Annons:
Etikettdebatt
Läst 1085 ggr
MiiaaK
2017-06-27 15:56

Försäkring

Håller just på att kolla igenom alla försäkring bolag och det skiljer ju sig en hel del i både pris och innehåll. Jag vill veta vad ni tycker om den försäkringen ni har. Ska få en ny hund på ett år och ska flytta försäkring och jag är inte säker på vilket bolag jag vill ha. Jag vill ha en grundlig mellan prisklass. Vill höra era åsikter om ert bolag, 

hunden är av mindre ur ras. 

Mvh Maria

Annons:
hemul
2017-06-27 16:03
#1

Har också hållit på och kollat i omgångar. Jag tror det är svårt att hitta nån försäkring som är bäst för alla. En kanske har god ekonomi och kan tänka sig vissa risker för att få en lägre premie. Någon annan klarar inte alls oförutsedda utgifter och måste täcka upp så mycket som möjligt. Ivf ett försäkringsbolag betalar för hundpensionat om man själv skulle bli så sjuk att man inte kan ta hand om hunden (sjukhusvistelse typ). Det vore toppen för mig, men man måste ha deras "stora paket" för att få det och jag har inte så många försäkringar, så jag platsar nog inte. Någon annan har redan jättebra uppbackning och behöver inte tänka på sånt. O.s.v. o.s.v.

[Tismon]
2017-06-27 17:38
#2

Är det inte så att tex, den försäkringen du har hemma och till dina prylar, bilar mm. också kan användas på ett djur?

MiiaaK
2017-06-27 18:06
#3

#1 Ja det är en djungel! Jag är student så försäkringen bör vara rimligt pris men ändå bra skydd. 

#2 Det tro jag säkert . Men i dags läget har jag inget själv, bara en person försäkring och den gav ingen rabatt osv.

Vixxen
2017-06-27 19:00
#4

Uppskattar den fasta självrisken hos If.

Herveaux
2017-06-27 19:10
#5

#2 I vissa hemförsäkringar ingår en ansvarsförsäkring som kan ersätta skador hunden orsakar, men den går inte in och betalar hundens veterinärvård.  
(Det gör iaf inte min hem-/ansvarsförsäkring hos Folksam.)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

hemul
2017-06-28 02:17
#6

Stämmer. Inga hemförsäkringar täcker sånt.

Annons:
[Tismon]
2017-06-28 12:18
#7

#5 & #6 menade inte att hemförskringen skulle täcka djuret, utan att man använder samma försäkringsbolag och då brukar man få rabatt :)

Frida B
2017-06-28 12:42
#8

Tycker svedea är riktigt bra. Medicin ingår i alla försäkringar upp till försäkringsbeloppet, eventuella reservationer kan man ta bort när hunden är frisk, bra villkor, bra pris för den kvaliten jag tycker dom har. Dessutom börjar försäkringen gälla direkt när du täcknar den. Dom ersätter även dolda fel som inte är höfter, armbågar och ngt mer.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Herveaux
2017-06-28 13:06
#9

#7 Ah, då är jag med!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: