Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 4914 ggr
idamadelenemoren
2017-05-23 11:14

Valpen för smal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hallå. Första gången som valpägare så känner mig naturligt nojig över typ exakt allt. Nu är jag dock lite nervös över att hon behöver gå upp i vikt. Jag kan inte riktigt förklara om man liksom inte ser henne, men jag tycker på något sätt att hon ser smal ut. Samtidigt vill jag inte försöka öka henne i vikt i onödan om de bara är jag som är knäpp, så att hon blir överviktig, de är ju inte heller bra. Hon är 12 veckor gammal. Blandras, Schäfer/Rottweiler. Och om hon är smal, finns de några bra tips på hur man ökar henne i vikt?

Annons:
Hiro
2017-05-23 11:44
#1

Min labbe var från ena dagen till den andra fet/smal/fet/smal/fet/smal. Vi ökade hennes mat med bara pyttelite (typ bara nå kulor) och det gjorde hela skillnaden. 
Hur väl känner du revbenen på valpen när den står upp? Känner du dem då du lätt klappar, måste du tycka lite för att känna,  trycka hårt för att känna eller syns dem?

Honestyisdead
2017-05-23 14:27
#2

Växande valpar är oftast smala. Tycker det ser normalt ut på bilden. Så länge den växer så :)

Wellcraft
2017-05-23 14:29
#3

Valpen ser ut att bli stor som vuxen :) Det tar ett tag att växa i sin kropp, den ser inte smal ut.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

hemul
2017-05-23 15:29
#4

Tycker inte heller den ser smal ut. Är ju ingen bäbis längre. Ser mer ut som om den är på väg att bli en gänglig tonåring. 😉

Wellcraft
2017-05-23 16:38
#5

#12 12v är dock ingen tonårsålder, utan verkligen valpålder. Tycker hunden ser väldigt valpig ut.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

hemul
2017-05-23 16:52
#6

På väg att bli,  sa jag. Klart att han är valp, men inte "bäbis". Första månaderna har de ju en rätt rultig kroppskonstitution.

Annons:
Changrila
2017-05-23 19:41
#7

Tycker det ser bra ut, men det är ju svårt att avgöra på bild. När du stryker med händerna längs sidorna på hunden ska du kunna känna var revbenen är, utan att behöva leta efter dem och utan att de sticker ut så att fingrarna fastnar vid dem. Du ska kunna känna var höftknölarna är, men de ska inte sticka ut.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Upp till toppen
Annons: