Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 711 ggr
Lona
6/13/17, 7:29 PM

Presentkort - var?

Jag tänkte ge en vän ett presentkort i någon hundaffär - frågan är bara vilken? Hade ni föredragit en fysisk butik (då finns t ex Hööks, Arken och Huveröds) eller postorder (tänker då på tex Häromi, Teba eller Zooplus)? Själv gillar jag att "klämma och känna" på grejerna, man slipper dessutom frakten. Å andra sidan är det ofta billigare på nätet och ev större utbud… Var hade ni själva velat få ett (hundrelaterat) presentkort? Förresten, vad är en rimlig ersättning för semesterpassning av en hund i en vecka? Personen i fråga har pensionat men vägrar ta betalt för min hund som hon är uppfödare till.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
JoannaLi
6/13/17, 7:33 PM
#1

Jag hade nog föredragit ett postorder-presentkort! Känns som att det oftare finns "roliga" grejer där, för t.ex. bruks, jakt, annan träning etc, medan fysiska affärer för mig är mer foder, koppel, leksaker etc :) 

Jag tycker alltid att det är svårt när det handlar om "nä, jag vill inte ha något". Minst 500 kr hade jag nog velat ge ett värde av. :)

Honestyisdead
6/13/17, 7:43 PM
#2

Hade också föredragit online.

vendelay
6/13/17, 8:31 PM
#3

Jag har visserligen katter och ingen hund men jag hade föredragit online. Större utbud och ställena jag handlar på har sällan fraktkostnader 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Hiro
6/14/17, 10:53 AM
#4

Jag hade föredragit online på en butik som säljer något som jag är intresserad av. Exempelvis om jag tränar skydd så kanske en butik som säljer skyddsutrustning/föremål till träning och då känns det som man har lite tanke bakom det :)

Upp till toppen
Annons: