Annons:
Etikettövrigt
Läst 667 ggr
[Daniela1983]
7/24/17, 1:33 PM

En grannes hund

Har en äldre granne som inte verkar ta hand om sin hund på ett bra sätt, fortfarande. Hans hund hade tassproblem och då min också har det och jag är ganska insatt så sade jag vilket schampo han skulle tvätta med och hur han skulle göra. Han tar inte hundstackarn till veterinären heller. Han verkar inte ha köpt och behandlat som jag rådde honom för ett år sedan. Nu besökte jag den hunden och erbjöd mig att kolla tassarna då han börjat halta lite. Och han verkar förutom jästsvamp även ha fått förhårdnader. Det har även min hund och jag har sagt till honom precis hur han ska göra för att få bukt med det, vilka salvor om hjälper min vovve. Och så rekommenderar jag honom att boka en tid för hältutredning om det är något mer fel på hunden.

Men det känns lite som att prata med en vägg, frustrerande, han tackar för tipsen men jag är väldigt tveksam om han faktiskt kommer köpa grejerna och behandla detta, det är energikrävande med ett par smörjning varje dag livet ut. 

Finns det något mer jag kan göra? Känner mig lite hjälplös, och förutom att oroa mig för min egna hunds ohälsa oroar jag mig nu även för den hunden.  Tycker aldirg  att hunden ser glad ut heller och har tyckt länge att den skulle få det bättre hos någon annan som tar honom till veterinär och sådär.

Hur hade ni gjort?

Annons:
Alva0422
7/24/17, 4:05 PM
#1

Han kanske har problem med pengar? Jag menar det finns ju antagligen en anledning till varför han inte köper eller tar hunden till veterinär. Och det kan vara att han inte har råd. Särskilt om han bor ensam eller om han är pensionär.

[Daniela1983]
7/24/17, 5:42 PM
#2

Nä pengar finns, inte pensionär i dagsläget. Men tråden kan tas bort nu om det går.

[Tismon]
7/24/17, 5:46 PM
#3

Har det lösts sig?? Jag tror många blir ganska defensiva när det kommer till vård av sina hundar.

[Daniela1983]
7/24/17, 9:06 PM
#4

Jag fick  ägaren ikväll att boka en veterinärtid då den är också väldigt dämpad och inte sig själv. Hoppas den klarar sig i väntan på veterinärbesöket. Jag kommer följa med som hjälp.

[Tismon]
7/24/17, 9:30 PM
#5

Vad bra! Lycka till, stackars hund :( håller tummarna

Upp till toppen
Annons: