Annons:
Etiketthälsa
Läst 2223 ggr
Sjöstjärnan
5/12/17, 8:21 AM

Diafragmabråck?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Ska kontakta vet) Min valp på 4 månader har detta. På ena sidan är det "större" som sticker ut och på andra lite mindre. Reagerade på det tidigare men sen tänkte jag att det kanske var bröstkorg/revben som kunde se lite konstigt ut när han är så liten och ej färdigväxt och att det var på båda sidorna. Det är både hårt och mjukt, kanske som brosk. Har läst lite nu där vissa skrivit att deras valpar haft "utbuktningar" och som knölar som står ut på sidorna som sen försvunnit när de blir äldre, och sen hittade jag annan info om diafragmabråck. Någon som haft detta på sin hund eller annat djur?

Annons:
Sjöstjärnan
5/12/17, 8:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fler bilder

Sjöstjärnan
5/12/17, 8:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Sjöstjärnan
5/12/17, 8:24 AM
#3

Det syns inte sådär mycket hela tiden utan om han vrider sig extra mycket åt ett håll.

Itchy
5/12/17, 4:07 PM
#4

åk till veterinär och kolla upp

You can't spell Bitchy without Itchy

Em_
5/12/17, 4:54 PM
#5

Det är nog bukbråck du menar? Diafragman är väggen mellan brösthålan och bukhålan, blir det bråk där sticker det inte ut på sidorna :)


Sjöstjärnan
5/12/17, 7:13 PM
#6

Tack :) så är det nog :)

Annons:
Sjöstjärnan
5/27/17, 9:21 AM
#7

Tänkte bara uppdatera och säga att det inte var något farligt tack och lov även om jag aldrig hört talas om det :) veterinärens utlåtande var "Hans revben är helt normala. De bakersta revbenen är bara "halva" vilket gör att de slutar mitt på bröstkorgen, detta är vanligt och inget som besvärar honom"

Upp till toppen
Annons: