Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1163 ggr
Mimmulih
2017-06-27 11:03

Pälsvård hos Papillon.

Hej! Jag efterlyser vardags tips angående pälsvården för en papillon! Jag kommer att få hem min första långhåriga hund (en papillon) i sommar, och efterlyser därför lite tips :) Vad tycker du är bästa produkterna, använder du bara schampo utan balsam vid bad för att få bättre päls? Kammar du endast med stålkam eller använder du tex en "wet brush" efter badet? Jag söker smidiga tips, o tips om de bästa produkterna osv! Alla tips är välkomna och jag har läst så mycket olika åsikter om detta att några till skadar inte hehe!

Annons:
Lilahnee
2017-06-27 13:53
#1

Jag hade två Papilloner och de badades väldigt sällan. De har ju en bra päls där smutsen bara faller av. Borstade med karda och kammade med kamm, en gång/månad om man inte vill ha tovor, en gång i veckan om man inte vill ha så mycket hår i möblerna. Och då var ändå mina hanar av den långhårigare typen.

Mimmulih
2017-06-27 20:52
#2

#1 Ok tack! Hmm intressant då jag hört att man ogärna skall använda karda då de ej har underull. Skall kolla på olika alternativ 😊 du använde helt vanliga människokammar då eller? (Det är just i hundkamsvärlden jag är lost) vilken är liksom bra!?😅

Upp till toppen
Annons: