd är det ingen tvekan om att han har det. Penisen svullnar ordentligt, blir jätteröd och det finns en stor svällkropp nere vid basen som blir rejält stor. Det är den som gör att hundarna "fastnar" när de parar sig. Fast du kan ju ha sett när han bara haft lite halvfjong förstås. 😉

Själva processen tar tid. Lika lång tid som när de parar sig, skulle jag tro. Åtminstone var det så för min hund. Han bara stod där och såg hjälplös ut medans bakvagnen juckade lite av sig själv och det hela tiden skvätte ut snoppen. Det hände rätt ofta en period och det slutade med jag helt enkelt ledde iväg honom till duschen och där stod han snällt tills det var klart. Jag tröttnade på fläckarna på mitt olackade parkettgolv nämligen.

Detta är utifrån min begränsade erfarenhet på området.

Lighthorse
7/26/17, 12:42 PM
#4

Han har sovit varje gång det hänt så det låter ju faktiskt troligt!

hemul
7/26/17, 12:47 PM
#5

Jag vet ju inte om det kan skilja, men för min hund tog det alltså kanske 15-20 minuter och hela kroppen blev engagerad. Det var inte frågan om att han låg kvar med en våt fläck bara.

Upp till toppen
Annons: