Annons:
Etikettoff-topic
Läst 997 ggr
VampireGirlElvira
2017-06-21 23:06

Medel eller annat?

Ställer min fråga här också som på Hemmet iFokus. Kan man spraya ättikssprit eller något annat på träden så den oinbjudna grannhunden håller sig på sin sida utan att skada träd eller gräset?

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Majken!
2017-06-21 23:38
#1

Ett staket lär vara mycket mer effektivt.

Honestyisdead
2017-06-22 04:40
#2

Säger också staket. Eller staket och häck.

Changrila
2017-06-22 05:36
#3

Säg åt hundägaren att hålla koll på sin hund istället.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

VampireGirlElvira
2017-06-22 07:16
#4

Som jag skrev på hemmet iFokus, så har dom hunden okopplad på sin tomt och hunden springer fram till våra träd och pissaroch skiter på dom. Vi har pratat med dom en gång tidigare, och det gick väl hem (hoppas jag), men jag tänkte på ett senare tillfälle ifall dom skiter i hunden igen och den kommer in på tomten igen. Jag har också läst att det finns olika skrämmor mot oinbjudna hundar och katter. Fungerar dom bra?

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Gronstedt
2017-06-22 10:46
#5

Djurskrämmor är tyvärr inte så exakta att de följer tomtgränsen. Du kan inte vara säker på att en sådan verkar på hela din tomt och inte in på deras tomt.

VampireGirlElvira
2017-06-22 11:14
#6

Det var det jag var fundersam över ifall dom var så precis med måtten och det med skrämmorna, eller om det bara är humbug.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Changrila
2017-06-22 21:13
#7

En bekant till mig har en granne som skaffat sådan där "skrämsel-sak". Den ska ge ifrån sig ett obehagligt ljud. Och visst är ljudet obehagligt! Så till den grad att bekantingen inte längre klarar av att vara utomhus på sin egna tomt eftersom ljudet hörs även där… Av sådana anledningar skulle jag aldrig rekommendera dem.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

VampireGirlElvira
2017-06-28 18:58
#8

Jag skrev just i hemmet.ifokus att vi har fått medgivande från våra grannar igår om att vi får sätta upp ett staket runt vår tomt. Och att det är ett steg mot rätt håll just nu. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

hemul
2017-06-28 23:08
#9

Fast man kan ju tycka att grannen som inte kan hålla hunden på tomten borda vara den som sätter upp staket…

[Tismon]
2017-06-29 00:36
#10

Ja, staket men det optimala vore att grannen höll koll på sin hund! Kan dock förstå vad du menar, tyvärr så är även människor dumma i huvudet. Har sett folk som rastat (ja faktiska MÄNNISKOR) sina hundar på vår tomt. Gått in med deras hund. På vår tomt. Och inte plockat upp bajs. (Sett fotavtryck och liknande i snön om vintrarna) För att inte tala om skadorna någon orsakat kofångaren till min bil….. Så ja, staket är det säkraste och håller förhoppninsgvis inte bara djur, borta, men dumma människor.

CayKantos
2017-06-29 09:12
#11

Tänker som #9

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

VampireGirlElvira
2017-06-29 12:45
#12

Jo, exakt. Men det är ju ändå bra att vi ska sätta upp ett staket, med tanke på att dom aldrig har tänkt på att det kan hända olyckor ifall deras hund springer ut från deras gård in till våran den dagen vi skaffar oss en hund. Och att dom tyckte att det var en bra idé att det är nån som gör det. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Upp till toppen
Annons: