Annons:
Etikettövrigt
Läst 634 ggr
Alva0422
2017-06-23 22:04

Valpköp

När ni skaffade valp, la ni intresseanmälan på flera uppfödare (eller vem/vad ni "köpte" ifrån) ? På samma gång alltså.

Annons:
Sugar Mist
2017-06-23 22:41
#1

Ja. 
Det är ju inte alltid det blir en valp till en i kullen och då kan det vara bra att ha reserver, jag hade dock några utomlands om något år jag står i kö på för, ifall det inte hade blivit någon för mig nu.

-

Jojaton
2017-06-23 22:51
#2

Jag hade kontakt och stod på intresselista hos tre uppfödare innan jag fick ett ja från fjärde uppfödaren. Då var det två kullar med för få valpar och en där det inte blev några valpar alls. Är det inte jätteviktigt att valpen kommer från en viss kombination/uppfödare gör det ju inget att ha flera alternativ.

Johanna - Instagram

Alva0422
2017-06-23 23:29
#3

Tack så mycket för era svar. Som ni kanske kanske vet…så har vi pratat med en uppfödare om en valp. Det föddes bara en valp som hon kommer sälja. (Tiken behåller hon) och dem är leveransklara på Onsdag. Vi blev lite fundersamma över att hon ej hört av sig på lite mer än en vecka, så vi skickade ett sms igår och hon ska ringa oss imorgon. Håller verkligen tummarna på att vi kommer få hunden. Annars har vi tänkt på en blandras…

Estelle13
2017-06-24 06:51
#4

Nej jag hade precis sommarjobbat och skulle bli arbetslös så jag tittade på de kennlar som hade valpar just då och fastnade för en, fanns även en kennel av samma ras som hade valpar på närmare håll men färgen var svart och min dröm var en vit storpudel (mamma var mer sugen på att jag skulle skaffa en grå) de gråa och vita var i samma kull men hade turen att faktiskt få en vit som jag ville från första början. Alla var dock redan tingade när jag hörde av mig men uppfödaren hörde av sig två veckor efter och sa att de fått återbud på en vit tik och jag var tvungen att höra av mig ganska omgående då det var fler som var intresserade. En vecka efter hämtade vi henne så för min del gick det bara en vecka från att jag visste att jag skulle få tinga en valp till att få åka och hämta henne. Nästa valp kom ett år senare, en svart hane, var bekant med den uppfödaren då jag klippte min tik hos henne. Det var hon som bodde på närmare håll och hade valpar samtidigt som den andra uppfödaren året innan.

Upp till toppen
Annons: