Annons:
Etikettövrigt
Läst 5622 ggr
tk1971
6/25/17, 8:07 AM

Bästa tikskyddet?

Min 4-åring har börjat löpa igen. Och då är det ett måste att hon ska ha tikskydd på sig. Under mina 16 år som hundägare har jag aldrig hittat ett tikskydd som sitter bra. De hasar alltid ner, eller åker omkring, Drar jag åt dem mer är jag rädd att strypa blodflödet.

Så - ni som använder tikskydd på era tikar - vilket är den bästa sorten/märket? Ni som inte använder er av tikskydd behöver inte påpeka det, jag vet att det finns de som  avskyr dem.

Annons:
Emouse
6/25/17, 8:22 AM
#1

Detta är verkligen suveränt! Alla andra vi testat (dyrare varianter) har som du sagt åkt omkring plus att tiken försökt få av sig dom men med dessa sitter allt på plats och hon bryr sig inte om den alls längre (om det är för att hon tycker den är skönare eller om hon bara vänt sig vet jag dock inte).

Rekommenderar!

https://www.zoo.se/pets-creation-valentino-black-dog-pants.html

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[kinjelooo]
6/25/17, 5:15 PM
#2

Har ett från Hurtta och är riktigt nöjd. Det sitter på och gummibanden insydda mellan benen gör att det inte läcker på sidorna.

Isalel
6/25/17, 5:48 PM
#3

Hur stor är hunden? Vi har en hund på 6 kg och ca 32 i mankhöjd, hon började löpa när vi var på semester och inte alls hade nära till någon typ av djuraffär. Då tog vi en av barnens trosor, klippte ur hål för svansen satte i trosskydd och vips hade vi ett par riktigt bra trosor för hunden :) men tänker att det kanske inte funkar på hund modell större :)

Kalli
6/25/17, 10:15 PM
#4

Fick ett av en kompis som syr och säljer som sitter perfekt. Har provat ett tidigare med resårband men det var inget vidare. Detta får hon inte av sig fast hon hemskt gärna vill.

Upp till toppen
Annons: