Annons:
Etikettoff-topic
Läst 924 ggr
VampireGirlElvira
2017-05-25 15:41

Grannhund som skäller på andra hundar.

Jag och min man har flyttat till ett hus för inte så länge sedan, och vi har ett stort problem men en av våra grannars hund. Hunden skäller på varenda hund som går förbi deras gård, och jag undrar om den hunden kommer att skälla när vi kommer att skaffa oss en hund senare i framtiden. Jag personligen är så jävla leds på den hunden, och ägarna gör knappt någonting åt det. Jag vill inte bli en surkärring i detta kvarteret, men det känns som att dom bara skiter i sin hund när den får hålla på sådär. Jag har mina hälsoproblem som ni alla vet, och hade tänkt att skaffa mig en hund så fort som vi får pengarna från lägenheten som vi håller på att sälja för fullt, så jag undrar vad i helvete man kan göra åt det? Ägarna till den hunden har en hundgård som den hunden får vara i, och den får också vara utanför hundgården, men den springer överallt och skäller på varenda en, men den har aldrig sprungit utanför deras marker och in på en annans. Men det är det där med skällandet som gör mig galen! Vi har hört från andra grannar att dom också är ledsna på dom med hunden. Vad kan man göra åt det?

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Changrila
2017-05-25 16:34
#1

Ni kan prata med ägarna till hunden. Det går att göra utan att vara någon "surkärring", det beror på HUR man pratar med ägaren. Prata lugnt och ordentligt, förklara hur du känner kring det hela och varför.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

VampireGirlElvira
2017-05-25 16:50
#2

Okej. Vi ska göra det ikväll. Jag hoppas verkligen att dom tar till sig av det som vi vill, och det som alla andra grannar vill.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

parsley
2017-05-25 18:19
VampireGirlElvira
2017-05-25 21:24
#4

Det har gått bra (hoppas jag). Nu hoppas vi att dom tar till sig av det som vi har pratat om för dom.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

[john_anders88]
2017-05-28 07:48
#5

En tanke bara. Det kanske är så enkelt att det aldrig är någon som sagt till att det är väldigt störande när den skäller konstant och då är det inget som dom har lagt någon energi på. Men nu kanske dom gör det (förhoppningsvis) när ni har varit och pratat med dom. Det slutar med att när ni skaffar hund så blir eran och den skälliga hunden dödspolare :p

VampireGirlElvira
2017-05-31 10:29
#6

Nu inatt så hade dom hunden ute, och fy f*n vad den ylade till och från hela natten! Jag vaknade upp för några minuter sedan, och så var den fortfarande kvar i hundgården. Jag vet inte ifall dom har varit borta inatt eller om det har hänt något.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
JoannaLi
2017-05-31 10:59
#7

#6 Utmärkt tillfälle att knalla över och prata med dem? Om de är där och är okej kan du ju ärligt säga att du blev orolig över att det hänt dem något. Då kan du ju också passa på att berätta att det är störande för er att den skäller mycket :)

VampireGirlElvira
2017-05-31 11:16
#8

Ska gå och göra det snart. Dom har tagit in hunden i huset nyss, så jag misstänker att det har hänt något och att dom har haft hunden därute för nån orsak.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

VampireGirlElvira
2017-05-31 13:27
#9

Har pratat med dom en lång stund, och…. Dom hade det jobbigt…. Mer vill jag inte skriva. Jag förstår varför hunden var ute inatt.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Upp till toppen
Annons: