Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 938 ggr
Mimmulih
6/20/17, 8:44 PM

Vilken transportbur?

Hej! Jag kollar runt efter transportburar.

Vad använder ni och vad anser ni att är bäst? Detta känns lite som en djungel. 

Jag söker en transportbur som skulle vara lätt att färdas med, eftersom jag ej har egen bil så skulle det viktigaste kanske vara att den är lätt att ta med sig på bussen då jag åker hem till mina föräldrar och släktingar som bor ca 30-40 min med buss från oss. Men även att den inte är så klumpig och tung att bära med sig då jag hoppat av och hamnar gå en bit innan jag är framme. Skulle dessutom vilja att den fungerade att ha om man skulle råka åka bil någon gång ibland o få skjuts.  Gärna skulle den få fungera som e trygg plats då man åker bort oxå, lite multifunktion är aldrig fel.  

Vad skall jag ha? Tittat lite på transportburar i tyg vilka verkar "bekväma", men en bekant kör på en i plast vilket gör mig osäker om det kanske ändå är bättre o mer hållbart?

Annons:
Herveaux
6/20/17, 9:08 PM
#1

Vad är det för hund som ska åka i buren?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mimmulih
6/20/17, 9:36 PM
#2

#1 Oj, ja det glömde jag att tillägga haha, en Papillon!

-Aida-
6/21/17, 1:14 PM
#3

Jag hade en i tyg förut, en blå med nå slags nät som fönster och praktiska fickor för förvaring, bästa jag haft så rekommenderar verkligen de, känns sköna att bära och bekväma axelremmar, ihopvikbar och uttagbar botten som går att tvätta med fuktig trasa.

hemul
6/21/17, 1:56 PM
#4

Till en så pass liten hund måste väl tyg funka fint.

Fördelen med plast måste väl vara att det är lättare att rengöra om det ska ätas och slafsas i buren eller om jycken kan förväntas kissa på sig, kräkas eller värre.

parsley
6/21/17, 3:14 PM
#5

Vi har en tygbur till vår kleinspitz som är ungefär lika stor som en papillion. Tygburen är relativt lätt att bära. Du kanske inte behöver bära den med hund i utan kan låta hunden gå bredvid sista biten.  Vår hund verkar trivas i den, eftersom han sover i den inomhus ibland. När vi köpte den låg det ett vitt teddytyg i botten, men det har jag tagit bort och ersatt med en handduk som ät tåligare. En fleecefilt eller en hundfilt av tjock fleece går säkert också bra. Sammantaget så tycker jag canvasburen fungerar bra.

Mimmulih
6/21/17, 3:26 PM
#6

#5 jo tänkte hunden fick gå själv sista biten. Låter bra isåfall. #alla andra Har ni bilder eller modellnamn på dem? Är den här bra exempelvis!? http://m.zooplus.fi/shop/koirat/kuljetus/kantolaukut/matkalaukut/194565

Annons:
Tjej1982
6/22/17, 12:32 AM
#7

Jag var inne på ÖB idag och där fanns transportburar i tyg. Olika storlekar för 199kr den stora och 169kr den mindre.

Mimmulih
6/22/17, 6:05 AM
#8

Jag köper hellre från nätet om ni kan rekomendera nåt för jag bor i Finland så. Eller så söker jag upp den i någon butik.

Mimmulih
6/23/17, 9:22 AM
#9

#3 hurudan var det? Är den jag länkade bra eller borde jag se runt efter annat?

[Tismon]
6/23/17, 10:48 AM
#10

Jag personligen har ett "hundbälte". Finns så att man kan köpa på biltema. Det är basically en sele med ett bälte som du spänner fast där man brukar spänna bilbälten. De ärpraktiska och inte så jättedyra, finns till alla storlekar tror jag :p

Upp till toppen
Annons: