Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2808 ggr
Hiro
6/23/17, 6:27 PM

Vad tycker ni om rukkas sele?

d tycker ni om rukkas sele? (form polar harness) hiss eller diss?

Annons:
jenmjao
6/23/17, 6:34 PM
#1

precis som alla andra frontknäpp seler, glider åt sidan, skär i armhålorna. Beror lite på vad man söker, men jag är inte nöjd. Men jag har också en "slime" hund som krälar ur alla selen, så han glider ur vgw, metizo och detta. Fick specialbeställa ett vinthundssele, men är supernöjd med det, glide rinte in i armhålorna när man knäpper fram :) 
Man får lite vad man betalar för med rukka, bättre än inget dock.

Sugar Mist
6/23/17, 6:38 PM
#2

Jag gillar den, den är längre än de hurttas och breda band, finns frontknäppe och sitter inte åt som ett as.

-

Hornslandet
6/23/17, 8:54 PM
#3

Hållbar, men ja… vrider sig helt å hållet om man kör frontknäppt och hunden drar nått. Vrider sig väldigt lätt på kroppen med. Använder den bara med lånhöina nu när min valp är "semi-lös" dvs linan är bara som säkerhet att hugga tag i om så behövs.. tycker inte den skaver på min hund då, men då dras det ju noll i den å.

Joyous
6/23/17, 10:09 PM
#4

Diss. Den satt helt enkelt inte bra. Gled åt sidan, höll inte formen och min hund hatade att ha den på sig. Grejen var att jag kunde dra åt selen innan promenaden men efter en stund satt den lika illa igen och då har jag aldrig ens testat att fästa kopplet/linan framme vid fronten.

[AnimeV4]
6/24/17, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Jag har inte den, utan denna: https://www.arkenzoo.se/form-neon-y-sele-nylon-orange-c77376

Jag älskar den!😍Jag ville ha en sele som var MYCKET reglerbar och det är den verkligen. Den har varit på det minsta både i midja och hals, men jag har fått öppna upp lite runt midjan till Knut som blir 16 veckor imorgon. Runt halsen är den fortfarande görstor😃

Dock så har jag inte använt den så mycket på det senaste då skitungen drar så mycket.

Bilderna är ifrån den 14:e maj.

jenmjao
6/24/17, 12:40 PM
#6

#5 är inte det där samma?

Annons:
Hiro
6/24/17, 5:13 PM
#7

#6 vad jag har förstått så är det samma sele fast mer reflex i neonen men annars samma design… 

Hm jag vet inte riktigt vad jag skulle ha köpt för sele. Jag vill ha en y-sele, han har redan en y-sele från hurtta (gamla modellen) men jag hade gärna vela den modellen som "go finland" selen har med reglerbar hals dock är vitt ett stort no no. Någon som har något annat tips? Frontknäppe är inget jag hade planerat att använda utan endast fästet på ryggen, reflex är ett krav och gärna vadderat om inget krav. Han kan få sina cp ryck när han har nybajsat och springa runt som en idiot så selen ska vara stadig men han drar inte på promenader. Gärna läckra färger typ neon eller dyl

Hornslandet
6/24/17, 6:57 PM
#8

Jag gillar denna:

https://www.arkenzoo.se/hurtta-outdoor-vadderad-sele-korp-c70648

Går så fort att sätta på / ta av med..!

Hiro
6/24/17, 8:28 PM
#9

#8 Jag skrev att jag ville ha en y-sele

[AnimeV4]
6/27/17, 5:38 PM
#10

#6 och #7 Det kanske stämmer att det är samma.. Träffade en vars hund hade den som heter polar, men jag reflekterade inte något speciellt över det mer än att personen nämnde att det var mer reflexer i min.

Knut får också gärna ryck ibland och då tycker jag att selen stoppar väldigt bra. I retrieverkoppel flänger han ju runt när han gör sådana ryck och det är säkert inte schysst mot nacke och hals :/

Jag är iallafall jättenöjd med selen! Den stoppar honom bra när han drar, men hindrar honom bara väldigt tillfälligt så jag kan tyvärr inte använda den mer än koppel just nu.. Den är förövrigt vadderad i den delen som sitter ner över bringan och under magen. Den jag köpte finns i neonorange, neonrosa och tror neongul.

Upp till toppen
Annons: