Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 3170 ggr
Lona
2017-05-22 22:18

Medel mot mygg och knott?

Mygg och knott verkligen ÄLSKAR min labrador vilket ställer till med problem då hon är lite känslig för betten. Främst är det bröstkorg, mage och ljumskar som drabbas men de är på hela henne även om pälsen skyddar lite. Har ni tips på något medel eller tillskott som håller flygfäna borta? Scalibor eller B-vitamin funkar inte mot mygg och knott. Vill ju helst inte kladda in hela henne med något mer gift, räcker med fästinghalsbandet. De flesta overaller mm är alldeles för varma och skyddar sällan just mage och ljumskar.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Wheaten05!
2017-05-23 06:25
#1

Mot hästar finns det flugmedel. Det kanske finns något som är anpassat för hundar. :)

Wheaten05!
2017-05-23 06:26
#2

"Det kanske finns något liknande anpassat för hundar" skulle det självklart stå :P

[AnimeV4]
2017-05-23 12:16
#3

Masterpet har en sprej som ska funka mot fästingar, mygg, knott och andra sådana djur. Den innehåller ett träslag som flygfän och annat naturligt ogillar. Hennes produkter är testade på hennes jätteallergiska döttrar och alla schampon och balsam luktar milt, vilket jag gillar👍

"För dej och din hund! Mot fästingar, flugor och bitande insekter.
Starkt avvisande effekt. Används vid behov.
Undvik ögon och nos. Ekologiskt och godkänt."

Kostar 115 kr för 125 ml.

Listan med återförsäljare är uråldrig så man får ringa runt och kolla vilka som säljer först. Om du är intresserad men har svårt att hitta återförsäljare kan jag skicka en flaska till dig🙂

Jag har själv inte testat sprejen, men det blir nog det första jag köper om Knut skulle få problem med odjuren.

[john_anders88]
2017-05-24 04:34
#4

Jag har använt mig av petwise fästingspray och det har fungerat jättebra mot knott och mygg också, nackdelen är väl att knotten och myggorna ger sig på mig istället, men det är smällar man får ta ;)

Lona
2017-05-24 19:13
#5

Tack för tips! Kom på att jag köpte Centaura förra sommaren men att den var restad så jag fick den inte i tid. I Sverige är den bara till hästar och ryttare men i Norge och andra länder är den godkänd för hund. Testade igår, funkade suveränt på oss båda två :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
2017-05-24 20:31
#6

Var finns det (googla funkade inte)? Är det örtbaserat? Centaurea är klintfamiljen på latin, så jag tänkte…

Annons:
Upp till toppen
Annons: