Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 960 ggr
KatarinaSt
5/21/17, 10:50 PM

Fiser era hundar av BARF?

Förutom lite torrfoder som jag vet att hunden inte fiser av, så har den fått Mush Vaisto Puppy, kyckling vinge samt revben (men det var några dar sen). Igår och idag så har han lagt av några brakare som inte är nådiga.

Funderar på om det är Mush eller kyckling. Det kan väl inte vara revben? Tror det var i fredags han fick det.

Nån mer som har fisiga hundar som serverar färskt?

Annons:
Honestyisdead
5/21/17, 11:12 PM
#1

Är hunden van vid färskt?

Estelle13
5/21/17, 11:32 PM
#2

Nej har nog snarare att göra med att din hunds mage inte är van eller för att du blandar torrt med färskt. Hundar som äter torrfoder har ett pH värde på 4-5 i magsäcken medan en BARF hund har ett pH värde på 1 vilket är väldigt surt som i sin tur bidrar till att bakterier och råa ben kan brytas ned utan problem.

tk1971
5/22/17, 7:12 AM
#3

Min hund inte bara fes, utan fick svår och långvarig diarré när hon fick Mush. Och det där kom inte direkt efter att vi börjat ge henne det, utan efter ett tag. Jag misstänker att "köttet" innehöll bakterier som inte hennes mage tålde.

KatarinaSt
5/22/17, 8:41 AM
#4

#1 - Jo, hunden har under två veckors tid gradvis fått vänja sig vid Mush. Om jag bara ger Mush eller bara torr-foder så fiser han inte. Den enda tydliga skillnaden mellan dessa är att avföringen blir hårdare av Mush. Annars verkar han må bra av både det ena och det andra.

Anledningen till att han får både och är dels att jag har kvar en massa torrfoder samt att jag inte vill han ska vänja av sig helt. Om vi reser så är det bra om han kan äta bara torr-foder av praktiska skäl.

Det är när jag ger det där lilla extra ex kyckling eller revben som fisarna kommer. Avföringen är dock bra även då.

[kinjelooo]
5/22/17, 9:31 AM
#5

Min äter iofs inte barf men får regelbundet råa ben och då fiser hon ibland - hon sväljer mycket luft när hon tuggar, har jag altid antagit.

Itchy
5/22/17, 1:41 PM
#6

min fiser knappt alls, och om han gör det så luktar de inte speciellt mycket heller, om man jämför med hur han var på torrfoder, för herregud vad han kunde evakuera rum fort som attan när han släppte sej

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
Upp till toppen
Annons: