Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1561 ggr
Tjej1982
2017-07-09 20:27

Någon som ger sin valp Brit care puppies?

Hej! Hjälper en vännina som har en liten taxvalp på 9 v. När hon hämtade hem henne, fick hon ett startpaket och där fanns en påse Brit Care Puppies salmon & potatoe. Enligt uppfödaren skulle valpen äta 1dl/dag fördelat på 4 ggr/dag. Då påsen snart var slut, köpte hon en ny men vet inte hur man räknar ut hur mycket mat valpen ska äta/dag. Där fanns ett plastglas med i paketet och där är olika pilar, beroende på vilket foder man har (där står alla Brit cares foder). Men där står inte hur man räknar ut? Valpen var 8 v när hon hämtade hem henne men nu är hon 9 v. Rör på sig mer och verkar vilja äta mer… Då jag inte är så insatt i detta och hon inte är medlem här, så vänder jag mig till er där ute :-)

Annons:
tiger tok
2017-07-09 22:11
#1

Det var extremt lite mat till en valp! Är det en dvärg tax eller standard tax?

Tjej1982
2017-07-09 23:29
#2

Det är en dvärgtax. Jag tyckte också det lät lite men som sagt, jag är inte alls insatt i hur mycket en valp äter. Tycker det är konstigt att det inte står på deras hemsida rekommendationer ang detta…. Min väninna har ringt uppfödaren men inte fått svar. Nu väntar hon på att få svar på mail istället.

Ritasamir
2017-07-10 00:37
#3

Jag ger min hund brit care puppy! Men hon är verkligrn INTE förtjust i maten, hon spydde galla för hon totalvägrade äta maten! Tillslut gav hon upp och testade, men då vart hon lös i magen. Det är ett väldigt bra foder men passar inte min kräsna malteservalp. Får nog återgå till royal canin igen, mycket skitsnack angående det fodret menmen det funkar på min hund, hon mår bra av det och är mycket matglad när det kommer till royalcanin!

lizton
2017-07-10 00:40
#4

Se utfodringsråd i tabellen i länken nedan.

Till vänster står valpens ålder i månader.  Vuxenvikt på hunden står överst. Se i tabellen hur många gram per dag valpen ska äta. Ex en valp som kommer att väga 5 kg som vuxen hund,  ska äta 50 gram per dag under månad 1 - 3. 

https://brit-petfood.com/sv/products/dogs/brit-care-grain-free-puppy-salmon-and-potato

Tjej1982
2017-07-10 07:59
#5

Tack för hjälpen lizton!! Får ringa min vännina, så hon kan slappna av ;-)

Upp till toppen
Annons: