Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 471 ggr
Hiro
6/15/17, 8:34 PM

Göra kycklingfiléer till hundgodis

Hade tänkt göra några kycklingfiléer till hundgodis. Någon som har något passande recept? :D

Hittade detta recept kan det vara något? :)

Annons:
Hornslandet
6/15/17, 8:43 PM
#1

Funkar säkert fint! Har torkat mycket saker i ugnen för vandringsändamål =D Man kan torka allt möjligt..

Hiro
6/15/17, 8:48 PM
#2

Har du någon koll på vilka grader samt hur länge? Bitarnas storlek jag hade tänkt mig som råa är väl typ 1.5x1.5 - 2x2 cm :)

Changrila
6/16/17, 12:49 PM
#3

När jag torkat hundgodis i ugn så har jag klippt köttet i lagom stora bitar (tänk på att det blir mindre när vätskan försvinner). Sedan har jag öst ut allt på en plåt med bakplåtspapper på, slängt in i ugnen på 100 grader, tagit ut plåten med ca 1 timmes mellanrum och vänt runt alla bitar med stekspade. När godisarna varit lagom torra har jag tagit ut dem och sedan förvarat i en påse i frysen. Använder man kött med mycket fett så är det en bra idé att koka det först.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Hiro
6/16/17, 12:52 PM
#4

Ahh okej det lät ju enkelt :) hur länge brukar du få hålla på? Kyckling är ju fettsnålt så jag borde väl inte behöva förkoka?

parsley
6/16/17, 2:29 PM
#5

En latmansvariant, som jag gör ibland när jag för rester över. Tillaga köttet på valfritt sätt, koka, stek i stekpanna eller stek i ugnen, så det är tillagat helt igenom. Dela i portionsbitar och lägg portionsbitarna på hushållspapper på en tallrik och kör i mikron ett par minuter på full effekt. Kör i 30 sek intervaller för att de inte ska bli brända. När de börjar bli torra ta ut ur mikron och låt dem eftertorka i rumstemperatur ett par dagar.

Hiro
6/16/17, 2:31 PM
#6

#5 är det inte risk att de börjar bli gamla om man låter de ligga framme i rumstemperatur? :o

Annons:
parsley
6/16/17, 2:33 PM
#7

# 6 I och med att de är torkade så bör de hålla sig. Jag har i alla fall inte märkt att de skulle bli dåliga.

Hiro
6/16/17, 2:47 PM
#8

#7 Okej :)

Upp till toppen
Annons: