Annons:
Etikettbruks
Läst 1996 ggr
jsanden
2017-07-20 17:52

Brukshund

Hur ser en vecka ut för er med brukshundar? Hur ofta tränar ni för att hunden ska må bra? Har ni någon vilodag osv. :)

Annons:
chaoscrime
2017-07-21 13:09
#1

Följer!

Feel my mind, read my body, touch my scars.

Frida B
2017-07-21 16:35
#2

Jag har en Kelpiehane på 15 månader. Tränar agility, spår och lydnad. Blir väl att vi tränar 3-4 gånger i veckan, vilodagar resten. Denna veckan har vi semester dock, då har det blivit väldugt mycket… 6 av 7 dagar har vi tränat, fått tvinga mig själv att ta en vilodag haha. Det är ju så roligt att träna!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

jsanden
2017-07-22 12:35
#3

#2 Tack för svar :)

Emouse
2017-07-22 13:08
#4

Tränar 5-6 dagar i veckan, Bruks och lydnad varvat med fysträning.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Fisherling
2017-07-22 13:59
#5

Nu har vi varit inne i en viloperiod, så då har det mest blivit långpromenader och lite finlirsträning, typ tricks och bakbenskontroll.

Men i genomsnitt kör vi väl tre rejäla pass i veckan. Då går jag ut med en plan på vad jag vill träna på och så kör vi kanske effektiv tid en halvtimme, men själva passet tar typ en timme eller en och en halv om det är varmt så det behövs längre/fler pauser.

Utöver det kör jag gärna lite småpass som jag stoppar in här och var. Typ fem minuters tricksträning här, lite inkallningar där, lite bakbenskontroll, ett spår här, lite uppletande där.. Det är sällan vi inte gör något alls under en dag, men träningen blir ofta en del av vardagen.

Känner ofta att jag kan träna in i evigheten, men måste sluta för att hundens huvud inte kommer orka :P

jenmjao
2017-07-23 18:02
#6

Brukar köra lydnad flertalet dagar i veckan och försöka fysa. Alla veckor ser olika ut, finns ingen "klassisk" vecka för oss.
Har varit inne i en 3 veckors vila nu, Både fysiskt och psykiskt, Ingen vidare träning alls. Han blev kastrerad 🤐
Jag har alltid minst 1vilodag i veckan när vi väl är igång, En dag där vi kanske inte gör ett piss, inte ens tar vidare promenader. Både för mig själv och för hundarna.

Annons:
jsanden
2017-07-24 09:20
#7

Tack för svar allihopa :)

Upp till toppen
Annons: