Annons:
Etiketthälsa
Läst 842 ggr
Sjöstjärnan
2017-06-28 21:05

HJÄLP! tand av

Har en valp på 5 månader. En av "huggtänderna" fram har gått av på mitten och det verkar blöda från den, vet inte om det är tandköttet eller inifrån tanden, ska försöka kolla. Det är inte en mjölktänder utan en "riktig". Har sökt runt och står olika överallt om hur bråttom och inte det är pga infektionsrisken. Han verkar inte besväras och leker och tuggar på sina leksaker. Jag kommer ju uppsöka veterinär vilket som men är det något man behöver åka in på akuten med nu eller går det bra att boka tid, kan ju dock dröja innan man får en men ändå.

Annons:
[AnimeV4]
2017-06-28 21:27
#1

Ring veterinären. Du kan ju rådgöra med dem och se om du behöver åka in eller ej :)

Skye_berlin
2017-06-28 22:34
#2

När min hund bröt av en tand var vi ute och reste, ringde veterinären då och dem sa att det gick bra att åka och kolla tanden när vi kommer tillbaka, alltså 2 veckor efteråt. Men alla tänder som är brutna och man ser pulpan måstes dras ut förr eller senare. Alltså vi drog ut tanden när vi kom hem, vilket inte har påverkat henne alls. Tuggar lika bra på ben och äter utan problem !

Sjöstjärnan
2017-07-01 12:05
#3

Jag fick en tid dagen efter hos veterinär och de konstaterade att det var en mjölktand. 

Han har fått smärtstillande och antibiotika och vi ska dit om en vecka igen för att dra ut den.

hemul
2017-07-01 13:18
#4

Vad skönt! 🌺

Upp till toppen
Annons: