OT. Off-Topic

Babbeltråd Del 2

2017-07-03 23:52 #0 av: Joyous

Uppenbarligen har vi mycket att babbla om...
Tjöta på!

Anmäl
2017-07-04 06:45 #1 av: Alva0422

Nu är det bara 8 dagar tills jag får hem min valp Shiro! Japansk spets.

Anmäl
2017-07-04 07:37 #2 av: tiger tok

Valpis har blivit så stor!
Kanske för att han äter bra? ;)

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2017-07-04 12:14 #3 av: fridarebecka

Kom hem helt lyrisk från skogen igår. Lilleman körde två korta men klockrena personspår och markerade sen sina första apporter i skog, tidigare har vi bara tränat in dom hemmaKär

Storeman fick ett viltspår som han klarade galant trots extrem störning! När jag gick ut spåret brakade det till en bit bort och iväg for 3 älgar, och där jag gick jag med min älgklöv och blodflaska och lade ut hundens tredje viltspår nånsinGapskrattarChansade och lät honom prova det spåret ändå, trodde inte han skulle fixa det så bra som han gjorde, jag såg att han märkte av att de riktiga älgarna varit i närheten men behöll ändå fokus på sitt spår Kär

Anmäl
2017-07-04 14:01 #4 av: jenmjao

Jag är uttråkad Gapskrattar Gått en dag in i vilan. Jag kommer gå sönder dessa 10-12 dagarna, vill ut och träna, eller göra något nu nu nu nu! Storgråter

Anmäl
2017-07-04 17:50 #5 av: ipopuma

#4 vad har hänt?

Anmäl
2017-07-04 18:49 #6 av: jenmjao

#5 Kastrering Tyst

Anmäl
2017-07-05 00:11 #7 av: PuffBuck

Knut var så underbart duktig på valpkursen i lördags. Han var långt över förväntan. Framgång i lite allt möjligt även i vardagen och det är så sköntKär

Jag har stora förväntningar på den lilla krullsälen och hoppas och tror att han kommer att bli en kanon servicehund!Hjärta

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2017-07-05 06:58 #8 av: tiger tok

Jag har världens bästa valp!
Han följer med till gården, med alla djur och sköter sig bra!
Igår åkte vi bil i 6-8 timmar, inget problem, vi kommer fram och går och lägger oss, så fort det blir tyst somnar han, på ett ställe han aldrig vart på!
Han är verkligen bäst!❤️😍

Anmäl
2017-07-05 08:17 #9 av: peafie

Jag har för första gången känt botten i min jaktlabrador! För första gången kändes hon trött igår på träningen. Så, 80 mil i bil, ett par dagars skärgårdsliv med båt och bad, umgås med 5 andra hundar på liten yta i några dagar och så ett långdraget WT under världens regn- och åskväder där hon jobbade precis hela dagen... och så sedan vattenapporteringsträning i två timmar då... då var hon lite matt mentalt, faktiskt. Det blir en vilodag idag!

callabaliken.blogg.se
Skogspromenader, apportering, viltspår, svampplockning och soffgos.

Anmäl
2017-07-05 11:56 #10 av: Sugar Mist

#9 välförtjänt vilodag skulle jag nästan vilja påstå! :)

Sajtvärd för Vallhundar iFokus

Anmäl
2017-07-05 16:01 #11 av: PuffBuck

#8 Åh, vad härligt att du fått en sån cooling! Min är också skitcool och det är helt underbartKär

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2017-07-05 17:13 #12 av: tiger tok

#11 ja visst är det härligt?!😃
Hur gammal blir Knut nu?

Anmäl
2017-07-05 17:25 #13 av: PuffBuck

#12 Han är 17 veckor och 3 dagar idag! Vart tog tiden vägen?Skrattar

Anmäl
2017-07-05 19:13 #14 av: tiger tok

#13 ellerhur? Går så himla fort! Holger är 15 veckor och 3 dagar idag!

Anmäl
2017-07-05 23:16 #15 av: PuffBuck

#14 Men åh! Hade för mig att han var yngre än så!

Anmäl
2017-07-06 07:23 #16 av: tiger tok

Nej, stor kille nu;)

Anmäl
2017-07-07 01:52 #17 av: Skogsvittra

Jag ska till ett hundcenter nästa vecka på möte i hopp om praktik!!!! Skrattar Sååå glad över att min konsult fick napp bara en dag efter vi pratat. 

Anmäl
2017-07-07 12:40 #18 av: peafie

#10 Definitivt. Två dagar senare var hon på gång igen och ville jobba men då var jag fortfarande helt slut Gapskrattar är inte av en lika aktiv ras som hon, tror jag...

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-07 19:13 #19 av: JoannaLi

Arrak har (på eget bevåg!!) lärt sig snygga apportavlämningar! Vi gick ju en online-kurs för klickerklok, och ja, jo, nä, men kanske, möjligtvis. Fast ändå nej. Mycket spottande, mycket slarv och kastande av apporterna 481747 meter bort. 

Vi har väl provat någon apport någon gång, mest för att det är kul - och så nu i går. "Nail-ade" varenda avlämning! Så himla roligt, trots att apporteringen inte är vår huvudgren. Hjärta

Nu är vi typ hemma, så hoppas att "vår" sökgrupp drar igång igen snart. Vi var redo i typ, augusti. 2016. 

http://HovTassFot.weebly.com/
Hundträningsnörd med labradoromplacering. 

Anmäl
2017-07-07 20:54 #20 av: hanahdelic

Har haft denna killen i 2 dagar nu och jag är så förälskad man bara kan bli😍

Anmäl
2017-07-08 00:09 #21 av: Tismon

Hur länge håller ett märgben tills det är considered "mögligt" eller "dåligt"? Tyson har fortfarande kvar sitt från hans födelsedag (givetvis med allt kött uppätet) men  hur länge ska jag låta hopnom få ha det? Han vaktar det mest och gräver ner den i trädgården, den skitungen!  Gapskrattar

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-08 14:22 #22 av: peafie

Min lilla C slog på näsan igår på skogsturen och hittade säsongens första kantareller. Kär Det är nog det bästa med sommaren!

#19 Duktig Arrak och duktig matte! Älskar den känslan, när polletten faller ner och hunden plötligt förstår vad det går ut på.

#21 Vill minnas att jag sett något gammalt ben hos mina föräldrar som säkert har 10 år på nacken. Glad Men jag tycker de är rätt sunkiga direkt och slänger dem om jag hittar dem... och så ger jag inte märgben av andra skäl då.

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-08 15:14 #23 av: Tismon

#22 Jaha få borde det inte vara någon fara på taket :P Brukar dina hundar också gräva ner prylar? Och vad gör du åt det?

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-08 15:56 #24 av: peafie

#23 Njaaää, jag tror inte de har gjort det någon gång. Den första hunden vi hade när jag var liten grävde ner sådana där råhudsrullar i rabatten när hon var skendräktig och så grävde hon upp dem något år efteråt och då hade de halv förmultnat och blivit groteskt äckliga Skrattar men senare hundar har inte grävt någonting tror jag, men så bor jag ju i lägenhet numera också. Glad Jag skulle nog inte tillåta det idag, synd att lära dem att gräva hål lite här och var. En del förespråkar att man tillåter hunden att gräva på någon specifik plats för att den ska få utlopp för sitt "naturliga grävbehov", och det ligger säkert någonting i det.

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-08 18:55 #25 av: Tismon

#24 Hm ja kanske är vanligare när man bor på tomt som jag gör :O han brukar även "gräva ner" saker under hans säng. In general älskar han att gräva, antagligen för att han är grythund? Undrar om jag borde låta honom

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-08 19:09 #26 av: JoannaLi

#22 Åh, vad roligt! Vi vill också hålla på med kantarellsök! <3 

#21 Alltså, så länge hundarna vill ha det så får dem ha det, här :D Vill hundarna inte ha det räknar jag kallt med att det är för gammalt/äckligt och hivar det, men den äldsta tjurnacken här hemma är nog dryga året gammalt. Tuggas fortfarande på ibland = inte dåligt :P 

http://HovTassFot.weebly.com/
Hundträningsnörd med labradoromplacering. 

Anmäl
2017-07-08 20:00 #27 av: peafie

#26 Det är himla lyxigt alltså! Lite synd att C kör superivrig-tassmarkering så de första svamparna hon hittar har ingen chans...

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-08 20:05 #28 av: Sugar Mist

För mig känns Jack alldeles lagom och nästan lite "stor", men vi var hos en kompis igår som även hon har en aussiehanne, 10 månader, som var nästan en dm högre än honom. 
Att det kan skilja så mycket kring linjerna.. 

Anmäl
2017-07-08 21:32 #29 av: PuffBuck

#20 Alltså, jag dör lite. Var 100% inne på dalmatiner först, men hamnade i en annan ras pga uppfödares knepiga kombinationer + rasens stress. Men en dag kanskeSkämtar

Idag var första gången jag blev så trött på Knut att jag knöt fast honom vid en bänk och gick en bit ifrån. Han var crazy och stängde av förmågan att lyssna. Blev även påmind om att jag har en valp med ett fint sår efter tänder som dragit hål i huden, fast det var lek.

Valpkursen var olägligt nog idag och först kände jag "blöööh", men efter hjälp och tid kändes det jättebra och det var riktigt roligt. Fick med mig bra verktyg och Knut var en gudagåvaKär

Anmäl
2017-07-08 21:35 #30 av: peafie

#29 När jag var som mest ledsen på att min hund aldrig visade hur duktig hon var på träningarna så brukade min tränare säga att det är ju sådana dagar man vill vara på träning/kurs för det är då man kan få bästa möjliga hjälp med beteendet. Glad Duktig Knut och duktig du!

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-08 21:51 #31 av: Tismon

Gapskrattar

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-08 21:54 #32 av: PuffBuck

#30 Åh, tack så mycket! HjärtaOch det stämmer juTummen upp

Anmäl
2017-07-09 15:03 #33 av: Tismon

Att bli medlem här är nog det bästa som hänt, fått så många fina tips :)

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-09 20:53 #34 av: Frida B

Denna olidliga väntan på svar från skk om dispensen... Its driving me nuts!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2017-07-09 21:29 #35 av: Jojaton

#34 hoppas ni får positivt svar!

Johanna

Anmäl
2017-07-09 21:56 #36 av: Frida B

#35 tack, hoppas vi med!

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2017-07-09 22:00 #37 av: Sugar Mist

Inte ens 5 dygn kvar tills jag sitter och pussar på valpis, väntan är outhärdlig Storgråter

Anmäl
2017-07-10 03:20 #38 av: Tismon

En sak som alltid varit lite störigt är att min 12 åriga hund kan kom, sitt, stanna men inte ligg. Har försökt lära honom flera ggr men inte fattat. Lyckades lära min valp det och nu stör det mig lite mer haha. Någon som vet exakt hur? Jag använder godis och han är intresserad, men så fort jag lägger handen ner mot marken så ger han upp. Han förstår inte att han ska ligga, även när jag leder honom ner. Han bara tittar förvirrat på mig och ger upp

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-10 06:37 #39 av: tiger tok

#38, en hundinstruktör jag känner säger ligg när hunden självmant lägger sig, och när man gjort så ett tag kan man lära momentet (om hunden inte redan kan det då;)kr

Anmäl
2017-07-10 11:11 #40 av: peafie

Vi hade en sjukt härlig träningskväll igår. En sådan där kväll man lever länge på. Sommar och semester alltså - vilken grej!

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-10 11:38 #41 av: Turast

#39 det kallas shejping och används av väldigt många hundägare och tränare.

Medarbetare på Valp och Unghund ifokus!
 Peace out~    - Turast
Blogg: Unidogs

Anmäl
2017-07-11 01:28 #42 av: PuffBuck

Jag är åter igen i tankarna på om jag överhuvudtaget ska ha kvar Knut. Känner mig så otillräcklig för att jag blir arg, för att jag mår dåligt och för att det känns som att jag inte fattar hur jag ska träna trots valpkursLooser

Anmäl
2017-07-11 01:34 #43 av: Tismon

#42 Jag tvivlar på att du är otillräcklig, du verkar super duktig enligt mig! Exakt vad får dig att känna så? :/

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-11 01:35 #44 av: PuffBuck

#43 Det är just det jag nämnde. Känner mig som en genomrutten person och tänker "Åååh vad glad han skulle vara hos någon annan" hela tiden.

Anmäl
2017-07-11 01:39 #45 av: Tismon

#44 jo, men vad får dig att tänka att han skulle ha det bättre hos någon annan? För jag menar jag känner dig inte super bra men av vad jag sett så har du alltid velat det bästa och gjort det bästa för Knut. Få människor gör så för sina hundar :O

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-11 01:40 #46 av: Tismon

Jag är inte bästa hundexperten men jag känner till människor. Många hundägare gör det oftast det som är bäst för dem själva, än sina hundar.

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-11 09:54 #47 av: CayKantos

#44 tror inte alls det. Man dömmer ofta sig själv hårdare än andra. Tyvärr finns det dårliga dagar och perioder vart man inte känner "det" och man glömmer bort allt det positiva som har hänt. Får jag föreslå att ha en liten journal eller liknande som du kan gå tillbaka och kolla i? Försök hålla dig till att skriva det positiva och saker du bör tänka på, inte mål och det som inte gick rätt :)

Just another crazy animal lover Skämtar

Medarbetare på Terrier iFokus, kom gärna in och kika!

Anmäl
2017-07-11 12:51 #48 av: Sugar Mist

Hatar människor som lånar pengar och aldrig betalar tillbaka. Fy i helvete. 

Anmäl
2017-07-11 15:17 #49 av: PuffBuck

#47 Jag skulle aldrig klara att skriva. Kanske i ett par tre dagar, men sen skulle det glömmas bort och bortprioriteras.. :X Bra idé dock! Ska se om jag kan lyckas. Dock så ligger mycket i hanteringen ex. med koppel som blir pannkaka.

#48 Åh nej fy!Arg

Anmäl
2017-07-11 19:19 #50 av: CayKantos

#49 haha förstår äe exakt likadan 😂 kanske en vecka för mig :p
Men som sagt. Tror knut kommer få ett härligt liv hos dig😍 ♡

Anmäl
2017-07-11 20:26 #51 av: PuffBuck

Tack för peppen Tismon och CayKantos, men det känns bara blöööh just nu..Looser

Anmäl
2017-07-11 21:00 #52 av: Tismon

#52 Inte det minsta problem, du! Tråkigt att det känns så, bara viktigt att veta att jag och alla andra tycker inte att du är otillräcklig :) Känslor skiljer sig alltid från verkligheten och bara för att något känns på ett visst sätt så är det inte alltid sant!

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-12 10:39 #53 av: peafie

Vad suger mer än en magsjuk hund? Jo, två magsjuka hundar... blääää.

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-12 12:25 #54 av: Sugar Mist

I övermorgon ska jag träffa valpis...... Dagarna kan inte gå långsammare just nu

Anmäl
2017-07-12 12:46 #55 av: Frida B

Dispensen blev godkänd! Så lycklig! Snart syns vi på tävlingsbanorna :D

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2017-07-12 12:48 #56 av: Tismon

Jag.dör xD Tyson ligger i sin säng i ett annat rum. Han gråter för att han är uttråkad och vill umgås med oss men han vill inte lämna sängen för att han vaktar sitt ben.

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-12 12:53 #57 av: Ritasamir

Min valpis äter lite gott!

Mush bullar isblå valp
Ägg
Lite torrfoder (bara för konsistens)

Hon älskar alla matstunder och uppskattar verkligen maten😍😍😍

Anmäl
2017-07-12 12:53 #58 av: Ritasamir

Anmäl
2017-07-13 07:34 #59 av: CayKantos

#55 säger det igen.. Wohoooooo!!!!! Sorry for party rocking 😎

Anmäl
2017-07-13 10:36 #60 av: peafie

Någon som vet om det går någon skit nu? Båda hundarna är magsjuka vilket får mig att tänka att det är någonting smittsamt och det blir som ingen förbättring överhuvudtaget trots skonkost & probiotika...

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-13 11:02 #61 av: jenmjao

OMG ska gå en dag på Towa Lindhs kurs i September! Och en tag på "prova på spår" Kär Är sååå taggad!

Anmäl
2017-07-13 11:05 #62 av: Lizelda

Åååh, fick mail från tjejen jag hjälper utbilda servicehund och hon är så duktig och tackade mig dessutom för att hon sett mig i KIT och därför kunnat börja utbilda sin egna hund Skrattar

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Anmäl
2017-07-13 11:27 #63 av: CayKantos

Bombade precis uppkörningen. Det kändes helt ok, lixom bara att testa igen lixom, tills jag fick reda på att jag troligen kommer behöva göra teoriprovet om också då dom först har tider till september. Då kraschade det totalt för mig.. hade blivit överlyclig då jag klararde teoriprovet då jag inte är bra på teori och glömmer bort mycket när det väl behövs...
Det störde mig oxå rent ut att en stor orsak till jag inte klarade det var för att damen gjorde mig nervös, väldig snärpig och inte specielt social... min körlärare blev också helt paff att jag inte klarade det och tyckte det va konstigt jag knte blev godkänd för att jag skulle finslipa min teori, inte förbättra (hon rättade mig när jag sa förbättra) men FINSLIPA.. och då kollade jag i två sammanhang inte nog i backspegeln vilket gjorde mig oregelbunden.. urghh.... så som sagt.. det med teorin fick mig att brimma över med fruststration...

Anmäl
2017-07-13 12:49 #64 av: Jojaton

#55 Grattis till dispensen!!

#63 öhh va drygt... Jag klarade inte heller min första uppkörning. Nästa går mycket bättre!! :)

Johanna

Anmäl
2017-07-13 13:11 #65 av: peafie

#63 Håll koll på sidan med avbokade tider alt. kolla efter uppkörningstider i en närliggande stad. Supervanligt att folk avbokar!

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-13 14:13 #66 av: CayKantos

#65 ja jag ska göra det.... bara superjobbigt att skulle ta om teoriprovet.. stor chans för det.
Men tack #64 #65

Anmäl
2017-07-13 14:43 #67 av: peafie

#66 Jag tänkte att om du kunde hitta en tid snart (min kompis hittade en redan dagen efter) så slipper du ta om teorin också.

Lycka till, du kommer fixa det till slut!

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-13 15:24 #68 av: Tismon

That feeling när man åker buss med vovvarna och har socialfobi. Herregud vad man skakar

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-13 15:39 #69 av: jenmjao

#68 Now that feeling.. Suger Förskräckt

Anmäl
2017-07-13 22:09 #70 av: CayKantos

#67 tyvärr svårt då alla vill ta körkort om sommaren... så oavsett vart jag kollar (och jag kan ta mig till) är det tidigast i september :(

Anmäl
2017-07-13 22:41 #71 av: peafie

#70 Ja, man får hänga på bokningssidan och hoppas någon avbokar. Ibland har man tur! Hoppas det löser sig för dig, vet hur ångestfyllt det kan vara... jag lyckades inte ta mitt körkort förrän i år (26 år gammal!) pga prestationsångesten. Om inte annat kommer du bli grym på teorin!

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-13 22:51 #72 av: CayKantos

#71 hahaha or not 😂 men ja jag tar det som det kommer kan ju ändå inte göra ngt år det om jag inte får någon tidigare tid :p

Anmäl
2017-07-14 12:05 #73 av: Skogsvittra

Han bara la sig där direkt, han sprang inte ens o kissa eller nosa eller nåt.. Sola är viktigare.

Anmäl
2017-07-14 14:10 #74 av: Victoriastel

Haft min valpis i 11 dagar och har spenderat närmare 40000 kr sen dess. Ja 40000kr. Köpte mig (och hunden Gapskrattar) en BMW E61 525i för att få plats med en testad bilbur. Hade först en bilsele till han men kände mig inte bekväm med det, så det fick bli ny bil och bilbur som jag blev himla nöjd med.  Bilen ser "sportigare" ut och hunden är säker om ngt skulle händaFår idé. Buren är från Artfex och är medium bred.  Glömde ju säga att vovven min är en blandras, 80% bc och resterande % är labbe ovh golden. Är väldigt nöjd med mina val av hund, bil och burGalen

Anmäl
2017-07-14 18:14 #75 av: Jojaton

Bara fem arbetsdagar kvar, sen har jag semester!!!

Johanna

Anmäl
2017-07-15 00:02 #76 av: PuffBuck

Känner mig si och så om dagarna, men nu har vi fått in en ganska bra rutin och vi kommer ut och har kul ihop fastän det bara är lösspring och enkel träning. Han är så smart, lättlärd och enkel att ha och göra medKär

Idag är det valpkurs och då är det kloklippning som gäller. Det har vi aldrig haft problem med! Passiviteten som kommer idag däremot..

Anmäl
2017-07-15 11:06 #77 av: Tismon

Varje gång någon säger malteser tänker jag alltid choklad och bli lika förvånad varje gång när man menar hundrasen

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-15 21:29 #78 av: peafie

Idag fick min sexmånaders hänga med på första "vuxenturen" i skogen, dvs. gå samma runda som den äldre hunden. Lillan fick gå fot lös bredvid mig medan den äldre hade frisignal och så växlade vi så. Hon gick lugnt vid min sida hela tiden och även om den äldre hunden sprang förbi henne så höll hon sig där, tryckt mot mitt ben och helt kolugn. Jag måste hela tiden påminna mig om att hon bara är ett halvår för hon uppvisar ett sådant moget lugn. Vilken hund jag har köpt!

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-15 21:50 #79 av: Tismon

Jag blev tvungen, kunde bara inte få denna bilden ur mitt huvud Gapskrattar

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-16 14:36 #80 av: PuffBuck

Regnigt idag, men jag och Knut hade skoj i parken ändå! Han är så jäkla duktig på att leta efter saker jag gömmer och han älskar detKär

#79 Perf!Tummen upp

Anmäl
2017-07-16 16:39 #81 av: Sugar Mist

🙄

Anmäl
2017-07-16 17:27 #82 av: Jojaton

#81 åh gud vad söt! Hur gamla är dom nu? :)

Johanna

Anmäl
2017-07-16 17:36 #83 av: Fisherling

Jag har anmält mig och Tinja till Aussie-SM i agility! Ska bli himla kul.

Anmäl
2017-07-16 17:38 #84 av: Sugar Mist

#82 4v blev dom i fredags :) Små huliganer hela bunten, ska bli kul att se vilken tös som flyttar in hit. Den 5te är jag där och hälsar på igen och den 16/17 augusti hämtar jag hem henne :)

Anmäl
2017-07-16 19:58 #85 av: Tismon

#84 så söta!

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-17 17:06 #86 av: Tismon

https://youtu.be/j4qRupEeldY

Whats your opinions???

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-17 18:41 #87 av: Jojaton

#86 tycker mest det låter som en reklamfilm för DNA-testet.
Personligen stödjer inte jag blandrasavel - men självklart är det ju fantastiskt om man kan erbjuda ett hem till omplaceringshundar! Tycker inte problemet med blandrasavel är hundarna i sig, utan att det ofta inte är så mycket tanke bakom kullarna. Det behöver det ju såklart inte vara bakom rasavel heller, men det är ju lättare att kolla upp.

Johanna

Anmäl
2017-07-17 19:14 #88 av: Tismon

#87 annars så är ju Zak George en superbra tränare och han annonserar bara för det han tror på(såvitt jag förstått det) I de flesta av hans videor brukar han göra reklam för ett företag där man shippar hundmat varav en liten del av pengarna går till härbärgen, han är ju väldigt mycket för att ta hand om hundar som behöver hem.

Hade DNA testet varit legit???

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-17 19:55 #89 av: Jojaton

#88 jaha, aldrig sett/hört om honom innan :) om dna testet funkar eller inte kan jag inte svara på.

Johanna

Anmäl
2017-07-17 20:32 #90 av: Tismon

#89 I see, rekommenderar han då han är så positiv och härlig att titta på när han tränar hundar :) ett ganska bra videoklipp där han pratar om myterna kring pitbulls: https://youtu.be/pgnZsw8U4t4
Här är en där han pratar om koppelträning: https://youtu.be/pBXVzv6Sc5A

I övrigt har jag hört att DNA tester som innehåller hur mycket andel raser ska finnas i en blandras anses omöjliga då hundraser inte är arter, tex så finns det ingen "schäfer" gen eller "terrier" gen. Undra hur dessa testar funkar då :o

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-18 00:01 #91 av: Tismon

Den känslan när man är övertrött och har tränat sin valp såpass att man börjar prata och berömma foton på hundar för att de "står still". Ska nog sova nu känner jag!

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-18 09:52 #92 av: peafie

Vi kom med på det där inoff-mästerskapet jag anmälde till... hjälp, så nervöst!

callabaliken.blogg.se

Anmäl
2017-07-18 20:56 #93 av: Sugar Mist

Anmält intresse på 2 lgh nu, spännande, mycket på gång nu men jag klagar inte alls :) 

Anmäl
2017-07-18 21:13 #94 av: Jojaton

Idag köpte jag de sista valpgrejerna som behövs innan han kommer hem. Kan ingen göra så att tiden går jättesnabbt tills jag hämtar honom?!! Det är bara en och en halv vecka kvar, men känns som en hel evighet.

Johanna

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.