Annons:
Etikettaktivering
Läst 4027 ggr
idamadelenemoren
6/7/17, 11:46 AM

Kong

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tips på vad man kan peta i för god sörja i en kong till valpen? Tänkte testa leverpastej men sen läste jag att de kanske inte alls är bra för hundar? 🤔 Godis ramlar ju bara ur så vill ha någon sörja liksom, någon fastare sörja så att hon liksom får kämpa lite med att få ur de ☺️ Langa tips, och langa även andra tips på vad man kan skaffa för aktiveringsleksaker till en bitig valp med stor lust och som lär sig snabbt. Godisbollen är alldeles för lätt, hon får ur godiset direkt 🤔

Annons:
Lojs
6/7/17, 11:50 AM
#1

Jag brukar köra torrfoder. Jag proppar den full med torrfoder, sedan ställer jag den i en mugg med vatten tills fodret svällt fullt ut, sedan tar jag upp den ur muggen och den får ligga i frysen tills fodret är hårt, brukar ta en stund för hundarna att pilla ut allt. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

jenmjao
6/7/17, 11:51 AM
#2

Färskfoder/barf/blötmat?
Äter valpen torrfoder blöt upp det tills det blir en sörja mosa det, stoppa in i kongen och kanske in i frysen sen har den torr foder i kongen :D

Elsis matte
6/7/17, 7:11 PM
#3

I med färskfoder och sedan in i frysen en stund! Eller uppblött torrfoder, eventuellt uppblandat med något lite roligare…

KatarinaSt
6/8/17, 3:23 PM
#4

Jag brukar fylla med blötlagd torrfoder som får ligga i frysen till det är stelt som #1 eller smeta en liten klick leverpastej eller jordnötssmör på insidan. 

Oavsett vad jag petar i så diskas den i diskmaskin mellan varven. Kongen verkar tåla både frys och diskmaskin bra tycker jag.

[SweetSunday]
6/9/17, 9:15 AM
#6
Annons:
[Forest]
6/9/17, 9:56 AM
#7

5 krov och köttbullar brukar vara både saltade och innehålla lök något man inte ska ge sin hund.  Tycker tipset på det hunden är van vid som 1 tipsa om var mycket bra torrfoder som man blöter upp.

Honestyisdead
6/9/17, 10:20 AM
#8

#7 Även mjukost innehåller massa kryddor. O h det är oftast massa gett i alla tre produkter.

Förstår inte varför man envisas att ge mat som är till människor när utbudet av bra hundfoder är stort idag.

[Forest]
6/12/17, 11:23 AM
#9

7 sant. 

Ts ger du råa ben så kan man gröpa ur lite märg och ha det i torrfodret som man blöter upp för fylla den med. På så sätt blir det lite godare :)

hemul
6/12/17, 1:39 PM
#10

Kan du inte köpa en sån där aktivetetsboll som man kan ha torrfoder/godis i då. En sån där där det trillar ut genom ett LITET hål när hunden trixar med den. Eller är grejen att du vill att hunden ska just slicka i sig?

idamadelenemoren
6/13/17, 2:21 PM
#11

#10 hon har en sån aktivitetsboll men fixar det alldeles för lätt. Hon fattade konceptet direkt och det tar inte lång tid innan hon får ur allt godis. Vill ha något som hon får jobba med ett tag, då hon är rätt snabb och sen lätt blir uttråkad

Lojs
6/13/17, 3:11 PM
#12

En variant jag kör med mina ibland är att ta en tom stor pet-flaska, stoppa i torrt hundfoder plus en del hushållspapper. För att få ut maten måste hunden "spela fotboll" med flaskan och det tar en stund att få ut allt, olika beroende på hur mycket papper man har i (jag började utan papper i för att hundarna skulle förstå konceptet). Lite våldsam lek dock. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

hemul
6/13/17, 3:56 PM
#13

Variant på PET-flaska.

Annons:
Upp till toppen
Annons: