Annons:
Etikettövrigt
Läst 653 ggr
Hiro
2017-07-07 21:42

Beställa tavla - företag?

Jag skulle vilja beställa en tavla på mina älskade fyrfotingar men vilket företag är bäst? Vilket material håller sig bäst och ger bäst kvalitet? (Bilden är naturligtvis tagen i bra kvalitet och skärpa men vissa gånger har man ju sett att bilden blir supersuddig väl som tavla) Mata på med förslag! Gärna egna erfarenheter! :)

Annons:
Ambrose
2017-07-07 21:45
#1

Jag har tidigare beställt från Bestcanvas. Den blev superfin, precis som hemsidan visade den, och billig och bra :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Hiro
2017-07-07 21:48
#2

#1 Du upplever inte att bilden blev suddig i och med att den verkar vara i canvas? Du råkar inte ha en digital bild + bild på tavlan? :)

Hiro
2017-07-07 21:50
#3

#1 40x30 verkar vara deras max storlek och verkar inte så stor :/

Jojaton
2017-07-07 21:58
#4

Jag rekommenderar verkligen canvas . Det blir ju aldrig riktigt samma skärpa på canvas som på fotopapper, men ett helt annat "liv" i bilderna. Har du riktigt bra kvalite på bilderna bör det inte bli konstigt. Men vill man ha det där riktigt krispiga så är ju ett bra fotopapper the way to go. Jag skriver ut alla mina bilder via crimson.se. Liite dyrare än andra ställen jag sett, men sjuuukt bra kvalite! Aldrig blivit missnöjd med något därifrån, och då har jag skrivit ut mycket bilder (frilansade som fotograf tidigare, så har skrivit ut bla bröllopsbilder via Crimson)

Johanna - Instagram

Hiro
2017-07-07 22:01
#5

#4 Om jag beställer en "lite större" bild borde väl bilden i sin helhet se bättre ut? eller tänker jag fel?

Ambrose
2017-07-07 22:08
#6

#3 120x90 verkar vara den största när jag använde en av mina bilder.
Kan ju vara så att de anpassar storleken utefter hur bra de tror att din bild kan blir.

Tyvärr har jag ingen bild eftersom vi gav bort den som en present till vår tränare., men jag tyckte att kvalitén blev jättefin

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Jojaton
2017-07-07 22:10
#7

#5 nu förstår jag inte riktigt? Upplösningen på bilden (har bla att göra med hur många megapixlar kameran har) avgör hur stor bilden kan bli och fortfarande se bra ut. Beställer du en för stor bild i förhållande till upplösningen kommer de vara tvugna att "fylla ut" mellanrummen vilket gör att bilden ser suddig ut.

Johanna - Instagram

Hiro
2017-07-07 22:14
#8

#6 Ah okej
#7 Jag har fått för mig att (via de canvasbilder jag sett) att du ganska tydligt kan se rutorna i bilden och därför tänkte jag om du tog en större tavla så syns detaljerna bättre (typ)

Jojaton
2017-07-07 22:19
#9

#8 hmm, det kan jag inte svara på. Antagligen har bilderna som tryckts varit i dålig kvalite för jag har aldrig sett rutor(antar att du menar pixlar) utan bara canvastygets kvalite om man tittar nära.

Johanna - Instagram

hemul
2017-07-08 02:12
#10

Vet inte om tabellerna här är korrekta, men till lite ledning kanske.

http://www.urban75.org/photos/print.html

Upp till toppen
Annons: