Annons:
Etiketthälsa
Läst 867 ggr
LadyHawk95
2017-07-16 22:25

Hundtänder

Hej! Har någon av er prövat PlaqueOff?  Enligt reklamen ska det ha effekt mot  tandsten. Låter lite för bra!

Jag har också hört talas om tandborste med ultraljud - verkar som rena skämtet men dan ju funka -  den är ju gräsligt dyr så det vore fint att höra andras åsikt innan man investerar.

Annons:
[AnimeV4]
2017-07-16 22:52
#1

Min katt får PlaqueOff. Jag märker väl ingen WOW-effekt, men något händer iallafall. Man behöver fortfarande borsta hans tänder.

Fisherling
2017-07-16 23:48
#2

Råa ben av olika sorter är den enda tandvården Tinja behöver (och vill ha ;P)

IngaTrnqvist
2017-07-17 00:12
#3

Provade på Brownie för många år sedan, det enda som hände var att han började lukta konstigt/illa i munnen, det hjälpte inte alls. Hade satsat på råa ben och tandborstning istället.

Agda
2017-07-17 00:21
#4

Testade på min hund i 1-2 år, ingen märkbar effekt. Började ge henne hudben istället, tycker tänderna ser bättre ut av det (hennes äckliga andedräkt är iallafall inte lika illa nu längre).

[Tismon]
2017-07-17 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Dentasticks är nice, hundtandkräm och hundtandborste. Finns en sprej jag använder ibland som gör andedräkten bättre. Såhär ser den ut

Lizelda
2017-07-17 13:52
#6

Var det inte ett jävla rabalder om Plaque Off för ett tag sedan? Om att det var farligt?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Lona
2017-07-18 00:10
#7

#6, Vet inte om det är det du syftar på men Plaque Off innehåller en hel del jod vilket inte är så bra (rent generellt är alger inte alls ett så bra tillskott för hästar, hundar och människor som många tror). Jag använde PO när det var ganska nytt på mina dåvarande hundar. Märkte ingen skillnad på tandstenen men ridgebackens andedräkt som alltid luktat apa (trots mun/hals/magkoll) blev helt ok så något påverkade det ju.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: