Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1274 ggr
Snuffles
2017-06-20 19:50

Hungrig hund

Jag började med färskfoder till min hund för ett par månader sedan eftersom att han inte ville äta torrfoder. Då var han typ aldrig hungrig och hade knappt någon aptit, men nu springer han och sätter sig vid kylskåpet hela tiden och tror att han ska få mat när han redan fått sin mängd. Jag delade upp maten förut och gav honom 2 gånger om dagen, men ger bara en gång om dagen nu eftersom jag trodde han skulle bli mättare om han fick allt på en gång, men det är samma sak. Han får ju godis under dagen när vi tränar och så, så det är inte så att han fastar tills nästa måltid. Har era hundar också blivit mer hungriga när ni börjat med färskfoder?

Annons:
Sugar Mist
2017-06-20 19:59
#1

Bulka fodret med grönsaker, ex. rivna morötter(äter hunden det inte riv dock riktigt grovt och mosa ner) eller mush's grönsaksbollar, ev. kokta havregryn för att fylla ut fodret lite mer och mätta magen.

-

Snuffles
2017-06-20 20:03
#2

#1 Han älskar morötter så det ska jag testa. Men har för mig att havregrynsgröt inte är bra för hundar eftersom att det sväller i magen, stämmer det?

Elsis matte
2017-06-20 21:38
#3

#2 Havregryn (torra) sväller i magen, inte gröt. Men havregryn i större mängd är förstås inte optimalt för en hundmage. Mina gillar dock gröt och får lite ibland när jag ändå äter. Vilket foder får han? Mina var ständigt hungriga på VOM men inte på Mush. Men det kan ju också vara så att han är mycket mer förtjust i färskfodret och därför tigger mer?

Estelle13
2017-06-20 22:06
#4

Om hunden inte har lätt för att lägga på sig vid mer mat så kan du öka givan färskfoder, annars som ovan skrivit fyll ut med lite grönsaker. Mina hundar får Mush och egen BARF och nej de visar aldrig att de är hungriga, med Mush får jag dessutom ofta mata för hand, kräsna är bara förnamnet. Jag tillsätter även en del fett i deras mat vilket också kan mätta mer. Den ena får även en liten mängd kolhydrater för att hålla hullet.

Snuffles
2017-06-21 00:12
#5

#3 Han får purenatural

Upp till toppen
Annons: