Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 985 ggr
Drakellen
2017-05-23 20:39

Cocker-uppfödare?

Hej, jag har nu (efter mycket fram och tillbaka) landat i ras och allt sådant. Så nu återstår att hitta en uppfödare som känns bra. Och det är på den punkten som jag är totalt vilsen i, så jag behöver lite hjälp. Det ska tilläggas att vovven ska inhandlas om ca ett år men jag vill vara ute i god tid och känna att allt är under kontroll.  Så är det någon som kan rekommendera/har hört något om en bra cocker uppfödare? Helst i stockholm området då jag inte har någon bil än och mer än gärna besöker och tittar på hundarna lite först. 

Ps. Någon som hört ris eller ros om merry cocktails eller kennel flashdance?

Annons:
Herveaux
2017-05-23 21:03
#1

Jag ändrade rubriken så det blir enklare att förstå vad tråden handlar om. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

KatarinaSt
2017-05-23 22:16
#2

Jag har ingen erfarenhet av andra cocker uppfödare än den vi skaffade vår hund från, och henne kan jag varmt rekommendera. Hjälpsam, lätt att få kontakt med (svarar ofta inom ett par minuter när jag har nån fråga). 

Vi fick träffa både tiken och hanen till vår hund och fick gott intryck av alla hennes hundar som vi såg när vi var där.

Ligger dock ej nära Stockholm utan mellan Norrköping och Linköping. Kenneln har det tvivelaktiga namnet Love Cox och deras hemsida är kanske inte den flashigaste, men som sagt.. jag är mycket nöjd.

Lona
2017-05-23 22:51
#3

TS, ett tips om du vill kolla statistik mm; Rasdata.nu är en mer lättnavigerad och överskådlig sida än SKKs Hund- och Avelsdata. Samma uppgifter men Rasdata ligger lite senare i uppdateringen. (Finns för alla SSRKs raser + några till, som rhodesian ridgeback t ex.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Drakellen
2017-05-24 07:10
#4

#2 okej, det ska jag definitivt kolla, tack :). Vilken typ av hund har ni? är det en jakt cocker eller ren sällskapshund?

#3 okej, det ska jag göra! Kan lugnt hålla med om att skk s sida är lite rörig. Dock vet jag inte om det finns någon "bedömning" av uppfödarna utan mer en lista på uppfödare, men jag har inte sån superkoll därför tänkte jag höra med er med.

tack för all hjälp, om nån mer vill lägga in så är det alltid välkommet

KatarinaSt
2017-05-24 08:34
#5

#4 De föder upp cocker för sällskap. Vår hund är lugn i alla lägen. Ingen "aktivera-mig-nu!" utan mer "jag-hänger-med-om-du-ska-ut-annars-ligger-jag-kvar-i-soffan".

Drakellen
2017-05-24 13:23
#6

#5 okej, tack så mycket, det är precis en sådan jag är ute efter. Det betyder så mycket att få höra från människor med direkt erfarenhet av en uppfödare. När köpte ni er hund från dem?

Annons:
KatarinaSt
2017-05-24 16:23
#7

För lite mer än en månad sen. Kanske två. Han var då redan 6 månader så inte en liten valp, men då det är vår första hund så har det varit skönt att kunna ställa frågor till uppfödaren utan att känna sig påträngande.

Drakellen
2017-05-24 19:03
#8

#7 okej, så då kan jag anta att uppfödning hen är aktiv uppfödare, hemsidan såg lite ouppdaterad ut (men jag förstår att man inte uppdaterar om inget nytt händer). Eftersom valpen ska köpas om ett år så vill jag gärna vara säker på att uppfödarens verksamhet fortfarande är uppe då. Tack så mycket för all hjälp :D

Upp till toppen
Annons: