Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 838 ggr
[SweetSunday]
5/15/17, 9:52 AM

Namnångest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag måste ha bestämt namn till min valp idag för att få med det i stamtavlan och har lite namnångest… Har sorterat ut 2 namn från mina sju ursprungliga men har så extremt svårt att bestämma mig mellan dessa två (hunden kommer ju egentligen inte bry sig och jag kommer nog bli nöjd vilket som… men jag är en velig människa…) Det ena namnet är tufft och lite mer coolt medan det andra är mer gulligt… Gulligt passar ju valpen nu, medan jag tänker att det coola kanske passar hunden resten av livet… samtidigt som den såklart kommer fortsätta vara gullig efter valptiden 😃

Brexit

Fördelar: Han är född samma dag Brexit sattes igång. Det är ett ganska unikt namn (bara typ två andra på hunddata som hette samma iallafall). Det är tufft.

Nackdelar: Kan ses som ett politiskt ställningstagande (vilket det inte är menat som), är inte lika "gulligt"…

Darwin

Fördelar: Gulligt, passar honom (just nu iallafall), inget namn som folk kommer reagera (negativt?) på

Nackdelar: rätt vanligt namn (inte lika unikt), på så sätt lite tråkigare i mitt tycke (men fortfarande megagulligt…)

Har sådan beslutsångest, så det jag ville mest var väl att skriva av mig… Jag tror jag fastnat mest för Brexit, men är orolig att jag inte kommer tycka det är lika gulligt och att andra som sagt kommer se det som ett politiskt ställningstagande… Är Brexit ett gulligt namn? Kan man döpa en valp till det? Eller är Darwin bättre?🤔

/ Världens veligaste soon-to-be hundägare 😃

Annons:
[NeferNefer]
5/15/17, 9:56 AM
#1

Kan du inte blanda namnen då? Dexit? Barwin?

Supersöt valp förresten 😍

[Outlawly]
5/15/17, 10:06 AM
#2

Jag hade kört på Darwin.

Brexit lät jobbigt och inte tufft alls (enligt mig)
Kanske Brex, eller Exit

Carmarino
5/15/17, 10:06 AM
#3

Tycker han ser mer ut som en Darwin än en Brexit. De flesta kommer nog att förknippa Brexit mer med politik än med en söt hund.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zadeira
5/15/17, 10:25 AM
#4

Darwin helt klart.

[SweetSunday]
5/15/17, 11:01 AM
#5

#1 Börjat tänka på lite varianter istället för ihopblandning.. Gillar ju Darwin i hur det låter så har kommit fram till Balwin och  Ywin än så länge 🙂

Carmarino
5/15/17, 1:16 PM
#6

Är han busig så kan han ju få heta Yrwin(d). 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[SweetSunday]
5/15/17, 1:17 PM
#7

Kommit fram till att Darwin egentligen är sötast som det är utan varianter… Egentligen betyder ju bara det faktum att det finns fler som heter det att många tycker att det är ett fint namn vilket ju inte är negativt 🙂 Så har satt deadline till klockan sju ikväll, så får tänka lite till, men det lutar åt en Darwin 😃

Carmarino
5/15/17, 1:33 PM
#8

Håller med dig. Han ser ut som en riktig Darwin. 🙂

Kollade De populäraste namnen i Centrala hundregistret, som Jordbruksverket har sammanställt. Det är en lista på 776 namn, och Darwin är inte med där. De sista namnen på listan finns det bara 100 registrerade hundar som heter. Så Darwin är inget jättevanligt namn direkt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[SweetSunday]
5/15/17, 1:37 PM
#9

#8 Då var det mindre vanligt än jag fått för mig 👍 Har sett att det är ett namn som står med på många Hanhundsnamnstips-listor så antog att det var ett av de vanligare namnen 😊

Carmarino
5/15/17, 1:47 PM
#10

Kollade runt lite på nätet, och det dök inte upp på någon av de namnlistor jag hittade. Kanske det är så att namnet finns med på förslagslistorna, men att det inte är så många som döpt sina hundar till det ännu. Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

CayKantos
5/15/17, 1:49 PM
#11

Darwin. Gå på personligheten och tänk inte på hur den kommer bli i framtiden. Han blir säkert en utmärkt liten Darwin!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[SweetSunday]
5/15/17, 1:56 PM
#12

#10 Kan mycket väl vara så🙂

#11 Om jag ska gå på personligheten vore kanske Bandit eller Vilden ganska passande 😂Han är ett riktigt energiknippe och mycket envis (han är även helt underbar så Wonder hade också funkat bra 😍). Men när man tittar på honom känns han ändå som en Darwin och när han är trött är han en riktig kelgris ❤️ Så blir nog nöjd med det namnet 🙂

Upp till toppen
Annons: