Annons:
Etikettvalpar
Läst 1609 ggr
_Rebecca_
2017-06-07 11:43

Hämta hem valp med tåg

I helgen ska jag äntligen få hämta hem min lilla valp och behöver alla tips ni har på vad man absolut inte får glömma att ta med sig och vad som kan vara bra att tänka på då jag är tvungen att åka tåg i ca 6 timmar med valpen.

Alla andra tips om hur man gör tågresan så enkel och bekväm som möjligt för valpen är också välkomna :)

Annons:
Herveaux
2017-06-07 12:20
#1

🎈Grattis! 🎈

Det jag kan komma på är:
Halsband eller sele + koppel
Filt eller handduk för valpen att ligga på
Bajspåsar + hushållspapper ifall olyckan är framme på tåget
Skål + vattenflaska
Något för valpen att tugga på

Hör med tågvärden om det blir något lite längre stopp längs vägen så du kan hoppa av och se om valpen vill kissa/bajsa.
Var beredd på att mota bort påstridiga människor som vill klappa den söta lilla puppisen.

Lycka till, tror det kommer gå galant!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Em_
2017-06-07 13:13
#2

Kan den ligga bekvämt i en transportbur för katter hade prövat att ha den i en sådan. Tror det bli lugnast för både dig och valpen. Ge den en stund att komma till ro om den gnäller i början. Sen ska den så klart inte sitta och stressa i flera timmar, men man kan ha lite is i magen även om det är svårt :)


Hornslandet
2017-06-07 14:01
#3

Jag åkte tåg och buss hem med min valp, som iofs var 12v gammal då. Tog ca 7timmar nått.. 

Jag tog med:

Filt att ligga på
Papper / billig handduk att torka upp med, några rengöringswipes (ifall olycka sker ombord..)
Vattenflaska, mat, plastskål
Lite godis
Bajspåsar

Gick fint. Mitt råd är att boka en resa på så sätt att ni får ett flertal byten med tid att rasta mellan, även om det tar längre tid. Mitt längsta tåg tog iofs närapå 3h så jag räknade med att det skulle hända nått där..men det gick fint, han ville inte kissa på tåget verkade det som =) Ta med bra humör så gör det inget om olycka sker, folk förstår det med en liten valp.. bara du torkar upp efter er! Jag la honom framför mig mellan benen på golvet mestadels. Han låg bara och tittade/vilade.. tror ljudet är lugnande på tåg för många faktiskt!

_Rebecca_
2017-06-09 19:11
#4

#1 #2 #3 tack så jättemycket för att tips :)

Upp till toppen
Annons: