Annons:
Etikettvalpar
Läst 1016 ggr
SevenSeas
2017-05-24 11:09

vänta valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I början av juni hämtar jag hem denna fina kille. Längtar jättemycket, men är oerhört nervös. Har en blandras sedan tidigare, men detta är första gången jag har valp. Tips på hur jag valpsäkrar hemmet, förutom att plocka bort sladdar, skor och städutrustning (tvätt-, diskmedel mm) samt annat som kan vara bra att tänka på tas tacksamt emot. Tack på förhand

Annons:
Amandla
2017-05-24 11:33
#1

Här brukar vi säga att allt som är på golvet är valpens, dvs allt som den kan tänkas nå. Tidningskorg, mattor, gardiner, krukväxter… titta igenom din bostad och se vad som finns i valphöjd, tänk på att valpen kan nå längre än du tror! Valpar knaprar och drar i allt möjligt.Du kan lägga handdukar vikta på  längden över dörrarna så att de inte kan slå igen och klämma valpen av misstag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
SevenSeas
2017-05-24 11:43
#2

#1 Tack för ditt svar :) Handdukar över dörrarna var en toppenidé!

Elsis matte
2017-05-24 11:57
#3

Kompostgaller är valpägarens bästa vän! För rumsrenhetsträningens skull vill du ju gärna ha uppsikt och två ihopsatta kompostgaller blir en flyttbar grind som gör att du kan hålla valpen i samma rum som dig. Jag brukar även byta ut mina vanliga mattor mot mindre trasmattor i plast (jag ärvde efter mormor, annars går det säkert att få tag på billiga på typ Blocket). Anledningen är att jag inte vill att valpen ska halka runt på kala golv, och med dessa slipper jag få psykbryt över pölar på mattorna…

SevenSeas
2017-05-24 12:11
#4

#3 Tack för tips :)

Upp till toppen
Annons: