Annons:
Etiketthälsa
Läst 1610 ggr
hmw
2017-05-23 09:47

Tiden efter FCP operation.

Ni som har operarat er hund för FCP, hur gick det veckorna efter operation? Tilltagande smärta under den första tiden? Hur gick det sedan? Berätta gärna för en orolig matte som precis opererat sin pälskling.

Annons:
[kinjelooo]
2017-05-23 10:14
#1

Opererat min tik i mars. Amstaffmix som var då 16 månader, det upptäcktes sent… Hon var smärt- och haltfri direkt, det märktes knappt att hon genomgått en operation. Hon åt Metacam i 3 veckor efter op. Att hon var så bra gjorde det desto svårare att hålla henne stilla som rekommenderat 😅 Jag monterade ner soffan och hade en madrass istället för att undvika hopp i 6 veckor. Vi fick bära henne i trappor första månaden, sen fick hon gå upp själv och efter 8-9 veckor gick hon själv både upp och ner. Hon behövde ingen särskild rehab utöver att öka gradvis på promenader (återbesök hos ortoped och sjukgymnast efter 5, resp.3 v). Hon behöll muskelmassan iom att hon använde benet direkt efter op, så vi hade mycket tur! Soffan har jag uppe nu och försöker förhindra att hon hoppar ner men det går inte alltid. Hon är fortfarande haltfri och allt går bra, skall få leva som vanligt om någon månad 😊 Det är alltid oroligt när de ska skäras i men det löser sig oftast! Håller tummarna för er! Du får gärna fråga på om det är något, jag var också jättenojjig så jag vet hur det känns😉

hmw
2017-05-23 11:58
#2

.

Upp till toppen
Annons: